Bu çalışmanın amacı, eğitimde gelişen teknoloji ile birlikte kullanılan materyallerden biri olan infografiğin önemi ve etkilerini incelerek özellikle infografikler gibi görsel ögelerin kullanımının, öğrencilerin algılama ve öğrenme süreçlerini nasıl iyileştirdiğini ve öğrenmeyi daha etkili hale getirdiğini vurgulamaktadır. Eğitim materyallerinin seçimi ve kullanımının öğrencilerin motivasyonunu artırdığı, öğretim sürecini zenginleştirdiği ve kalıcı öğrenmelerin sağlanmasına katkı sağladığı belirtilmektedir. Öğrenme süreçlerinde görsel öğelerin önemini ortaya koymak ve bu yöntemlerin eğitimde nasıl daha etkin bir şekilde kullanılabileceğini araştırmak amaçlar arasındadır.
Çalışma, literatür taraması olarak tasarlanmıştır. Seçilen çalışmaların içeriği dikkatlice incelenmiş ve eğitim materyallerinin öğrenci algılaması, öğrenme süreçleri, motivasyon ve kalıcı öğrenme üzerindeki etkilerini değerlendirmek için tematik analiz yapılmıştır.
Görsel öğelerin, öğrencilerin dikkatini çektiği ve öğrenme süreçlerini kolaylaştırdığı görülmüştür. İnfografikler gibi görsel materyaller, karmaşık bilgilerin anlaşılmasını ve öğrenilmesini desteklemektedir. Renkli grafikler, şemalar ve tablolar gibi görsel unsurlar, öğrenmeye olan ilgiyi artırmaktadır. Doğru seçilmiş görsel materyaller, öğrenilen bilgilerin kalıcı hafızaya yerleşmesine yardımcı olmaktadır. Görsel hafızanın gücü, öğrencilerin bilgiyi hatırlama ve uygulama becerilerini geliştirmektedir.
Bu çalışma, eğitimde kullanılan materyallerin önemini ve etkilerini anlamak amacıyla yapılmıştır. Bulgularımız, görsel materyallerin eğitim sürecindeki kritik rolünü ve öğrenci başarısı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koymaktadır. İnfografikler gibi görsel öğelerin, öğrencilerin dikkatini çektiği, motivasyonlarını artırdığı ve karmaşık bilgilerin anlaşılmasını kolaylaştırdığı gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Instructional Technologies |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | July 19, 2024 |
Acceptance Date | December 30, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 3 |
JOLDE is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.) International Licence.