Review
BibTex RIS Cite

ÇOCUK ODASI TASARIMINDA MONTESSORIE YAKLAŞIMININ UYGULANMASI

Year 2024, Volume: 1 Issue: 1, 26 - 29, 31.03.2024

Abstract

İtalyan pedagog ve ülkesinin ilk kadın doktoru olan Maria Montessori tarafından oluşturulmuş Montessori yöntemi, dünya çapında kabul edilmiş ve uygulanmakta olan bir eğitim yaklaşımıdır. Çocukların mevcut potansiyellerinin en yüksek seviyelere çıkarılmasını amaçlayan bu sistem, onların kendi başlarına var olabildiklerini görmelerini sağlamaya odaklanmıştır. Bu odağı gerçekleştirmek ve eğitimin okulda ve evde verimli bir şekilde ilerlemesini sağlamak için ise iç mekan tasarım ögelerinden de destek alınmaktadır. Montessori yöntemi yalnızca bir eğitim modeli olarak değil tasarım yaklaşımı olarak da hayatlarımızda bir yer edinmiştir. Bu çalışmanın amacı Montessori yaklaşımının bir çocuk odasına uygulanması noktasında yapılabilecek uygulamaları detaylandırmak ve bu uygulamaların çocuklara ne gibi katkılar sağlayacağını belirtmektir.

References

  • Eratay, E. (2016). Montessori Yönteminin Etkililiği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Cilt 1, Sayı No 1, s.11-19.
  • İslamoğlu, Ö. (2018). Interaction Between Educational Approach and Space: The Case of Montessori. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol 14, Issue 1, p.265-274.
  • Kaza, Ö. (2021). Montessori eğitimi ile okul öncesi eğitim programı uygulanan okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Korkmaz, E. (2006). Montessori Metodu Eğitimde Bir Alternatif. Ankara: Algı Yayın.
  • Montessori, M. (2016). Çocuğun keşfi. İstanbul: Kaktüs Yayınları.
  • Türk, S., Sarı, R. (2020). Montessori Okullarında Mekanı Kavramlarla Okumak. Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt 1, Sayı No 82, s.82-105.
  • Yücesan, Y. (2017). Montessori eğitiminin okul öncesi dönem çocukların problem çözme becerileri ve problem davranışları üzerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Karabük.
Year 2024, Volume: 1 Issue: 1, 26 - 29, 31.03.2024

Abstract

References

  • Eratay, E. (2016). Montessori Yönteminin Etkililiği. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, Cilt 1, Sayı No 1, s.11-19.
  • İslamoğlu, Ö. (2018). Interaction Between Educational Approach and Space: The Case of Montessori. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol 14, Issue 1, p.265-274.
  • Kaza, Ö. (2021). Montessori eğitimi ile okul öncesi eğitim programı uygulanan okul öncesi öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerilerinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Samsun.
  • Korkmaz, E. (2006). Montessori Metodu Eğitimde Bir Alternatif. Ankara: Algı Yayın.
  • Montessori, M. (2016). Çocuğun keşfi. İstanbul: Kaktüs Yayınları.
  • Türk, S., Sarı, R. (2020). Montessori Okullarında Mekanı Kavramlarla Okumak. Sanat ve Tasarım Dergisi, Cilt 1, Sayı No 82, s.82-105.
  • Yücesan, Y. (2017). Montessori eğitiminin okul öncesi dönem çocukların problem çözme becerileri ve problem davranışları üzerine etkisinin incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Karabük Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Karabük.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Interior Architecture
Journal Section Makaleler
Authors

Nihan Ünal 0000-0002-7996-0383

Publication Date March 31, 2024
Submission Date March 11, 2024
Acceptance Date March 31, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ünal, N. (2024). ÇOCUK ODASI TASARIMINDA MONTESSORIE YAKLAŞIMININ UYGULANMASI. Mekansal Çalışmalar Dergisi, 1(1), 26-29.