Research Article
BibTex RIS Cite

Bir Toplumsallaşma Aracı Olarak Yeni Medya: Kuramsal Bir Değerlendirme

Year 2015, Issue: 5, 237 - 247, 31.12.2015

Abstract

Günümüzde iletişim alanında yaşanan ve tüm dünyayı saran teknolojik gelişmeler,

medya alanında yeni bir oluşuma sahne olmuş bulunmaktadır. Söz konusu oluşum, internet,

sosyal ağlar, bloglar ve sosyal medya gibi yeni araçların yeni medya ortamları olarak çağımıza

damga vurmasına yol açmış bununla birlikte önemli toplumsal değişim ve dönüşümleri de

beraberinde getirmiştir. Sosyal ilişki kurma biçimlerini ve ilişki niteliklerini ciddi bir dönüşüme

uğratan yeni medya olgusunun toplumsal yapıyı önemli bir biçimde yeniden şekillendirdiği ve bu

yapı içerisinde farklı toplumsallaşma biçimlerinin ortaya çıkmasına yol açtığı dikkat çekmektedir.

Bu bağlamda günümüzde tüm dünyayı kuşatan yeni medya ortamları ile toplumların giderek bir

ağ toplumuna benzediği ve söz konusu ağlarla oluşan ilişki kurma pratiklerinin yeni

toplumsallaşma biçimleri oluşturduğu gözlenmektedir. Toplumsal olarak kimliğin inşasını

sağlayan bir kavram olarak öne çıkan yeni medya, sahip olduğu çeşitlilik, modernlik gibi

donanımlarla bireylere, daha zengin ve araştırılabilir bir içerik sağlamakta bu nedenle de önemli

bir toplumsallaşma aracı olarak dikkat çekmektedir. Bu noktada vurgulanması gerekli en önemli

husus gündelik yaşantımızın her alanına nüfuz etmiş bulunan yeni medya ortamlarının önemli ve

yeni bir kamusal alan yarattığıdır.

References

  • Akca, E. B. (2014). Demokratik Katılım Bağlamında Yeni Medya ve Dijital Yurttaşlık. Yeni Medya, Pratikler, Olanaklar. Ed: Emel Baştürk Akca. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Akyüz, A. (2010). Yeni Medya Uygulamalarında Bütünleşik İletişim ve Reklamlarda Ünlü Kullanımı Stratejisi. İkinci Medya Çağında İnternet. Der: Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Alioğlu, N. (2011). Yeni Medya Sanatı ve Estetiği. İstanbul: Papatya Yayıncılık. Aslan, K. (2008). Değişen Teknolojiler ve Habercilikte İstihbarat. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.
  • Bahar, H. İ. (2009). Sosyoloji. Ankara: USAK Yayınları.
  • Bilgin, N. (2003). Sosyal Psikoloji Sözlüğü, Kavramlar, Yaklaşımlar. İstanbul: Bağlam Yayınları. Binark, M.( 2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu. Yeni Medya Çalışmaları. Der: Mutlu Binark, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T. ve diğerleri. (2014). Siyasetin Yeni Hali Vaka-i Sosyal Medya. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Dolgun, U. (2005). Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna. Ankara: Ekin Kitabevi. Erkal, M.E. (2000). Sosyoloji. İstanbul: Der Yayınları.
  • Karaismailoğlu, E. (2014). İnsanlık Toplumu Eski Medya Köleliğinden Dijital Medya Efendiliğine Geçebilecek Mi?. Dijital Panorama. Ed: Z. Beril Akıncı Vural, Ankara: Ütopya Yayıncılık
  • Köseoğlu, Ö. (2012). Halkla İlişkilerde Yeni Medyanın Kullanımı. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Araştır, Planla, Uygula, Değerlendir. Der: Alin Göztaş, Füsun Topsümer. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Odabaşı, H. F. (2010). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sütcü, C. S., Algül, A. (2013). Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Açısından İnternetin Kısıtlı Sosyal Çevresi Üzerine Bir Araştırma. Yeni Medya’da Demokrasi. Ed: And Algül, Neda Üçer. Konya: Literatürk Yayınları.
  • Şener, G. (2013). Toplumsal Mücadele Alanı Olarak Sosyal Medya. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu: II: Kültür, Kimlik, Siyaset. Ed: Can Bilgili, Gülüm Şener, İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği Yayınları.
  • Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Yeni Medyaya Eleştirel Bakış. Yeni Medya Ve< Ed: Deniz Yengin. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Sosyal İletişim Aracı Olarak Akıllı Telefonların Oluşturduğu Uygulama Toplumu Olgusu: WhatsApp Uygulaması. Sosyal Medya Akademi. Ed: Tolga Kara, Ebru Özgen. İstanbul: Beta Yayınları.
Year 2015, Issue: 5, 237 - 247, 31.12.2015

Abstract

References

  • Akca, E. B. (2014). Demokratik Katılım Bağlamında Yeni Medya ve Dijital Yurttaşlık. Yeni Medya, Pratikler, Olanaklar. Ed: Emel Baştürk Akca. Kocaeli: Umuttepe Yayınları.
  • Akyüz, A. (2010). Yeni Medya Uygulamalarında Bütünleşik İletişim ve Reklamlarda Ünlü Kullanımı Stratejisi. İkinci Medya Çağında İnternet. Der: Filiz Aydoğan, Ayşen Akyüz İstanbul: Alfa Yayıncılık.
  • Alioğlu, N. (2011). Yeni Medya Sanatı ve Estetiği. İstanbul: Papatya Yayıncılık. Aslan, K. (2008). Değişen Teknolojiler ve Habercilikte İstihbarat. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi.
  • Bahar, H. İ. (2009). Sosyoloji. Ankara: USAK Yayınları.
  • Bilgin, N. (2003). Sosyal Psikoloji Sözlüğü, Kavramlar, Yaklaşımlar. İstanbul: Bağlam Yayınları. Binark, M.( 2007). Yeni Medya Çalışmalarında Yeni Sorunlar ve Yöntem Sorunu. Yeni Medya Çalışmaları. Der: Mutlu Binark, Ankara: Dipnot Yayınları.
  • Doğu, B., Özçetin, B., Bayraktutan, G., Binark, M., Çomu, T. ve diğerleri. (2014). Siyasetin Yeni Hali Vaka-i Sosyal Medya. İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • Dolgun, U. (2005). Enformasyon Toplumundan Gözetim Toplumuna. Ankara: Ekin Kitabevi. Erkal, M.E. (2000). Sosyoloji. İstanbul: Der Yayınları.
  • Karaismailoğlu, E. (2014). İnsanlık Toplumu Eski Medya Köleliğinden Dijital Medya Efendiliğine Geçebilecek Mi?. Dijital Panorama. Ed: Z. Beril Akıncı Vural, Ankara: Ütopya Yayıncılık
  • Köseoğlu, Ö. (2012). Halkla İlişkilerde Yeni Medyanın Kullanımı. Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi, Araştır, Planla, Uygula, Değerlendir. Der: Alin Göztaş, Füsun Topsümer. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Odabaşı, H. F. (2010). Bilgi ve İletişim Teknolojileri Işığında Dönüşümler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Sütcü, C. S., Algül, A. (2013). Teknolojinin Toplum Üzerindeki Etkisi Açısından İnternetin Kısıtlı Sosyal Çevresi Üzerine Bir Araştırma. Yeni Medya’da Demokrasi. Ed: And Algül, Neda Üçer. Konya: Literatürk Yayınları.
  • Şener, G. (2013). Toplumsal Mücadele Alanı Olarak Sosyal Medya. Sosyal Medya ve Ağ Toplumu: II: Kültür, Kimlik, Siyaset. Ed: Can Bilgili, Gülüm Şener, İstanbul: Reklam Yaratıcıları Derneği Yayınları.
  • Timisi, N. (2003). Yeni İletişim Teknolojileri ve Demokrasi. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Yeni Medya ve Dokunmatik Toplum. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Yeni Medyaya Eleştirel Bakış. Yeni Medya Ve< Ed: Deniz Yengin. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınları.
  • Yengin, D. (2012). Sosyal İletişim Aracı Olarak Akıllı Telefonların Oluşturduğu Uygulama Toplumu Olgusu: WhatsApp Uygulaması. Sosyal Medya Akademi. Ed: Tolga Kara, Ebru Özgen. İstanbul: Beta Yayınları.
There are 16 citations in total.

Details

Journal Section Table of Contents
Authors

Sinem Onar Çambay

Publication Date December 31, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 5

Cite

APA Çambay, S. O. (2015). Bir Toplumsallaşma Aracı Olarak Yeni Medya: Kuramsal Bir Değerlendirme. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(5), 237-247.