Günümüzde iletişim alanında yaşanan ve tüm dünyayı saran teknolojik gelişmeler,
medya alanında yeni bir oluşuma sahne olmuş bulunmaktadır. Söz konusu oluşum, internet,
sosyal ağlar, bloglar ve sosyal medya gibi yeni araçların yeni medya ortamları olarak çağımıza
damga vurmasına yol açmış bununla birlikte önemli toplumsal değişim ve dönüşümleri de
beraberinde getirmiştir. Sosyal ilişki kurma biçimlerini ve ilişki niteliklerini ciddi bir dönüşüme
uğratan yeni medya olgusunun toplumsal yapıyı önemli bir biçimde yeniden şekillendirdiği ve bu
yapı içerisinde farklı toplumsallaşma biçimlerinin ortaya çıkmasına yol açtığı dikkat çekmektedir.
Bu bağlamda günümüzde tüm dünyayı kuşatan yeni medya ortamları ile toplumların giderek bir
ağ toplumuna benzediği ve söz konusu ağlarla oluşan ilişki kurma pratiklerinin yeni
toplumsallaşma biçimleri oluşturduğu gözlenmektedir. Toplumsal olarak kimliğin inşasını
sağlayan bir kavram olarak öne çıkan yeni medya, sahip olduğu çeşitlilik, modernlik gibi
donanımlarla bireylere, daha zengin ve araştırılabilir bir içerik sağlamakta bu nedenle de önemli
bir toplumsallaşma aracı olarak dikkat çekmektedir. Bu noktada vurgulanması gerekli en önemli
husus gündelik yaşantımızın her alanına nüfuz etmiş bulunan yeni medya ortamlarının önemli ve
yeni bir kamusal alan yarattığıdır.
Journal Section | Table of Contents |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 5 |