Research Article
BibTex RIS Cite

Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 4, 165 - 168, 27.12.2018

Abstract

Bu derlemede ülkemizde afi liye tıp fakülteleri ve üniversitelere bağlı olan tıp fakültelerinin öğretim eleman sayıları, TUS başarı puanları ve asistan sayıları gibi özellikler araştırılmış, farklılıklar tartışılmaya çalışılmıştır. Afiliye olmayan tıp fakültelerinde öğretim üyesi sayısı afi liasyon olan hastanelere göre fazla olmasına rağmen asistan başına düşen, öğrenci başına ve yatak başına düşen öğretim üyesi sayılarında daha iyi oranlar afi liye hastaneler lehine görülmektedir. Bu doğrudan veya dolaylı olarak tıp eğitimine ve uzmanlık eğitimine etki eden faktörlerden biridir.

References

  • 1 Ülgen, H. Ve Mirze, S.K. (2010) “işletmelerde Stratejik Yönetim”, Beşinci Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • 2 İzgi C, Çoban M. Tıpta uzmanlık dallarının cumhuriyet dönemindeki değişimi. Lokman Hekim Journal 2014; 4:26-37.
  • 3 Gülbahar Genel, Muhammet Kaçmaz. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (The Journal of Social and Cultural Studies) Cilt/Volume:II, Sayı/Issue:4, Yıl/year:2016, ss. 197-211
  • 4 http://www.osym.gov.tr/TR, 8854/hakkında.html

Effect of Affiliation an Residendts Medical Education

Year 2018, Volume: 4 Issue: 4, 165 - 168, 27.12.2018

Abstract

In this review; we investigated characteristics of non-affi liated medical faculty and affi liated medical faculties like number of faculty members, TUS exam scores and number of resident.
There was more faculty members in non-affi liated medical faculties but number of faculty member per resident, number of faculty member per medical student and number of faculty member per patient bed are more in affi liated medical faculteis. This is directly or indirectly one of the factors affecting medical education and specialist training.

References

  • 1 Ülgen, H. Ve Mirze, S.K. (2010) “işletmelerde Stratejik Yönetim”, Beşinci Baskı, İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • 2 İzgi C, Çoban M. Tıpta uzmanlık dallarının cumhuriyet dönemindeki değişimi. Lokman Hekim Journal 2014; 4:26-37.
  • 3 Gülbahar Genel, Muhammet Kaçmaz. Sosyal ve Kültürel Araştırmalar Dergisi (The Journal of Social and Cultural Studies) Cilt/Volume:II, Sayı/Issue:4, Yıl/year:2016, ss. 197-211
  • 4 http://www.osym.gov.tr/TR, 8854/hakkında.html
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Articles
Authors

Filiz Bilir

Publication Date December 27, 2018
Submission Date November 11, 2018
Acceptance Date December 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 4

Cite

APA Bilir, F. (2018). Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm, 4(4), 165-168.
AMA Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. December 2018;4(4):165-168.
Chicago Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm 4, no. 4 (December 2018): 165-68.
EndNote Bilir F (December 1, 2018) Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm 4 4 165–168.
IEEE F. Bilir, “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”, Journal of Human Rhythm, vol. 4, no. 4, pp. 165–168, 2018.
ISNAD Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm 4/4 (December 2018), 165-168.
JAMA Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. 2018;4:165–168.
MLA Bilir, Filiz. “Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi”. Journal of Human Rhythm, vol. 4, no. 4, 2018, pp. 165-8.
Vancouver Bilir F. Afiliasyonun Tıpta Uzmanlık Öğrenci Eğitimine Etkisi. Journal of Human Rhythm. 2018;4(4):165-8.