Research Article
BibTex RIS Cite

Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi

Year 2015, Volume: 1 Issue: 3, 100 - 106, 18.12.2015

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinin kullandıkları öğrenme stillerinin belirlenerek, bu durumu etkileyebilecek
bazı değişkenlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve analitik tipte yürütülen bu araştırmanın örneklemini bir kamu üniversitenin Sağlık
Yüksekokulu Hemşirelik Bölümünde 2013-2014 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve araştırmaya katılmaya gönüllü
420 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, Öğrenci Tanıtım Formu ile Kolb (1985) tarafından geliştirilen ve ülkemizde Aşkar ve
Akkoyunlu (1993) tarafından Türkçe’ye uyarlanarak geçerlik, güvenirlik çalışması yapılan “Kolb Öğrenme Stilleri Envanteri”
kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzdelik ve Pearson ki-kare testi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin büyük oranda özümseyen (%42.4) ve ayrıştıran (%29.3) öğrenme stiline sahip olduğu belirlenmiştir.
Öğrencilerin sahip olduğu öğrenme stilleri ile cinsiyet, mezun olunan okul ve akademik başarı düzeyinde istatistiksel
olarak anlamlı fark saptanmamıştır (p>0.05). Ancak, öğrencilerin sahip oldukları öğrenme stillerinin sınıfl ara göre değişim
gösterdiği ve öğrenme stilleri ile sınıf düzeyi arasında anlamlı bir ilişki olduğu (x²=35.374, p<0.05), öğrencilerin sınıf düzeyi
arttıkça problem çözme, karar verme, analiz yapma ve sistematik plânlama yapma gibi özelliklere sahip ayrıştıran öğrenme
stilini daha çok benimsedikleri belirlenmiştir.
Sonuç: Bulgular, hemşirelik eğitim programlarının düzenlenmesinde öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenmesi ve tüm
öğrenme stillerinin dikkate alınması gerektiğini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: Hemşirelik öğrencisi, Kolb öğrenme stili modeli, hemşire eğitimi.

References

  • Güven M., Kürüm D. Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki
  • ilişkiye genel bir bakış. Journal of Social Sciences. 2006;6(1):75-89.
  • Veznedaroğlu RL, Özgür AO. Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve
  • işlevleri. İlköğretim Online. 2005;4(2):1-16.
  • Kaya H, Akçin E. Öğrenme biçemleri/stilleri ve hemşirelik eğitimi. C Ü
  • Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2002;6:31-35.
  • Topuz FG, Karamustafaoğlu O. Öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler
  • açısından incelenmesi: fen bilgisi öğretmen adayları. Dicle University Journal
  • of Ziya Gokalp Education Faculty, 2013;21.
  • Kaf Hasırcı Ö. İlköğretim 3. sınıf Hayat Bilgisi Dersinde görsel öğrenme stiline
  • göre düzenlenen öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve kalıcılığına
  • etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2005. Çukurova Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Cavanagh SJ, Hogan K, Ramgopal T. The assessment of student nurse
  • learning styles using the Kolb learning styles inventory. Nurse Education
  • Today. 1995;15(3):177-183.
  • Taşocak G. Ögretmeden ögrenmeye: felsefi ve kuramsal temeller, stratejiler.
  • I. Uluslar arası & V.Ulusal Hemsirelik Egitimi Kongresi, 2001; 19-22 Eylül,
  • Kapadokya/Nevsehir.
  • An GY, Yoo MS. Critical thinking and learning styles of nursing student at
  • the baccalaureate nursing program in Korea. Contemporary Nurse. 2008;
  • (1):100-109.
  • Çelik S, Yıldırım D, Batur Ö, Çime E, Çapraz F, Kubat N. Öğrenci hemşirelerin
  • öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri
  • Dergisi; 2014;13(1):13-27.
  • Erden M, Akman, Y. Eğitim psikolojisi gelisim-ögrenme-ögretme. Ankara:
  • Arkadas Yayınevi.2001.
  • Şenyuva EA. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerinin bazı değişkenler
  • açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi.
  • ;58:247- 271.
  • Aşkar P, Akkoyunlu B. (1993). Kolb öğrenme sitili envanteri. Eğitim ve Bilim.
  • ; 87:37-47.
  • Atay S, İbiş T, Kartal F. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık
  • Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stillerinin değerlendirilmesi. I.Eğitim
  • Araştırmaları Kongresi, 2007; 1-3 Mayıs Çanakkale.
  • Seven M, Bağcivan G, Kılıç S, Açıkel C. Determination of the learning styles
  • of junior nursing students and investigation of the relationship between
  • their learning styles and academic achivement. Gülhane Medical Journal,
  • ;54(2):129-135.
  • Zamanzadeh V, Valizadeh L, Fathi-Azar E, Aminaie N. Nursing and
  • midwifery student’s learning styles in Tabriz Medical University. Research
  • Journal of Biological Sciences 2008;2:243-245.
  • Sh Salehi. Nursing students’ preferred learning styles. Journal of Medical
  • Education Summer and Fall. 2007;11(3-4):85-89.
  • Jones C, Reichard C, Kouider M. Are students’ learning styles discipline
  • specific? Community College Journal of Research And Practice.
  • ;27:363-375
  • Numanoğlu Ş, Şen B. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü
  • öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim
  • Fakültesi Dergisi. 2007;8(2):129-148.
  • Demir T. Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların
  • çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.
  • ;1:129-148.
  • Çögenli AG. Sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ve
  • kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi. 2011, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Can Ş. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler
  • arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi. 2011;41:70-82.
  • Ünal K, Alkan DG, Özdemir BF, Çakır Ö. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin
  • Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
  • (Mersin Üniversitesi Örneği), Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
  • ;9(3):56-76.
  • Perry C, Ball I. Teacher subject specialisms and their relationships to learning
  • styles, psychological typesand multiple intelligences: implications for course
  • development. Teacher Devolopment, 2004;8(1):9-28.
  • Merter F. Cumhuriyet-Dicle-İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim
  • Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenme stillerini farklılaştıran
  • sosyo-ekonomik faktörler. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 2009;13:78-96.
  • Karademir E, Tezel Ö. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin
  • demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010;28(2):129-145.
  • Ekici G. Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre Öğretmen
  • Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı
  • Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 2013;38(167):216-223.
  • Baykan Z, Naçar M. Learning styles of first-year medical students attending
  • Erciyes University in Kayseri, Turkey. Adv Physiol Educ. 2007;31:158-160.
  • Rassool GH, Rawaf S. The influence of learning styles preference of
  • undergraduate nursing students on educational outcomes in substance use education. Nurse Educ Pract. 2008;8:306-314.

Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi

Year 2015, Volume: 1 Issue: 3, 100 - 106, 18.12.2015

Abstract

Aim: In this study determining of learning styles that nursing students have used and variables effecting this determination
process are all aimed to be analysed.
Materials and methods: The sampling of this research executed as descriptive and analytic type is composed of 420
voluntary students educating in nursing division of a Public Health High School during 2013-2014 years of education and
training period. Data is collected by using student identifi cation form with ‘’Kolb Learning Styles Inventory’’ developed by
Kolb (1985) and then translated into Turkish and also validity and reliability tests are done by Aşkar and Akkoyunlu (1993).
In the analysis of data, frequency, percentage and Pearson chi square test are used.
Results: In this article it is determined that most of the students have assimilator (42%) and converger (29.3%) type learning styles. Also it is defi ned that statistically there is no signifi cant difference between learning styles owned by students
and gender, graduated from school and level of academic success (p>0,05). However, it is designated that learning styles
owened by students differ according to class level being educated and there is a signifi cant relation between learning
styles owened by students and class being educated (x2=35374, p<0,05), as the level of students’ education class level
increased, it is determined that students embrace mostly converger type learning style which has properties like problem
solving, decision making, making analysis and planning by systematic ways.
Conclusion: Results indicate that during arrangement of nursing training programs both determining the learning styles of
students and all learning styles have to be taken into account are mandatory. 

References

  • Güven M., Kürüm D. Öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme arasındaki
  • ilişkiye genel bir bakış. Journal of Social Sciences. 2006;6(1):75-89.
  • Veznedaroğlu RL, Özgür AO. Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve
  • işlevleri. İlköğretim Online. 2005;4(2):1-16.
  • Kaya H, Akçin E. Öğrenme biçemleri/stilleri ve hemşirelik eğitimi. C Ü
  • Hemşirelik Yüksek Okulu Dergisi. 2002;6:31-35.
  • Topuz FG, Karamustafaoğlu O. Öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler
  • açısından incelenmesi: fen bilgisi öğretmen adayları. Dicle University Journal
  • of Ziya Gokalp Education Faculty, 2013;21.
  • Kaf Hasırcı Ö. İlköğretim 3. sınıf Hayat Bilgisi Dersinde görsel öğrenme stiline
  • göre düzenlenen öğretimin öğrencilerin akademik başarı ve kalıcılığına
  • etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2005. Çukurova Üniversitesi Sosyal
  • Bilimler Enstitüsü, Adana
  • Cavanagh SJ, Hogan K, Ramgopal T. The assessment of student nurse
  • learning styles using the Kolb learning styles inventory. Nurse Education
  • Today. 1995;15(3):177-183.
  • Taşocak G. Ögretmeden ögrenmeye: felsefi ve kuramsal temeller, stratejiler.
  • I. Uluslar arası & V.Ulusal Hemsirelik Egitimi Kongresi, 2001; 19-22 Eylül,
  • Kapadokya/Nevsehir.
  • An GY, Yoo MS. Critical thinking and learning styles of nursing student at
  • the baccalaureate nursing program in Korea. Contemporary Nurse. 2008;
  • (1):100-109.
  • Çelik S, Yıldırım D, Batur Ö, Çime E, Çapraz F, Kubat N. Öğrenci hemşirelerin
  • öğrenme stratejileri ve stillerinin belirlenmesi. Ankara Sağlık Hizmetleri
  • Dergisi; 2014;13(1):13-27.
  • Erden M, Akman, Y. Eğitim psikolojisi gelisim-ögrenme-ögretme. Ankara:
  • Arkadas Yayınevi.2001.
  • Şenyuva EA. Hemşirelik öğrencilerinin öğrenme stillerinin bazı değişkenler
  • açısından incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi.
  • ;58:247- 271.
  • Aşkar P, Akkoyunlu B. (1993). Kolb öğrenme sitili envanteri. Eğitim ve Bilim.
  • ; 87:37-47.
  • Atay S, İbiş T, Kartal F. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sağlık
  • Yüksekokulu öğrencilerinin öğrenme stillerinin değerlendirilmesi. I.Eğitim
  • Araştırmaları Kongresi, 2007; 1-3 Mayıs Çanakkale.
  • Seven M, Bağcivan G, Kılıç S, Açıkel C. Determination of the learning styles
  • of junior nursing students and investigation of the relationship between
  • their learning styles and academic achivement. Gülhane Medical Journal,
  • ;54(2):129-135.
  • Zamanzadeh V, Valizadeh L, Fathi-Azar E, Aminaie N. Nursing and
  • midwifery student’s learning styles in Tabriz Medical University. Research
  • Journal of Biological Sciences 2008;2:243-245.
  • Sh Salehi. Nursing students’ preferred learning styles. Journal of Medical
  • Education Summer and Fall. 2007;11(3-4):85-89.
  • Jones C, Reichard C, Kouider M. Are students’ learning styles discipline
  • specific? Community College Journal of Research And Practice.
  • ;27:363-375
  • Numanoğlu Ş, Şen B. Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü
  • öğrencilerinin öğrenme stilleri. Ahi Evren Üniversitesi Kırşehir Eğitim
  • Fakültesi Dergisi. 2007;8(2):129-148.
  • Demir T. Türkçe eğitimi bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve bunların
  • çeşitli değişkenlerle ilişkisi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi.
  • ;1:129-148.
  • Çögenli AG. Sınıf öğretmenlerinin sahip oldukları öğrenme stilleri ve
  • kullandıkları bilişüstü öğrenme stratejileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi. 2011, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir İletişim Fakültesi Yayınları.
  • Can Ş. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler
  • arasındaki ilişkinin araştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
  • Dergisi. 2011;41:70-82.
  • Ünal K, Alkan DG, Özdemir BF, Çakır Ö. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin
  • Öğrenme Stil ve Stratejilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
  • (Mersin Üniversitesi Örneği), Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
  • ;9(3):56-76.
  • Perry C, Ball I. Teacher subject specialisms and their relationships to learning
  • styles, psychological typesand multiple intelligences: implications for course
  • development. Teacher Devolopment, 2004;8(1):9-28.
  • Merter F. Cumhuriyet-Dicle-İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim
  • Bölümü öğrencilerinin öğrenme stilleri ve öğrenme stillerini farklılaştıran
  • sosyo-ekonomik faktörler. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
  • Dergisi, 2009;13:78-96.
  • Karademir E, Tezel Ö. Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin
  • demografik değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 2010;28(2):129-145.
  • Ekici G. Gregorc ve Kolb Öğrenme Stili Modellerine göre Öğretmen
  • Adaylarının Öğrenme Stillerinin Cinsiyet ve Genel Akademik Başarı
  • Açısından İncelenmesi, Eğitim ve Bilim, 2013;38(167):216-223.
  • Baykan Z, Naçar M. Learning styles of first-year medical students attending
  • Erciyes University in Kayseri, Turkey. Adv Physiol Educ. 2007;31:158-160.
  • Rassool GH, Rawaf S. The influence of learning styles preference of
  • undergraduate nursing students on educational outcomes in substance use education. Nurse Educ Pract. 2008;8:306-314.
There are 80 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Yurdanur Dikmen This is me

Publication Date December 18, 2015
Submission Date December 18, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Dikmen, Y. (2015). Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm, 1(3), 100-106.
AMA Dikmen Y. Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. December 2015;1(3):100-106.
Chicago Dikmen, Yurdanur. “Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm 1, no. 3 (December 2015): 100-106.
EndNote Dikmen Y (December 1, 2015) Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm 1 3 100–106.
IEEE Y. Dikmen, “Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi”, Journal of Human Rhythm, vol. 1, no. 3, pp. 100–106, 2015.
ISNAD Dikmen, Yurdanur. “Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm 1/3 (December 2015), 100-106.
JAMA Dikmen Y. Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. 2015;1:100–106.
MLA Dikmen, Yurdanur. “Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi”. Journal of Human Rhythm, vol. 1, no. 3, 2015, pp. 100-6.
Vancouver Dikmen Y. Kolb’un Öğrenme Stilleri Modeline Göre Hemşirelik Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Journal of Human Rhythm. 2015;1(3):100-6.