Research Article
BibTex RIS Cite

Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Etkisinin Halk Tarafından Algılanması: Kaz Tiridi Örneği*

Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 440 - 454, 30.09.2022

Abstract

Coğrafi işaret almış ürünler dikkat çekmekte olup farklılaşma, ürün kimliği ve marka oluşturmada faydalı oldukları görülmektedir. Bu faydanın maksimize edilmesi için bölge halkının bu ürünlerin bölgesel etkisine dair algısı ve tutumu tespit edilmelidir. Bu çalışmanın amacı yerel halkın coğrafi işaretli ürünlerin bölgeye etkisi hakkındaki algısını Kaz Tiridi aracığıyla değerlendirmektir. Bu amaç doğrultusunda 422 kişiyi kapsayan, demografik ve bireysel bilgiler formu ile beşli Likert ölçeği formunda Kaz Tiridi’nin bölgesel etkilerine yönelik ifadelere yer veren anket çalışması uygulanmıştır. Elde edilen verilere bilgisayar ortamında istatistiksel analiz programı ile One Way Anova analizi uygulanarak demografik ve bireysel bilgiler formunda yer alan değişkenlerin ürünün bölgesel etkileri boyutunda anlamlı ilişkiler sağlayıp sağlamadığı değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre elde edilen veriler bilgi kaynağı, bilgi düzeyi ve Samsun’da ikamet süresi değişkenlerinin ürünün bölgesel etkileri boyutunda anlamlı ilişkiler ortaya çıkardığı tespit edilmiştir.

References

  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Altuntaş, A., & Gülçubuk, B. (2014). Yerel Kalkınmada Yaygınlaşan Bir Araç Olarak Geleneksel Gıdalar ve Geleneksel Gıda Mevzuatının Yaygınlaştırılabilirliği. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(31), 73-81.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, Kültür ve Kimlik. Milli Folklor, 22(87), 159-169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum (5. Baskı b.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Correia, A., Moital, M., Ferreira, C., & Peres, R. (2008). The Determaninants of Gastronomic Tourists' Satisfaction: A Second Order Factor Analysis. Journal of Foodservice, 19(3), 164-176.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabrtçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çalışkan, V., & Koç, H. (2012). Türkiye'de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 193-214.
Year 2022, Volume: 12 Issue: 3, 440 - 454, 30.09.2022

Abstract

References

  • Aksoy, M., & Sezgi, G. (2015). Gastronomi Turizmi ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi Gastronomik Unsurları. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 3(3), 79-89.
  • Altuntaş, A., & Gülçubuk, B. (2014). Yerel Kalkınmada Yaygınlaşan Bir Araç Olarak Geleneksel Gıdalar ve Geleneksel Gıda Mevzuatının Yaygınlaştırılabilirliği. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 3(31), 73-81.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, Kültür ve Kimlik. Milli Folklor, 22(87), 159-169.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı: İstatistik, Araştırma Deseni, SPSS Uygulamaları ve Yorum (5. Baskı b.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Correia, A., Moital, M., Ferreira, C., & Peres, R. (2008). The Determaninants of Gastronomic Tourists' Satisfaction: A Second Order Factor Analysis. Journal of Foodservice, 19(3), 164-176.
  • Çalışkan, O. (2013). Destinasyon Rekabrtçiliği ve Seyahat Motivasyonu Bakımından Gastronomik Kimlik. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 1(2), 39-51.
  • Çalışkan, V., & Koç, H. (2012). Türkiye'de Coğrafi İşaretlerin Dağılış Özelliklerinin ve Coğrafi İşaret Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Doğu Coğrafya Dergisi, 17(28), 193-214.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Deniz Erdoğan

Oya Özkanlı This is me

Publication Date September 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Erdoğan, D., & Özkanlı, O. (2022). Coğrafi İşaretli Ürünlerin Bölgesel Etkisinin Halk Tarafından Algılanması: Kaz Tiridi Örneği*. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(3), 440-454.