Review Article
BibTex RIS Cite

Görsel Öğrenme Aracı Olarak İnfograkler: Eğitimdeki Rolü ve Önemi

Year 2024, Volume: 3, 12 - 18, 31.12.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.14576194

Abstract

Bu çalışmanın amacı, eğitimde gelişen teknoloji ile birlikte kullanılan materyallerden biri olan infografiğin önemi ve etkilerini incelerek özellikle infografikler gibi görsel ögelerin kullanımının, öğrencilerin algılama ve öğrenme süreçlerini nasıl iyileştirdiğini ve öğrenmeyi daha etkili hale getirdiğini vurgulamaktadır. Eğitim materyallerinin seçimi ve kullanımının öğrencilerin motivasyonunu artırdığı, öğretim sürecini zenginleştirdiği ve kalıcı öğrenmelerin sağlanmasına katkı sağladığı belirtilmektedir. Öğrenme süreçlerinde görsel öğelerin önemini ortaya koymak ve bu yöntemlerin eğitimde nasıl daha etkin bir şekilde kullanılabileceğini araştırmak amaçlar arasındadır.
Çalışma, literatür taraması olarak tasarlanmıştır. Seçilen çalışmaların içeriği dikkatlice incelenmiş ve eğitim materyallerinin öğrenci algılaması, öğrenme süreçleri, motivasyon ve kalıcı öğrenme üzerindeki etkilerini değerlendirmek için tematik analiz yapılmıştır.
Görsel öğelerin, öğrencilerin dikkatini çektiği ve öğrenme süreçlerini kolaylaştırdığı görülmüştür. İnfografikler gibi görsel materyaller, karmaşık bilgilerin anlaşılmasını ve öğrenilmesini desteklemektedir. Renkli grafikler, şemalar ve tablolar gibi görsel unsurlar, öğrenmeye olan ilgiyi artırmaktadır. Doğru seçilmiş görsel materyaller, öğrenilen bilgilerin kalıcı hafızaya yerleşmesine yardımcı olmaktadır. Görsel hafızanın gücü, öğrencilerin bilgiyi hatırlama ve uygulama becerilerini geliştirmektedir.
Bu çalışma, eğitimde kullanılan materyallerin önemini ve etkilerini anlamak amacıyla yapılmıştır. Bulgularımız, görsel materyallerin eğitim sürecindeki kritik rolünü ve öğrenci başarısı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. İnfografikler gibi görsel öğelerin, öğrencilerin dikkatini çektiği, motivasyonlarını artırdığı ve karmaşık bilgilerin anlaşılmasını kolaylaştırdığı gözlemlenmiştir.

References

  • Aslan, M., & Doğdu, E. (1993). Eğitim teknolojisi uygulamaları ve eğitim araç gereçleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Alrwele, N. S. (2017). Effects of infographics on student achievement and students’ perceptions of infographics. Journal of education and human development 6(3), 104-117.
  • Aytaş, G. (2013). Eğitim ve öğretimde alternatif bir yöntem: Yaratıcı drama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12), 35-54
  • Brown, R., (2018). Visual learning tools and academic performance: A longitudinal study. Educational Technology Research and Development, 65(2), 289-304.
  • Clark, R.E., (2016). E-öğrenme ve öğretim bilimi: multimedya öğreniminin tüketicileri ve tasarımcıları için kanıtlanmış kılavuzlar. John Wiley & Sons
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384
  • Erden, M. (1998). Eğitimde etkili öğretim yöntemleri. Eğitim Yayınları.
  • Garcia, M., Rodriguez, S. (2019). The role of infographics in enhancing student learning: A case study of high school biology classes. Journal of Science Education and Technology, 28(4), 521-537.
  • Kaya, Z. (2006). Öğrenme psikolojisi. Eğitim Yayınları.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Smiciklas, M. (2012). The power of infographics: Using pictures to communicate and connect with your audiences. Que Publishing.
  • Smith, J., Johnson, A. (2018). The impact of infographics on academic achievement: A meta-analysis. Journal of Educational Psychology, 110(3), 367-382.
  • Yıldırım, Y. S., & Perdahçı, Z. N. (2019). Eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrenci başari, tutum ve motivasyonuna etkisi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 9(3), 449-463.
Year 2024, Volume: 3, 12 - 18, 31.12.2024
https://doi.org/10.5281/zenodo.14576194

Abstract

References

  • Aslan, M., & Doğdu, E. (1993). Eğitim teknolojisi uygulamaları ve eğitim araç gereçleri. Ankara: Tekışık Ofset.
  • Alrwele, N. S. (2017). Effects of infographics on student achievement and students’ perceptions of infographics. Journal of education and human development 6(3), 104-117.
  • Aytaş, G. (2013). Eğitim ve öğretimde alternatif bir yöntem: Yaratıcı drama. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (12), 35-54
  • Brown, R., (2018). Visual learning tools and academic performance: A longitudinal study. Educational Technology Research and Development, 65(2), 289-304.
  • Clark, R.E., (2016). E-öğrenme ve öğretim bilimi: multimedya öğreniminin tüketicileri ve tasarımcıları için kanıtlanmış kılavuzlar. John Wiley & Sons
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384
  • Erden, M. (1998). Eğitimde etkili öğretim yöntemleri. Eğitim Yayınları.
  • Garcia, M., Rodriguez, S. (2019). The role of infographics in enhancing student learning: A case study of high school biology classes. Journal of Science Education and Technology, 28(4), 521-537.
  • Kaya, Z. (2006). Öğrenme psikolojisi. Eğitim Yayınları.
  • Mayer, R. E. (2001). Multimedia learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Smiciklas, M. (2012). The power of infographics: Using pictures to communicate and connect with your audiences. Que Publishing.
  • Smith, J., Johnson, A. (2018). The impact of infographics on academic achievement: A meta-analysis. Journal of Educational Psychology, 110(3), 367-382.
  • Yıldırım, Y. S., & Perdahçı, Z. N. (2019). Eğitimde interaktif infografik kullanımının öğrenci başari, tutum ve motivasyonuna etkisi. Turkish Online Journal of Design Art and Communication, 9(3), 449-463.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Technologies
Journal Section Reviews
Authors

Ahmet Emir Yilmaz 0009-0002-4530-7818

Publication Date December 31, 2024
Submission Date July 19, 2024
Acceptance Date December 30, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 3

Cite

APA Yilmaz, A. E. (2024). Görsel Öğrenme Aracı Olarak İnfograkler: Eğitimdeki Rolü ve Önemi. The Journal of Open Learning and Distance Education, 3, 12-18. https://doi.org/10.5281/zenodo.14576194

JOLDE is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) International Licence.