Research Article
BibTex RIS Cite

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Organelleri Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeyleri

Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 338 - 351, 17.09.2019

Abstract

Bu çalışmanın amacı; Genel Biyoloji I Dersini almış Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının, hücre organelleri konusundaki kavram yanılgılarını ortaya çıkarmak ve bilgi düzeylerini ölçmektir. Bu şekilde hücre ve organelleri konusundaki hangi kavramların daha çok akılda kaldığı, hangi bilgilerin unutulduğu tespit edilerek bir takım sonuçlar ve öneriler ortaya çıkarılacaktır. Öğrencilerde var olan kavram yanılgılarının hangi konularda yoğunlaştığının belirlenmesi ve hangi konuları ve kavramları öğrenmekte daha çok güçlük çektiklerinin ortaya konması, buna bağlı olarak bir öğrenim ortamı ve metodu geliştirmek fen bilimleri eğitiminde çok önemlidir. Çalışma, Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. Sınıf’ta öğrenim gören 45 öğretmen adayla gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilere hücre organelleri konusunda 13 açık uçlu sorudan oluşan form uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmaya dahil edilen öğrencilerin lisans öğrenimlerinin 2. sınıfındaki Genel Biyoloji I dersini almış olmalarına rağmen, özellikle organeller konusundaki bazı önemli kavramları hatırlayamadıkları veya hatalı ve eksik bilgiye sahip oldukları görülmüştür. Elde edilen bulgular göz önüne alınarak var olan eksik veya yanlış bilgilerin düzeltilmesi ve kalıcı bilgiye ulaşması için çeşitli öneriler verilmiştir.

References

  • Akgün, A. ve Aydın, M. (2009). Erime ve Çözünme Konusundaki Kavram Yanılgılarının ve Bilgi Eksiklerinin Giderilmesinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Grup Çalışmalarının Kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27): 190-201. Arnoudin, M. and Mintzess, J. J. (1985). Students’ Alternative Conceptions Of The Circulatory System: Across Age Study. Science Education. 69: 721-733. Aşçı, Z., Özkan, Ş. ve Tekkaya, C. (2001). Students’ Misconceptions About Respiration: A Cross-Age Study. (Öğrencilerin Solunum Konusundaki Kavram Yanılgıları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma). Eğitim ve Bilim (Education and Science, 26 (120): 29-36. Atılboz, N.G. (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, 24 (3): 147-157. Bahar, M., Johnstone, A. H. and Hansell, M. H. (1999). Revisiting Learning Difficulties in Biology. Journal of Biological Education, 33 (2). Cavas, B. and Kesercioğlu, T. (2010). Qualitative Study On Student’ Understanding And Misconceptions Regarding The Living Cell. e-J. New World Sci. Acad., 5(1): 321-331. Cerit, N. ve Sarıkoç, A. (2005). A Study About Misconceptions Of The Lycee One Students Concerning The Matter And its Features. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 123-135. Clément, P. (2007). Introducing the Cell Concept with Both Animal and Plant Cells: A Historical and Didactic Approach. Science and Education, 16: 423–440. Creswell, J. W. (1994). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 2nd edn. London: Sage, Thousand Oaks. Çepni, S., Taş E. and Köse S. (2006). The Effects of Computer Assisted Materials on Students’ Cognitive Levels, Misconceptions and Attitude towards Science. Computers and Education, 46 (2): 192-205. Demirci, N. (2003). Bilgisayarla Etkili Öğretme Stratejileri ve Fizik Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Dilek, F. (2006). 8. Sınıf Öğrencilerinin Fotosentez ve Solunum Konularını Kavramalarına ve Fene Karşı Tutumlarına Çoklu Zeka Modelinin Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Dreyfus, A. and Jungwirth, E. (1988). The Cell Concept of 10th Graders: Curricular Expectations and Reality. International Journal of Science Education, 10: 221- 229. Emre, İ. ve Bahşi, M. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmesiyle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları (DAUM), 4 (3): 70-73. Fisher, K. M. (1985). “A Misconception in Biology: Amino Acids and Translation”. Journal of Research in Science Teaching, 22 (1): 562. Gençer, Z. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. Sınıflar), Hücre Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Gilbert, J. K. (1977). The Study of Student Misunderstandings in The Physical Sciences. Research in Science Education. 7: 165–171. Jones, M. G., Minogue, J., Oppewal, T., Cook, M. P. and Broadwell, B. (2006). Visualizing Without Vision at the Microscale: Students with Visual Impairments Explore Cells with Touch. Journal of Science Education and Technology, 15 (5): 345-351. Kalaycı, S. (2017). Determining Pre-Service Science Teachers’ Cognitive Structure on The Concepts Of “Prokaryote” and “Eukaryote”. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3): 46-64. Karataş, Ö., Köse, S. ve Coştu, B. (2003). Öğrenci Yanılgılarını ve Anlama Düzeylerini Belirlemede Kullanılan İki Aşamalı Testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (13): 54-69. Kinchin, I. M. (2000). Concept-Mapping Activities to Help Students Understand Photosynthesis and Teachers Understand Students. School Science Review. 82 (299): 11-14. Köse, S., Coştu, B. ve Keser, Ö. F. (2003). Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: Tga Yöntemi ve Örnek Etkinlikler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13): 43-53. Maras, M. and Akman, Y. (2009). The Understanding Level and Comprehension Mistakes of Students About Cell Biology. National Education, 37 (181): 146-151. Minogue, J., Jones, M. G., Broadwell, B. and Oppewall, T. (2006). The Impact of Haptic Augmentation on Middle School Students’ Conceptions of the Animal Cell. Virtual Reality, 10: 293-305. Mintzes, J. J. and Wandersee, J. H. (1998). Research in Science Teaching and Learning: a Human Constructivist View. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching Science For Understanding: a Human Constructivist View (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press. Novak, J. D. (1993). How Do We Learn Our Lesson?. The Science Teacher, 60: 50–55. Odom, A. L. (1995). Secondary and College Student’s Misconceptions About Diffusion And Osmosis. American Biology Teacher, 57: 409-415. Ormancı, Ü. and Balım, G. (2016). The Determination of Science Teacher Candidates’ Ideas on Cell Subject Through Drawing Method. The Online Journal of New Horizons in Education, 6 (2): 112-123. Pashley, M. (1994). A-Level Students: Their Problems with Gene and Allele. Journal of Biological Education, 28 (2): 120-127. Selvi, M. ve Yakışan, M. (2004). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2): 173-182. Sert Çıbık A., Diken, E. H. and Darçın, E. S. (2008). The Effect of Group Works and Demonstrative Experiments Based on Ceonceptional Change Approach: Photosynthesis and Respiration. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9 (2): 1-22. Sinan, O., Yıldırım, O., Kocakülah, M. S. ve Aydın, H. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1): 1-16. Smith, E. L., Blakeslee, T. D. and Anderson, C. W. (1993). Teaching Strategies Associated with Conceptual Change Learning in Science. Journal of Research in Science Teaching, 30(2): 111-126. Storey, R. D. (1991). Textbook Errors and Misconceptions in Biology: Cell Metabolism. The American Biology Teacher, 53 (6): 339-343. Şahan, H. H. (2005). İnternet Tabanlı Öğretim. Eğitimde Yeni Yönelimler (1. Baskı). Editör: Mehmet Bahar. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tasdelen, O. and Guven, T. (2012). The Evaluation of Cell Biology (Cytology) Laboratory Lesson According to the Ideas of Students. Journal of Turkish Science Education, 9 (2): 155-167. Taştan Kırık, Ö. and Kaya H. (2014). A Qualitative Study Concerning the 6th Grade Students’ Conceptual Structures About the Cell Concept. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (3): 737-760. Tekkaya, C. ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24: 101-107. Tekkaya, C., Çapa, Y. and Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 140-147. Topsakal, U. U. and Oversby, J. (2012). Turkish Student Teachers’ Ideas About Diagrams of a Flower and a Plant Cell. Journal of Biological Education, 46 (2): 81-92. Turan, M. ve Boyraz, Z. (2004). Öğretim Materyali Olarak Kavram Haritaları. F.Ü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 126-131. Üce, M. ve Sarıçayır, H. (2002). Üniversite 1. Sınıf Genel Kimya Dersinde Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritalarının Kullanılması. M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16: 163-170. Ünal, S. (2007). Atom ve Molekülleri Bir Arada Tutan Kuvvetler Konularının Öğretilmesinde Yeni Bir Yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin Birlikte Kullanımının Kavramsal Değişime Etkisi, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Üstün, P., Yıldırgan, N. ve Cegiç, E. (2001). Fen Bilgisi Eğitiminde Model Kullanma İle Öğretimin Başarıya Etkisi, Yeni Bin Yılın Basında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. Waheed, T. and Lucas, A. M. (1992). Understanding Interrelated Topics: Photosynthesis at Age 14. Journal of Biological Education, 26 (3): 193-200. Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13): 110-128. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C. ve Sinan, O. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Difüzyon ile İlgili Kavram Yanılgıları. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 6 (1): 79-99. Yörek, N. (2007). Öğrenci Çizimleri Yoluyla 9. ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusunda Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 107-114. Yüce, Z., Önel, A. ve Bekis, E. S. (2016). Öğrenci Çizimleri Yoluyla Ortaokul Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramsal Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2): 616-625. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. (2000). Lise Öğrencilerinde Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Görülen Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 185-191.
Year 2018, Volume: 8 Issue: 2, 338 - 351, 17.09.2019

Abstract

References

  • Akgün, A. ve Aydın, M. (2009). Erime ve Çözünme Konusundaki Kavram Yanılgılarının ve Bilgi Eksiklerinin Giderilmesinde Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Grup Çalışmalarının Kullanılması. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (27): 190-201. Arnoudin, M. and Mintzess, J. J. (1985). Students’ Alternative Conceptions Of The Circulatory System: Across Age Study. Science Education. 69: 721-733. Aşçı, Z., Özkan, Ş. ve Tekkaya, C. (2001). Students’ Misconceptions About Respiration: A Cross-Age Study. (Öğrencilerin Solunum Konusundaki Kavram Yanılgıları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma). Eğitim ve Bilim (Education and Science, 26 (120): 29-36. Atılboz, N.G. (2004). Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Mitoz ve Mayoz Bölünme Konuları İle İlgili Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılar. G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi, 24 (3): 147-157. Bahar, M., Johnstone, A. H. and Hansell, M. H. (1999). Revisiting Learning Difficulties in Biology. Journal of Biological Education, 33 (2). Cavas, B. and Kesercioğlu, T. (2010). Qualitative Study On Student’ Understanding And Misconceptions Regarding The Living Cell. e-J. New World Sci. Acad., 5(1): 321-331. Cerit, N. ve Sarıkoç, A. (2005). A Study About Misconceptions Of The Lycee One Students Concerning The Matter And its Features. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19: 123-135. Clément, P. (2007). Introducing the Cell Concept with Both Animal and Plant Cells: A Historical and Didactic Approach. Science and Education, 16: 423–440. Creswell, J. W. (1994). Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches. 2nd edn. London: Sage, Thousand Oaks. Çepni, S., Taş E. and Köse S. (2006). The Effects of Computer Assisted Materials on Students’ Cognitive Levels, Misconceptions and Attitude towards Science. Computers and Education, 46 (2): 192-205. Demirci, N. (2003). Bilgisayarla Etkili Öğretme Stratejileri ve Fizik Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık. Dilek, F. (2006). 8. Sınıf Öğrencilerinin Fotosentez ve Solunum Konularını Kavramalarına ve Fene Karşı Tutumlarına Çoklu Zeka Modelinin Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Dreyfus, A. and Jungwirth, E. (1988). The Cell Concept of 10th Graders: Curricular Expectations and Reality. International Journal of Science Education, 10: 221- 229. Emre, İ. ve Bahşi, M. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Bölünmesiyle İlgili Kavram Yanılgıları. Doğu Anadolu Bölge Araştırmaları (DAUM), 4 (3): 70-73. Fisher, K. M. (1985). “A Misconception in Biology: Amino Acids and Translation”. Journal of Research in Science Teaching, 22 (1): 562. Gençer, Z. (2006). İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. Sınıflar), Hücre Konusundaki Kavram Yanılgılarının Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara. Gilbert, J. K. (1977). The Study of Student Misunderstandings in The Physical Sciences. Research in Science Education. 7: 165–171. Jones, M. G., Minogue, J., Oppewal, T., Cook, M. P. and Broadwell, B. (2006). Visualizing Without Vision at the Microscale: Students with Visual Impairments Explore Cells with Touch. Journal of Science Education and Technology, 15 (5): 345-351. Kalaycı, S. (2017). Determining Pre-Service Science Teachers’ Cognitive Structure on The Concepts Of “Prokaryote” and “Eukaryote”. e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8 (3): 46-64. Karataş, Ö., Köse, S. ve Coştu, B. (2003). Öğrenci Yanılgılarını ve Anlama Düzeylerini Belirlemede Kullanılan İki Aşamalı Testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 (13): 54-69. Kinchin, I. M. (2000). Concept-Mapping Activities to Help Students Understand Photosynthesis and Teachers Understand Students. School Science Review. 82 (299): 11-14. Köse, S., Coştu, B. ve Keser, Ö. F. (2003). Fen Konularındaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi: Tga Yöntemi ve Örnek Etkinlikler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (13): 43-53. Maras, M. and Akman, Y. (2009). The Understanding Level and Comprehension Mistakes of Students About Cell Biology. National Education, 37 (181): 146-151. Minogue, J., Jones, M. G., Broadwell, B. and Oppewall, T. (2006). The Impact of Haptic Augmentation on Middle School Students’ Conceptions of the Animal Cell. Virtual Reality, 10: 293-305. Mintzes, J. J. and Wandersee, J. H. (1998). Research in Science Teaching and Learning: a Human Constructivist View. In J. J. Mintzes, J. H. Wandersee, & J. D. Novak (Eds.), Teaching Science For Understanding: a Human Constructivist View (pp. 59–92). San Diego, CA: Academic Press. Novak, J. D. (1993). How Do We Learn Our Lesson?. The Science Teacher, 60: 50–55. Odom, A. L. (1995). Secondary and College Student’s Misconceptions About Diffusion And Osmosis. American Biology Teacher, 57: 409-415. Ormancı, Ü. and Balım, G. (2016). The Determination of Science Teacher Candidates’ Ideas on Cell Subject Through Drawing Method. The Online Journal of New Horizons in Education, 6 (2): 112-123. Pashley, M. (1994). A-Level Students: Their Problems with Gene and Allele. Journal of Biological Education, 28 (2): 120-127. Selvi, M. ve Yakışan, M. (2004). Üniversite Birinci Sınıf Öğrencilerinin Enzimler Konusu İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (2): 173-182. Sert Çıbık A., Diken, E. H. and Darçın, E. S. (2008). The Effect of Group Works and Demonstrative Experiments Based on Ceonceptional Change Approach: Photosynthesis and Respiration. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 9 (2): 1-22. Sinan, O., Yıldırım, O., Kocakülah, M. S. ve Aydın, H. (2006). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Proteinler, Enzimler ve Protein Sentezi İle İlgili Kavram Yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26 (1): 1-16. Smith, E. L., Blakeslee, T. D. and Anderson, C. W. (1993). Teaching Strategies Associated with Conceptual Change Learning in Science. Journal of Research in Science Teaching, 30(2): 111-126. Storey, R. D. (1991). Textbook Errors and Misconceptions in Biology: Cell Metabolism. The American Biology Teacher, 53 (6): 339-343. Şahan, H. H. (2005). İnternet Tabanlı Öğretim. Eğitimde Yeni Yönelimler (1. Baskı). Editör: Mehmet Bahar. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Tasdelen, O. and Guven, T. (2012). The Evaluation of Cell Biology (Cytology) Laboratory Lesson According to the Ideas of Students. Journal of Turkish Science Education, 9 (2): 155-167. Taştan Kırık, Ö. and Kaya H. (2014). A Qualitative Study Concerning the 6th Grade Students’ Conceptual Structures About the Cell Concept. International Online Journal of Educational Sciences, 6 (3): 737-760. Tekkaya, C. ve Balcı, S. (2003). Öğrencilerin Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Konularındaki Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24: 101-107. Tekkaya, C., Çapa, Y. and Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Genel Biyoloji Konularındaki Kavram Yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 140-147. Topsakal, U. U. and Oversby, J. (2012). Turkish Student Teachers’ Ideas About Diagrams of a Flower and a Plant Cell. Journal of Biological Education, 46 (2): 81-92. Turan, M. ve Boyraz, Z. (2004). Öğretim Materyali Olarak Kavram Haritaları. F.Ü. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları Dergisi, 3 (1): 126-131. Üce, M. ve Sarıçayır, H. (2002). Üniversite 1. Sınıf Genel Kimya Dersinde Asit-Baz Konusunun Öğretiminde Kavramsal Değişim Metinleri ve Kavram Haritalarının Kullanılması. M.Ü Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 16: 163-170. Ünal, S. (2007). Atom ve Molekülleri Bir Arada Tutan Kuvvetler Konularının Öğretilmesinde Yeni Bir Yaklaşım: BDÖ ve KDM’nin Birlikte Kullanımının Kavramsal Değişime Etkisi, Doktora Tezi, KTÜ Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Üstün, P., Yıldırgan, N. ve Cegiç, E. (2001). Fen Bilgisi Eğitiminde Model Kullanma İle Öğretimin Başarıya Etkisi, Yeni Bin Yılın Basında Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul. Waheed, T. and Lucas, A. M. (1992). Understanding Interrelated Topics: Photosynthesis at Age 14. Journal of Biological Education, 26 (3): 193-200. Yağbasan, R. ve Gülçiçek, Ç. (2003). Fen Öğretiminde Kavram Yanılgılarının Karakteristiklerinin Tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13): 110-128. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yıldırım, O., Nakiboğlu, C. ve Sinan, O. (2004). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Difüzyon ile İlgili Kavram Yanılgıları. BAÜ Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi. 6 (1): 79-99. Yörek, N. (2007). Öğrenci Çizimleri Yoluyla 9. ve 11. Sınıf Öğrencilerinin Hücre Konusunda Kavramsal Anlama Düzeylerinin Belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 22: 107-114. Yüce, Z., Önel, A. ve Bekis, E. S. (2016). Öğrenci Çizimleri Yoluyla Ortaokul Öğrencilerinin Hücre Konusundaki Kavramsal Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2): 616-625. Yürük, N. ve Çakır, Ö.S. (2000). Lise Öğrencilerinde Oksijenli ve Oksijensiz Solunum Konusunda Görülen Kavram Yanılgılarının Saptanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18: 185-191.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yeşim Koç

Evrim Sönmez

Publication Date September 17, 2019
Published in Issue Year 2018 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Koç, Y., & Sönmez, E. (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Hücre Organelleri Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeyleri. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(2), 338-351.