Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi, birçok disiplinde olduğu gibi iç mimari tasarımında da karşımıza çıkmaktadır. Bu teknoloji, kullanıcıların mimari mekânlarla etkileşimli bir deneyim yaşamasını sağlar. AR teknolojisi, sanal öğeleri gerçek dünyaya entegre ederek kullanıcıların bu öğelerle etkileşime girmesine olanak tanır. Böylece, AR teknolojisi vasıtasıyla etkileşimde bulunulan mekân veya nesne hakkında daha fazla bilgi edinmek mümkün hale gelir. AR uygulamaları, tasarımın farklı aşamalarında kullanıcıların aktif rol almasını sağlayarak onların beklenti ve ihtiyaçlarına uygun çözümler üretme sürecini kolaylaştırır. Kullanıcı merkezli tasarım, kullanıcıların beğenilerine ve ihtiyaçlarına cevap veren bir tasarım anlayışıdır. AR teknolojisi, kullanıcı deneyiminin tasarım sürecinde aktif bir rol oynamasına olanak tanır ve bu sayede kullanıcı odaklı tasarımın gerçekleştirilmesine yardımcı olur. Ayrıca AR, iç mimari tasarım aşamasında geri bildirim sağlayarak kullanıcıların mekânları ve tasarımları daha iyi algılamalarına destek olur. Mimari ürünlerin satış sürecinde ise tasarımcılar ve müşteriler arasında daha etkin bir iletişim kurarak kullanıcı odaklı bir deneyimsel pazarlama stratejisi hayata geçirilebilir. Bu çalışmanın amacı, AR teknolojisinin, sanal nesneleri gerçek ortamlarla nasıl entegre ettiğini ve AR uygulamalarının kullanıcı merkezli tasarımda nasıl kullanıldığını örnek çalışmalarla incelemektir. Çalışmada, iç mimari tasarımda kullanılan AR teknolojisinin deneyimsel pazarlama ile müşterilere sunulmasının hem müşteri hem de tasarımı sunan işletmeye faydalarından bahsetmek amaçlanmaktadır.
: Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları Kullanıcı Merkezli Tasarım AR Teknolojisi Deneyimsel Pazarlama.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Interior Architecture , Architectural Computing and Visualisation Methods |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | August 27, 2024 |
Acceptance Date | September 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 1 Issue: 2 |