Teknoloji insanlığa sayısız fayda sağlasa da, kimileri tarafından zarar vermek maksadıyla kullanılabildiği bilinmektedir. Bu çalışmanın amacı siber zorbalığın sporcu öğrenciler üzerindeki etkisini ve katılımcıların hem kendilerinin hem eğitimcileri aynı zamanda da ebeveynlerin farkındalıklarının incelenmesidir. Çalışma grubu 14-18 arasında olan 14 sporcu öğrenci oluşturmuş ve görüşmeler yaklaşık 45 dakika sürmüştür. Veri toplamada aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Bulgular sekiz ana tema olarak ele alınmıştır. Bu temalar; süre ve zaman, izin, oyun türü, eğitim, tutum, farkındalık, maruz kalma, aile şeklindedir. Katılıcıların yorumlarında, siber zorbalığı bir sorun olarak gördüğünü, ancak bu fenomeni, eğitimciler ya da ebeveynler ile kendi aralarında nadiren tartışıldığını sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcıların siber zorbalığı ciddi bir sorun olarak gördüklerini ve bazıları çevrimiçi zorbalığı geleneksel zorbalıktan daha ciddi olarak nitelendirmişlerdir. Etkileşimlerin bazılarını olumlu veya nötr olarak kabul edilmesine rağmen, ilerleyen zaman ile siber risklerin arttığı belirlenmiştir. Siber zorbalığa uğrayan katılımcıların üzüntü, kaygı ve korku duygularının yanı sıra yaşam kalitelerindeki düşüşlerde çalışmanın önemli sonuçları arasındadır. Sonuç olarak, dijital dünyaya ve diğer iletişim teknolojilerinde kullanım yaşı gittikçe gençleştiği için çalışmanın katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Teşekkür ederiz. İyi çalışmalar.
Although technology provides countless benefits to humanity, it is known that it can be used by some to cause harm. The aim of this study is to examine the impact of cyber bullying on student athletes and the awareness of the participants themselves, their educators, and their parents. The study group consisted of 14 student athletes aged between 14 and 18, and the interviews lasted approximately 45 minutes. A semi-structured interview form was used as a tool in data collection. The data were evaluated with descriptive analysis. The findings were discussed as eight main themes. These themes; duration and time, permission, type of play, education, attitude, awareness, exposure, family. In the participants' comments, it was concluded that they saw cyber bullying as a problem, but this phenomenon was rarely discussed among themselves with educators or parents. Participants viewed cyber bullying as a serious problem, and some described online bullying as more serious than traditional bullying. Although some of the interactions are considered positive or neutral, it has been determined that cyber risks increase over time. Among the important results of the study are the feelings of sadness, anxiety and fear of the participants who were cyber bullied, as well as the decrease in their quality of life. As a result, it is thought that the study will contribute to the digital world and other communication technologies, as the age of use is getting younger and younger.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Early Pub Date | June 30, 2025 |
| Publication Date | June 30, 2025 |
| Submission Date | February 7, 2025 |
| Acceptance Date | June 24, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 5 Issue: 1 |