Çağımızda hemşirelerin
çalıştıkları alanda üstlendikleri rol ve sorumluluklarının sürdürülmesinde ve
gerçekleştirmesinde sürekli öğrenme ve entelektüel yetenekleri geliştirmeleri
gereklidir. Bu nedenle eğitici merkezli ve ezbere dayalı bir lisans eğitimi
yerine öğrencilerin aktif öğrenme yöntemleri ile öğrenme-öğretme sürecine
katılan ve sorumluluk üstlenen bireyler olarak yetiştirilmesine katkı
sağlayacak eğitim programları önem taşımaktadır. Dolayısıyla eğitim sürecinde,
öğrenciyi öğrenmeye yönlendiren, sorumluluk almasını sağlayan, düşünme
becerilerini geliştiren ve onları motive eden aktif öğrenme stratejilerinin
kullanılması öğrenme kalitesini olumlu yönde etkileyecektir. Bunlardan birisi de, aktif rolü öğrencinin
üstlendiği ve öğrencilerin gruplar halinde çalışmasına olanak sağlayan
işbirlikli öğrenmedir. İşbirlikli öğrenme, öğrencilerin özgüvenlerini ve
iletişim becerilerini arttıran, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini
geliştiren öğrenme yöntemidir. İşbirlikli öğrenme yöntemlerinin içinde
hemşirelik eğitiminde kullanılan tekniklerden biri Jigsaw tekniğidir. Jigsaw tekniği, olumlu bir
öğrenme ortamı oluşturulmasını, öğrencilerin bireyselleşmesini ve sorumluluk
duygusunun gelişmesini sağlayarak çağdaş bir öğrenme modeli oluşturur Bu
derleme hemşirelik eğitiminde yer alan işbirlikli öğrenme yöntemlerinden biri
olan Jigsaw tekniğini hakkında farkındalık yaratmak amacıyla yazılmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | September 28, 2017 |
Submission Date | September 28, 2017 |
Acceptance Date | September 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 3 |