This article provides an insight into the condition of women poets especially during the world war times. Exemplifying from two distinctive women poets dealing with the themes related to war in their poetry, this article displays a female perspective on war. With the changing façade of fighting after the introduction of technological devices into the battlefield, war is disconnected from the trenches, and has thus expanded its spatial positioning to the Home Front in which civilians reside. Unlike the First World War which mainly took place in the trenches, the new fighting conduct of the Second World War induced the experience of war for everybody, let them be soldiers or civilians. For this reason, it is more frequent to see a female voice on the Second World War. Within this framework, this article delves into two women poets in whose poetry one can trace representations of war, hence providing examples of war representations in the poetry of Edith Sitwell and Elizabeth Jennings.
Bu makale özellikle dünya savaşları sırasında kadın şairlerin durumuyla ilgili bir fikir vermektedir. Şiirlerinde savaşla ilgili temalar kullanan iki önemli kadın şairden örnekler vererek, savaş üzerindeki kadın yorumunu göstermektedir. Savaş alanına teknolojik aletlerin gelmesinden sonra değişen savaşma yöntemleriyle, savaş cepheden koparılmış ve sivillerin yaşadığı Sivil Cepheye doğru mekân konumlamasını genişletmiştir. Genel olarak cephelerde geçen Birinci Dünya Savaşının aksine, İkinci Dünya Savaşının yeni savaşma yöntemi asker ya da sivil herkes için savaş tecrübesi edinmeyi beraberinde getirdi. Bu sebeple, İkinci Dünya Savaşıyla ilgili kadınların sesine daha fazla rastlanır. Bu bağlamda, bu makale şiirlerinde savaş temsilleri görebileceğimiz iki kadın şairi inceleyecek, böylece Edith Sitwell ve Elizabeth Jennings’in şiirlerindeki savaş temsillerini örneklendirecektir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 2 |