Research Article
BibTex RIS Cite

Analysis of metropolitan municipalities' performance in using social media platforms with CRITIC and MAIRCA method

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 81 - 96, 27.12.2024

Abstract

The requirements of the communication age we are in require public institutions to operate effectively in communication as well as in management. The numbers reached by individual social media usage rates and the fact that people are increasingly turning to social media for interaction increases the importance of social media use of institutions from an institutional perspective. For this reason, social media management is one of the areas where both private sector organizations and public institutions should operate effectively in corporate communication. This study aims to rank the metropolitan municipalities in Türkiye according to the effectiveness criteria for social media use. For this purpose, ten criteria were determined to measure the social media account usage efficiency of metropolitan municipalities within the scope of October 2024. The weight values for these criteria were calculated by CRITIC method, which is one of the objective weight calculation methods, and the metropolitan municipalities were ranked by MAIRCA method according to the determined criteria. In the ranking results, Antalya Metropolitan Municipality ranked first and Malatya Metropolitan Municipality ranked last.

Ethical Statement

No data is available. Ethics statement: All rules specified in the "Regulation on Scientific Research and Publication Ethics of Higher Education Institutions" have been followed. I declare that this research does not require approval from an ethics committee.

Supporting Institution

Çalışma herhangi bir kurum tarafından destek almamıştır.

References

  • Agostino, D. (2013). Using social media to engage citizens: a study of ıtalian municipalities. Public Relation Review, 39(3), 232-234. doi:10.1016/j.pubrev.2013.02.009
  • Akbıyık, N., & Öztürk, M. (2012). Sivil toplum ve sosyal medya perspektifinde ―Arap Baharı ve ―Wall Street’i işgal et‖ eylemleri. Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi II-Küresel Değişim ve Demokratikleşme Kongresi, 19-20 Nisan 2012, Malatya.
  • Atmaca, Y. (2013). Optimal belediye büyüklüğü ve yeni büyükşehir belediye yasası. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 168-184.
  • Ayçin, E. (2020). Personel seçim sürecinde CRITIC ve MAIRCA yöntemlerinin kullanılması. İşletme, 1(1), 1-12.
  • Aydın, A., & Duzcu, M. (2019) Arap Baharı sonrası sosyal medya. O. Battır, & M.C. Özşahin (Eds.), Arap Baharı Sonrası Ortadoğu: Kuram ve Siyaset (ss. 57-73) içinde, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aydın, A., & Gündoğmuş, B. (2022), Yerel yönetimlerde siyasal iletişim ve vatandaş etkileşimi bağlamında sosyal medya kullanımı üzerine bir tartışma. E. Seçkiner Bingöl (Ed.), Kamu Yönetiminde Katılım Üzerine Güncel Tartışmalar (ss. 285-302) içinde, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Aydın, A., & Kahraman, Ö. F. (2020). Demokrasinin eleştirilebilirliği sorunu. Y. Okşar (Ed.), Partikülarizm ve Eleştiri (s. 391-407) içinde, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Bayoğlu, F., & Acar Şentürk Z. (2021), Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(120), 36-59.
  • Belli, A., & Aydın, A. (2017). Türkiye’deki Suriyeli nüfusa karşı gelişen nefret söylemleri ve sosyal medya, Kayes 2017 I. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi (ss. 428-439). 12-13-14 Ekim, Kahramanmaraş.
  • Bonson, E., Torres, L., Royo, S., & Flores, F. (2012). Local e-government 2.0: social media and corporate transparency in municipalities, Government Information Quarterly, 29, 123-132. https://doi.org/10.1016/j.giq.2011.10.001
  • Budak, H. (2018). Sosyal medya iletişiminde mahremiyetin serüveni. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 146-170. doi:10.15869/itobiad.350161
  • Çınaroğlu, E. (2021). CRITIC temelli MARCOS yöntemi ile yenilikçi ve girişimci üniversite analizi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 10(1), 111-133.
  • Deniz, L. ve Tutgun Ünal, A. (2019). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1025-1057.
  • Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 197-205. doi:10.18493/kmusekad.72819.
  • Gigovic, L., Pamučar, D., Bajić, Z. & Milićević, M. (2016). The combination of expert judgment and GIS-MAIRCA analysis for the selection of sites for ammunition depots. Sustainability, 8(4), 1-30.
  • Gündoğmuş, B, Maruf M., & Aksu H. (2019). Sosyal medya kullanımının siyasal katılıma etkisinin Şırnak il örneğinde ölçülmesi. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 78-103.
  • Gürbüz, M., Yıldırım, U., & Belli, A. (2014). Büyükşehir Belediye Kanunu’nun Kahramanmaraş ili ölçeğinde analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(5), 102-135. doi:10.30803/adusobed.188832
  • İzci, F., & Yılmaz, V. (2019). Yerel yönetim politikaları kurulunun yapısal ve işlevsel boyutlarının incelenmesi. Journal of Academic Value Studies, 5(3), 385-394.
  • Kahraman, Ö. F. (2021). Kamuda algı yönetimi. B. Akıncı (Ed.), Kamu yönetiminde değişim olgusu: Global trendler ve teni paradigmalar (ss. 211-226) içinde, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Krishnan, A.R., Kasim, M.M., Hamid, R., & Ghazali, M.F. (20221). A modified CRITIC method to estimate the objective weights of decision criteria, Synometry, 13(973), 1-21.
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanım etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter kullanımına ilişkin bir analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514. doi:10.46849/guiibd.995803
  • Küçükşen, M., & Yaman, M. (2018). Yerel demokrasinin gelişimi sürecinde kent konseylerinin rolü ve işlevselliği: Bursa ve Yalova Kent Konseyi örneği. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 64-85.
  • Larsson, A.O. (2013). Bringing it all back home? social media practices by Swedish municipality, European Journal of Communication, 28(6), 681-695. doi:10.1177/0267323113502277
  • Memiş, L. (2015). Yerel e-katılımın yeni aracı olarak sosyal ağlar: Facebook ve Twitter örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 209-242.
  • Reddick, C.G., & Norris, D.F. (2013). Social media adoption at the american grass roots: Web 2.0 or 1,5?. Government Information Quarterly, 30(4), 498-507. doi:10.1016/j.giq.2013.05.011
  • Sobacı, M. Z., & Hatipoğlu, İ. (2017). Facebook aracılığıyla Türkiye'de belediye-vatandaş etkileşiminin ölçülmesi: büyükşehir ve il belediyeleri bağlamında ampirik bir analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(3), 689-713. doi:10.1501/SBFder_0000002464
  • Solmaz, B., & Görkemli, H. N. (2012). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (18), 9-20.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32. doi:10.18094/si.92009
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya uygulamalarında halkla ilişkiler modellerinden bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 35, 79-101.
  • Taş, İ. , Çiçek, Y., & Koçar, H. (2016). Büyükşehir belediyelerinde stratejik plan analizi: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 57-76.
  • Temel, F., & Önürmen, O. (2017). Gelenekselin dönüşümünde iletişim akademisyenleri ve sosyal medya. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 292-313. doi:10.19145/gumuscomm.300263
  • Tutar, H., & Parlak, İ.H. (2023). Some findings regarding the use of social media as a public relations tool: example of TR 42 region municipalities. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 646-660. doi:10.11616/asbi.1219714
  • Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2020). Sosyal medya kuşaklarının sosyal medya kullanım seviyeleri ve tercihleri. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 1289-1319. doi:10.26466/opus.626283
  • Türkmenoğlu A.T., & Satır M.E. (2020). Meydanlardan Hashtag’lere; toplumsal hareketlerin yeni görünümlerine yönelik bir değerlendirme. O. Önürmen (Ed.), Yeni medya yeni mekân yeni mesaj içinde (ss. 51-65) içinde. Konya: Palet Yayınları.
  • Usta, S., Akman E., & Kocaoğlu M. (2018). 6360 Sayılı Kanun’un büyükşehir belediye sistemine etkileri: Konya Büyükşehir Belediyesi örneği. Tesam Akademi Dergisi, (Yerel Yönetimler Özel Sayısı), 217-249. doi:10.30626/tesamakademi.419253
  • Wang, H., Xu, T., Pamucar, D., Li, X., ve Feng, L. (2023). A lance distance-based MAIRCA method for q-rung orthopair fuzzy MCDM with completely. Informatica, 1, 1-24.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 8(1), 95-115.
  • Yaman, M., & Küçükşen, M. (2018). Yerel yönetimlerin demokratikleşmesi açısından yerel katılımın incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 247-259.
  • Yavuz, C., & Duvan, Y. (2019). Belediyelerin kurumsal iletişiminde sosyal medya: Karadeniz bölgesi örneği. Kent Akademisi, 12(40), 682-702.
  • Yurttadur, M., & Taşçı, M.Z. (2022). Finansal performans ölçümünde CRITIC ve MAIRCA yöntemlerinin kullanılması: katılım bankaları örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(135), 110-124.
  • Zizovic, M., Miljkovic, B., & Marinkovic, D. (2020). Objective methods for determining criteria weight coefficients: A modification of the CRITIC method. Decision Making. Applications in Management and Engineering, 3(2), 149-161.

Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya platformlarını kullanma performansının CRITIC ve MAIRCA yöntemi ile analizi

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 81 - 96, 27.12.2024

Abstract

İçinde bulunulan iletişim çağının gereksinimleri kamu kurumlarının yönetim konusunda olduğu gibi iletişim konusunda da etkin faaliyet göstermesini gerektirmektedir. Bireysel sosyal medya kullanım oranlarının ulaştığı rakamlar ve insanların etkileşim konusunda her geçen gün daha fazla sosyal medyaya yöneliyor olması kurumların sosyal medya kullanımının kurumsal açıdan önemini artırmaktadır. Bu nedenle kurumsal iletişim konusunda hem özel sektör kuruluşlarının hem de kamu kurumlarının etkin faaliyet göstermesi gereken alanlardan biri de sosyal medya yönetimi olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de bulunan büyükşehir belediyelerinin sosyal medya kullanımı noktasındaki etkinlik kriterlerine göre sıralanması amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2024 yılı Ekim ayı kapsamında büyükşehir belediyelerinin sosyal medya hesabı kullanım etkinliğinin ölçülebilmesi için on kriter belirlenmiştir. Bu kriterlere ilişkin ağırlık değerleri objektif ağırlık hesaplama yöntemlerinden biri olan CRITIC yöntemi ile hesaplanmış ve büyükşehir belediyeleri belirlenen kriterlere göre MAIRCA yöntemi ile sıralanmıştır. Yapılan sıralama sonuçlarında ilk sırada Antalya Büyükşehir Belediyesi yer alırken son sırada ise Malatya Büyükşehir Belediyesinin yer aldığı görülmüştür.

Ethical Statement

Herhangi veri bulunmamaktadır. Etik beyanı/ Ethics statement: “Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi”nde belirtilen tüm kurallara uyulmuştur. Bu araştırmanın etik kurul izni gerektirmeyen araştırmalardan olduğunu beyan ederim.

Supporting Institution

Çalışma herhangi bir kurum tarafından destek almamıştır.

References

  • Agostino, D. (2013). Using social media to engage citizens: a study of ıtalian municipalities. Public Relation Review, 39(3), 232-234. doi:10.1016/j.pubrev.2013.02.009
  • Akbıyık, N., & Öztürk, M. (2012). Sivil toplum ve sosyal medya perspektifinde ―Arap Baharı ve ―Wall Street’i işgal et‖ eylemleri. Turgut Özal Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Kongresi II-Küresel Değişim ve Demokratikleşme Kongresi, 19-20 Nisan 2012, Malatya.
  • Atmaca, Y. (2013). Optimal belediye büyüklüğü ve yeni büyükşehir belediye yasası. Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 168-184.
  • Ayçin, E. (2020). Personel seçim sürecinde CRITIC ve MAIRCA yöntemlerinin kullanılması. İşletme, 1(1), 1-12.
  • Aydın, A., & Duzcu, M. (2019) Arap Baharı sonrası sosyal medya. O. Battır, & M.C. Özşahin (Eds.), Arap Baharı Sonrası Ortadoğu: Kuram ve Siyaset (ss. 57-73) içinde, Ankara: Nobel Yayınları.
  • Aydın, A., & Gündoğmuş, B. (2022), Yerel yönetimlerde siyasal iletişim ve vatandaş etkileşimi bağlamında sosyal medya kullanımı üzerine bir tartışma. E. Seçkiner Bingöl (Ed.), Kamu Yönetiminde Katılım Üzerine Güncel Tartışmalar (ss. 285-302) içinde, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Aydın, A., & Kahraman, Ö. F. (2020). Demokrasinin eleştirilebilirliği sorunu. Y. Okşar (Ed.), Partikülarizm ve Eleştiri (s. 391-407) içinde, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Bayoğlu, F., & Acar Şentürk Z. (2021), Belediyelerin kurumsal sosyal medya kullanımları üzerine bir araştırma: İzmir’deki ilçe belediyeler üzerine bir inceleme. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(120), 36-59.
  • Belli, A., & Aydın, A. (2017). Türkiye’deki Suriyeli nüfusa karşı gelişen nefret söylemleri ve sosyal medya, Kayes 2017 I. Uluslararası Kahramanmaraş Yönetim, Ekonomi ve Siyaset Kongresi (ss. 428-439). 12-13-14 Ekim, Kahramanmaraş.
  • Bonson, E., Torres, L., Royo, S., & Flores, F. (2012). Local e-government 2.0: social media and corporate transparency in municipalities, Government Information Quarterly, 29, 123-132. https://doi.org/10.1016/j.giq.2011.10.001
  • Budak, H. (2018). Sosyal medya iletişiminde mahremiyetin serüveni. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(1), 146-170. doi:10.15869/itobiad.350161
  • Çınaroğlu, E. (2021). CRITIC temelli MARCOS yöntemi ile yenilikçi ve girişimci üniversite analizi. Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi, 10(1), 111-133.
  • Deniz, L. ve Tutgun Ünal, A. (2019). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS–Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1025-1057.
  • Eren, V., & Aydın, A. (2014). Sosyal medyanın kamuoyu oluşturmadaki rolü ve muhtemel riskler. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 197-205. doi:10.18493/kmusekad.72819.
  • Gigovic, L., Pamučar, D., Bajić, Z. & Milićević, M. (2016). The combination of expert judgment and GIS-MAIRCA analysis for the selection of sites for ammunition depots. Sustainability, 8(4), 1-30.
  • Gündoğmuş, B, Maruf M., & Aksu H. (2019). Sosyal medya kullanımının siyasal katılıma etkisinin Şırnak il örneğinde ölçülmesi. İktisadi ve İdari Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 78-103.
  • Gürbüz, M., Yıldırım, U., & Belli, A. (2014). Büyükşehir Belediye Kanunu’nun Kahramanmaraş ili ölçeğinde analizi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(5), 102-135. doi:10.30803/adusobed.188832
  • İzci, F., & Yılmaz, V. (2019). Yerel yönetim politikaları kurulunun yapısal ve işlevsel boyutlarının incelenmesi. Journal of Academic Value Studies, 5(3), 385-394.
  • Kahraman, Ö. F. (2021). Kamuda algı yönetimi. B. Akıncı (Ed.), Kamu yönetiminde değişim olgusu: Global trendler ve teni paradigmalar (ss. 211-226) içinde, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Krishnan, A.R., Kasim, M.M., Hamid, R., & Ghazali, M.F. (20221). A modified CRITIC method to estimate the objective weights of decision criteria, Synometry, 13(973), 1-21.
  • Küçükşen, M., & Firidin, E. (2021). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanım etkinliği: Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nin Twitter kullanımına ilişkin bir analiz. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 7(3), 491-514. doi:10.46849/guiibd.995803
  • Küçükşen, M., & Yaman, M. (2018). Yerel demokrasinin gelişimi sürecinde kent konseylerinin rolü ve işlevselliği: Bursa ve Yalova Kent Konseyi örneği. İşletme Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 64-85.
  • Larsson, A.O. (2013). Bringing it all back home? social media practices by Swedish municipality, European Journal of Communication, 28(6), 681-695. doi:10.1177/0267323113502277
  • Memiş, L. (2015). Yerel e-katılımın yeni aracı olarak sosyal ağlar: Facebook ve Twitter örneği. Çankırı Karatekin Üniversitesi İİBF Dergisi, 5(1), 209-242.
  • Reddick, C.G., & Norris, D.F. (2013). Social media adoption at the american grass roots: Web 2.0 or 1,5?. Government Information Quarterly, 30(4), 498-507. doi:10.1016/j.giq.2013.05.011
  • Sobacı, M. Z., & Hatipoğlu, İ. (2017). Facebook aracılığıyla Türkiye'de belediye-vatandaş etkileşiminin ölçülmesi: büyükşehir ve il belediyeleri bağlamında ampirik bir analiz. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 72(3), 689-713. doi:10.1501/SBFder_0000002464
  • Solmaz, B., & Görkemli, H. N. (2012). Büyükşehir belediyeleri ve sosyal medya kullanımı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (18), 9-20.
  • Solmaz, B., Tekin, G., Herzem, Z., & Demir, M. (2013). İnternet ve sosyal medya kullanımı üzerine bir uygulama. Selçuk İletişim, 7(4), 23-32. doi:10.18094/si.92009
  • Tarhan, A. (2012). Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya uygulamalarında halkla ilişkiler modellerinden bakmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 35, 79-101.
  • Taş, İ. , Çiçek, Y., & Koçar, H. (2016). Büyükşehir belediyelerinde stratejik plan analizi: Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(2), 57-76.
  • Temel, F., & Önürmen, O. (2017). Gelenekselin dönüşümünde iletişim akademisyenleri ve sosyal medya. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 5(1), 292-313. doi:10.19145/gumuscomm.300263
  • Tutar, H., & Parlak, İ.H. (2023). Some findings regarding the use of social media as a public relations tool: example of TR 42 region municipalities. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(1), 646-660. doi:10.11616/asbi.1219714
  • Tutgun-Ünal, A., & Deniz, L. (2020). Sosyal medya kuşaklarının sosyal medya kullanım seviyeleri ve tercihleri. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 1289-1319. doi:10.26466/opus.626283
  • Türkmenoğlu A.T., & Satır M.E. (2020). Meydanlardan Hashtag’lere; toplumsal hareketlerin yeni görünümlerine yönelik bir değerlendirme. O. Önürmen (Ed.), Yeni medya yeni mekân yeni mesaj içinde (ss. 51-65) içinde. Konya: Palet Yayınları.
  • Usta, S., Akman E., & Kocaoğlu M. (2018). 6360 Sayılı Kanun’un büyükşehir belediye sistemine etkileri: Konya Büyükşehir Belediyesi örneği. Tesam Akademi Dergisi, (Yerel Yönetimler Özel Sayısı), 217-249. doi:10.30626/tesamakademi.419253
  • Wang, H., Xu, T., Pamucar, D., Li, X., ve Feng, L. (2023). A lance distance-based MAIRCA method for q-rung orthopair fuzzy MCDM with completely. Informatica, 1, 1-24.
  • Yağmurlu, A. (2013). Diyalojik iletişim çerçevesinden Ankara Büyükşehir Belediyesi sosyal medya uygulamaları. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 8(1), 95-115.
  • Yaman, M., & Küçükşen, M. (2018). Yerel yönetimlerin demokratikleşmesi açısından yerel katılımın incelenmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (55), 247-259.
  • Yavuz, C., & Duvan, Y. (2019). Belediyelerin kurumsal iletişiminde sosyal medya: Karadeniz bölgesi örneği. Kent Akademisi, 12(40), 682-702.
  • Yurttadur, M., & Taşçı, M.Z. (2022). Finansal performans ölçümünde CRITIC ve MAIRCA yöntemlerinin kullanılması: katılım bankaları örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(135), 110-124.
  • Zizovic, M., Miljkovic, B., & Marinkovic, D. (2020). Objective methods for determining criteria weight coefficients: A modification of the CRITIC method. Decision Making. Applications in Management and Engineering, 3(2), 149-161.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Administration, Urban Policy, Operation
Journal Section Research Articles
Authors

Abdullah Aydın 0000-0002-1785-4999

Muhammed Maruf 0000-0002-5388-639X

Publication Date December 27, 2024
Submission Date December 1, 2024
Acceptance Date December 22, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Aydın, A., & Maruf, M. (2024). Büyükşehir belediyelerinin sosyal medya platformlarını kullanma performansının CRITIC ve MAIRCA yöntemi ile analizi. Journal of Politics Economy and Management, 7(2), 81-96.

The author(s) is (are) the sole responsible for the opinion and views stated in the articles.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.