Araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde video tasarım bileşenlerini tespit edecek bir anket hazırlamaktır. Bu sayede, eğitimciler video tasarımında hangi bileşenlerin daha etkili olduğunu belirleyip, kolayca materyal seçimi yapabilecektir. Araştırmanın yöntemi kısmında, araştırmanın katılımcılarına, anketin geliştirilmesinde izlenen aşamalara, toplanan verilerin analizi ile ilgili bilgilere yer verilmiştir. Araştırmanın bulgular kısmında, ankette elde edilen veriler analiz edilerek, açık ve uzaktan öğrenme süreçlerinde en etkili bulunan video tasarım bileşenleri belirlenmiştir.
Ayrıca, katılımcıların deneyimleri ve önerileri de dikkate alınarak, video tasarım bileşenlerinin etkili kullanımı hakkında öneriler alınmıştır. Araştırmanın sonucunda, açık ve uzaktan öğrenmede video tasarımının önemli bileşenleri ortaya konulmuştur. Bu bileşenler, açık ve uzaktan öğrenmede videoların etkililiğini artırmaya yardımcı olacaktır.
The aim of the research is to prepare a survey to identify the video design components in the process of open and distance learning. In this way, educators will be able to determine which com-ponents are more effective in video design and easily make material selection. In the method section of the research, information about the stages followed in the development of the survey, the analysis of the collected data, and the participants of the research is provided. In the findings section of the research, the most effective video design components in open and distance learning processes are determined by analyzing the data obtained in the survey. Additionally, taking into account the experiences and recommendations of the participants, suggestions regarding the effective use of video design components have been obtained. As a result of the research, the important components of video design in open and distance learning have been revealed. These components will help to increase the effectiveness of videos in open and distance learning.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum and Instration (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 20, 2024 |
Submission Date | February 6, 2024 |
Acceptance Date | July 25, 2024 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 2 Issue: 1 |
JOLDE Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.