Günden güne büyüyen turizm endüstrisi, dengenin arz tarafında sadece doğal kaynaklar, kaliteli ürün, alt yapı ile değil hizmet derecesi ve turistik deneyim memnuniyeti ile sürdürülebilirliğini gerekli kılmaktadır. Hizmet ve ülkeden memnun ayrılan turistler ise onlarla iyi ilişkiler kuran turizm sahipleri ve çalışanları sayesinde mümkün olmaktadır. Farklı uyruktan biriyle kurulacak etkili iletişimde mesleğin gereklerini karşılayan yabancı dil öğretimi önemli bir yer teşkil etmektedir. Turizm mesleğine yönelik İngilizce öğretimin öğrenci ve öğretici-uzman görüşlerine dayalı değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışma, 498 öğrenci örneklemine uygulanan ihtiyaç analizi anketi vasıtasıyla mevcut dil öğretim durumunu ortaya koymak; 20 öğretici-uzman grubuna uygulanan değerleme anketi vasıtasıyla etkililiğini değerlendirmek üzere tasarlanmıştır. Bu çalışma, turizm eğitiminde yabancı dil öğretiminin önemini ve etkinliğinin araştırdığı için önemli görülmektedir. Bu kapsamda alan yazında konuya ilişkin geçmiş çalışmalar incelenmiş, eğitim, mesleki eğitim, turizm eğitimi gibi kavramsal ifadeler açıklanmış, araştırmanın metodolojisi hakkında bilgi verilmiş, işlenen ve Ki-Kare, tek örneklem K-S, Kruskal Wallis, Friedman ve Kendall W gibi parametrik olmayan testlerle analiz edilen verilerin ışığında bulgular ve bulgulara dair tartışmalar ortaya konmuş ve sonuçlara dair önerilerle çalışmaya son verilmiştir. Araştırma sonucunda mevcut öğretim programı, yöntem ve tekniklerinin öğrenci ihtiyaçlarını karşılamakta yetersiz olduğu; turizm mesleğine yönelik dil beceri ve yeteneklerinin iletişime dayalı olmasının umulduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır.
2014 yılına ait bir çalışma olduğu için etik beyan gerekli değildir.
Tourism industry, which is developing day by day, makes its sustainability essential not only by natural resources, quality products and infrastructure on the supply side but also by services degree and touristic experience. Tourists who are satisfied with service and the country are just possible by tourism owners and employees who establish a good relationship with them. Effective communication with a foreigner includes foreign language teaching that meets occupational requirements. This study of assessing English for tourism vocational purposes on the basis of students’ and lecturer-experts’ opinions has been designed to examine current language teaching situation by needs analysis survey conducted on 498 students sample; and to evaluate the effectiveness of this situation by assessment questionnaire conducted on 20 lectures-experts sample. It is seen important because it shows the importance of foreign language teaching in search of education and tourism activities. In this context, past studies on the subject in the literature have been examined, conceptual terms such as education, vocational training, and tourism education have been explained, the methodology of the research has been cleared up, findings in light of the data that have been processed and analyzed by nonparametric tests such as Chi-square, one-sample K-S, Kruskal-Wallis, Friedman and Kendall W and discussion of the findings have been presented, and proposals for results has put an end to the study. It has drawn various conclusions such as current curriculum, the methods and techniques are insufficient to meet the needs of students; language skills and abilities are to be based on communication.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | December 19, 2023 |
Acceptance Date | December 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 1 Issue: 2 |