In terms of service lives, ships have the ability to remain operational for extended periods of time, potentially exceeding several decades. Changes in machinery and equipment are dependent on technological improvements. The above change is most noticeable in the components that make up ship systems. Nonetheless, the movement of ships on the water involves research into a variety of topics, including static-dynamic equilibrium and the demands of speed and power. The study focuses on the growing fascination with electric automobiles, which can be ascribed to technology improvements, environmental policies, and the concept's widespread acceptance. As a result, there has been a boom in interest in purchasing electric vehicles and using them for transportation. When conventional internal combustion engine automobiles are considered during the design process of marine vessels that transport land vehicles, it is expected that electric vehicles (EVs) will be primarily transported by Roll-on/Roll-off (Ro-Ro) ships in the foreseeable future. However, weight discrepancies exist between electric vehicles and other models in the same category. The significant weight attributed to batteries emphasizes the significant possibility for advancement in modern battery technology. The purpose of this research is to look into the variations in the stability of a Ro-Ro vessel when transporting an equal number and weight of EVs and conventional automobiles.
Hizmet ömürleri açısından gemiler, potansiyel olarak birkaç on yılı aşan uzun süreler boyunca çalışır durumda kalma kapasitesine sahiptir. Makine ve ekipmanlardaki değişiklikler teknolojik gelişmelere bağlıdır. Gemilerdeki değişiklikler en çok gemi sistemlerini oluşturan bileşenlerde fark edilmektedir. Bununla birlikte, gemilerin su üzerindeki hareketi, statik-dinamik denge ve hız-güç talepleri de dahil olmak üzere çeşitli konuların araştırılmasını gerektirir. Çalışma, teknolojik gelişmelere, çevre politikalarına ve konseptin yaygın kabulüne atfedilebilecek elektrikli otomobillere yönelik artan ilgiye odaklanıyor. Bunun sonucunda elektrikli araçların satın alınması ve ulaşımda kullanılmasına ilgide patlama yaşanmaktadır. Kara taşıtlarını taşıyan deniz araçlarının tasarım sürecinde konvansiyonel içten yanmalı motorlu otomobiller dikkate alındığında, öngörülebilir gelecekte elektrikli araçların (EV) öncelikli olarak Roll-on/Roll-off (Ro-Ro) gemilerle taşınması beklenmektedir. Ancak elektrikli araçlar ile aynı kategorideki diğer modeller arasında ağırlık farklılıkları mevcuttur. Pillere atfedilen kayda değer ağırlık farkı, modern pil teknolojisindeki önemli ilerleme olasılığını vurgulamaktadır. Bu araştırmanın amacı, eşit sayıda ve ağırlıkta elektrikli araç ve konvansiyonel otomobil taşıyan bir Ro-Ro gemisinin stabilitesindeki değişiklikleri incelemektir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Naval Architecture |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 23, 2024 |
Submission Date | November 29, 2023 |
Acceptance Date | February 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |