Research Article
BibTex RIS Cite

Public services provided after Earthquake 2023 in the Context of Central Government-Local Administration Relations: Mersin Metropolitan Municipality Case

Year 2024, , 25 - 50, 29.05.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1452201

Abstract

Central government-local administration relations are one of the most problematic mechanisms of our administrative history in structural and functional terms. This study will examine the dynamics of central government and local administration relations from a public policy standpoint, emphasizing the importance of collaborative policymaking and cooperation between the two levels of government. AFAD (disaster and emergency management presidency) faced criticism during the February 2023 earthquake in Türkiye sparking a public debate on the relationship between central and local administrations. The study will focus on Mersin, one of the provinces most affected by the recent earthquakes, and the Mersin Metropolitan Municipality. The Metropolitan Municipality's response to the earthquake in Mersin and the public services provided during the aftermath will be analyzed. The role assumed by Mersin Metropolitan Municipality in the context of disaster management is studied to firstly reveal the potential of local administration in terms of disaster management and secondly to show its relations with the central government. In the study, the analysis of the aid provided to earthquake victims will be based on the data of AFAD and Mersin Metropolitan Municipality. The qualitative analysis of the obtained data will reveal the potential of the central government-local administration relationship with structural and functional mechanisms.

References

  • Belli , A. & Aydın, A. (2017). 6360 Sayili kanun ve yerelde merkezileşme. The Journal of Academic Social Science Studies, 2(55), 401-413. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS6945
  • Bilgili , M. Y. (2020). Merkezi yönetim, yerel yönetimler ve koronavirüs (COVID 19) salgını. Turkish Studies, 15(6), 219-235. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44465
  • Çadirci, M. (1989). Türkiye'de kaza yönetimi (1840-1876). Belleten, 53(206), 237-258. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/62891/958002
  • Çelik, H., & Halil, E. (2008). Söylem analizi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 99-117. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/365/2517
  • Çevik, H. H. (2012). Kamu yönetimi kavramlar, sorunlar, tartışmalar. Seçkin Yayıncılık .
  • Çevikbaş, R. (2008). Türkiye'de yerel yönetimlerde yerel özerklik ve idari vesayet. Yerel Siyaset Dergisi, 3(32), 74-86.
  • Elliott, R. (1996). Discourse analysis: Exploring action, function and conflict in social texts. Marketing Intelligence & Planning, 14(6), 65-68. https://doi.org/10.1108/02634509610131171
  • Ersoy, M. (1989). Tarihsel perspektif içinde Türkiye'de merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri. ODTÜ MFD, 9(1), 45-66. https://open.metu.edu.tr/handle/11511/51143
  • Eryılmaz, B. (2019). Kamu yönetimi düşünceler, yapılar, fonksiyonlar, politikalar. Umuttepe Yayınları .
  • Gerdan, S. (2019). Yerel yönetimlerde afet zararlarının azaltılması çalışmalarına genel bir bakış. The Journal of Social Science, 3(5), 267-276. https://doi.org/10.30520/tjsosci.518584
  • Görmez, K., & Yaylı, H. (2018). Yerel yönetimler. Orion Yayınevi .
  • Görmez, K. (2000). Demokratikleşme açısından merkezi yönetim- yerel yönetim ilişkileri. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 81-88. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/28356/301508
  • Güler, B. A. (2007). Yerel yönetimler,liberal açıklamalara eleştirel yaklaşım. İmge Kitabevi.
  • Günal, V. A. (2013). Merkezi yönetim belediye ilişkileri'nde Antalya Büyükşehir Belediyesi örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 5(1), 127-134. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uaifd/issue/21596/231907
  • Güneş, A. F. (2013, Şubat Sayısı). Büyükşehirlerde il özel idarelerinin kaldırılmasının hukuki veçhesi ve işlevsel sonuçları . İdarenin Sesi Dergisi, 60-64.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım
  • Korkın, E., & Öztop, S. (2022). Büyükşehir belediyeleri stratejik planlarında afet yönetimi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 7(1), 61-75. https://doi.org/10.52539/mad.1120801
  • Kösecik, M. & Sağbaş, İ. (2005). Tarihsel bakış açısıyla Türkiye'de merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri. N. T. Arslan içinde, Türkiye'de Kamu Yönetimi Sorunları Üzerine İnceleme (111-150). Seçkin Yayınları .
  • Mahmutoğlu, A. (2011, Haziran-Eylül). Türkiye'de merkezi yönetim- yerel yönetimler- mülki idare ilişkisinin geleceği. Türk İdare Dergisi (471-472), 143-165. http://www.tid.gov.tr/kurumlar/tid.gov.tr/tum-sayilar(2)/2001-2025/2011/Haziran-Eylul/07_DrAbdulkadir_MAHMUTOGLU_471_472.pdf
  • McConnell, A. (2006). Central-local government relations in Scotland. International Review of Administrative Sciences, 72(1), 73-84. https://doi.org/10.1177/0020852306061622
  • Ortaylı , İ. (1974). Tanzimattan sonra mahalli idareler. TODAİE Yayınları .
  • Ortaylı , İ. (1995, Mayıs-Haziran). Devraldığımız miras. Yrni Türkiye Stratejik Araştırma Merkezi (YTSAM), (Yeni Türkiye, Yönetimde Yeniden Yapılanma Özel Sayısı), 552-558. https://yeniturkiye.com/yonetimde-yeniden-yapilanma-ozel-sayisi/
  • Ortaylı, İ. (1978). İmparatorluk döneminde mahalli idareler ve belediyelerin Evrimi. E. Türkcan içinde, Türkiye'de Belediyeciliğin Evrimi 1. Kitap. Türk İdareciler Derneği.
  • Özdemir, A. (2023). Afet yönetiminde belediyelerin rolü. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 828-839. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1275745
  • Özer, M. A., & Önen, S. M. (2019). 200 soruda yönetim kamu yönetimi. Gazi Kitabevi .
  • Özer, M. A., Akçakaya, M., Yaylı, H. & Batmaz, N. (2019). Kamu yönetimi klasik yapı ve süreçler . Gazi Kitabevi.
  • Özler, M. (2019). Kamu yönetimi paradigmasında afet riski yönetiminden yönetişimine. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 139-150. https://doi.org/10.33437/ksusbd.474491
  • Özler, M. (2023). Afet riski bulunan yerlerde afete karşı dirençlilikte belediyelerin rolü. Akademik İncelemeler Dergisi, 18(2), 421-443. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.1298658
  • Özmen, A. (2012). Osmanlı'dan cumhuriyet'e anayasalarda merkezi yönetim- yerel yönetim ilişkileri. IJSES Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2), 171-175. https://www.ijses.org/index.php/ijses/article/view/60
  • Öztekin, A. (1992). Türkiye'de merkezi yönetim belediye uyuşmazlıkları [Yayımlanmamış Doçentlik Tezi].
  • Rhodes, R. A. W. (2018). Control and power in central-local government relations. Routledge.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sallan Gül, S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 24). deprem bölgesinden göç edenlerin önemli bir kısmı artık mersin'de yaşayacak, konut ihtiyacı arttı. Konut satış ve kira fiyatları fahiş. Zor durumda olan dar gelirli vatandaşlarımıza uygun başta TOKİ ve belediyeler toplu konut yapımına başlamalıdır. Biz çalışmalarımızı başlattık [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023b, 02 16). 9 Şubat- 15 Şubat arasında Mersin'de su tüketiminde%15 oranındaki artış 327.000 kişinin su tüketimine eşittir. Göç dalgası için iktidar zaman geçirmeden acil eylem planı hazırlamalı ve uygulamalıdır[Tweet]
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 11). Deprem bölgesinden yüzbinlerce vatandaşımız Mersin'e geliyor. Biz milletimizi bağrımıza basarız. Ancak planlı olarak yüzbinlerce Suriyeli sığınmacı da getiriliyor. İlgilileri uyarıyorum! Zaten 400 bin sığınmacıyı getirdiniz, bunu da taşıyamayız. Mersin'e bu kötülüğü yaptırmayız [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 16). 9 Şubat- 15 Şubat arasında Mersin'de su tüketiminde%15 oranındaki artış 327.000 kişinin su tüketimine eşittir. Göç dalgası için iktidar zaman geçirmeden acil eylem planı hazırlamalı ve uygulamalıdır [Tweet]
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 21). eski yapıların yoğun olduğu Mersin için deprem felaketi ciddi bir uyarıdır. Bugüne kadar yapılması gereken, yapılmamış tüm çalışmaları başlattım. İlk adım olarak" afet yönetimi ve kentsel dönüşüm Daire Başkanlığı" kurma kararı aldık. Bu çalışmalarımızın bizzat takipçisi olacağım [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, March 02). Mersin'in afetlere dirençli bir kent olması için başlattığımız çalışmaların somut adımlarını atıyoruz. İlk olarak deprem risk yönetimi ve kentsel iyileştirme dairesi kurulması teklifimizi mart ayı toplantısında meclise sunacağız[Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023a, March 10). Mersin'de deprem sonrası göç ile; su tüketimi%15. 4, konut kiraları%150, katı atık miktarı%13, teksinmersin'e gelen talepler%200 arttı [Tweet]
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2023, 08 30). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. https://www.mevzuat.gov.tr/ : https://www.mevzuat.gov.tr/:https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6360&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (9/11/1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. 5(22). https://www.mevzuat.gov.tr : https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2709.pdf
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1624354296081838084:
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1628121580973817857
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1629217433721372673
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1631336148143427587
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/1626284949711073281 adresinden alındı
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/1626284949711073281/photo/1
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/163409677937 6336898
  • Wilson, D. (2003). Unravelling control freakery: Redefining central-local government relations. The British Journal of Politics and International Relations, 5(3), 317-346. https://doi.org/10.1111/1467-856X.00109
  • Yavaş, H., & Yavuz, Ö. (2015). Türk afet yönetiminde merkezîleşme sorunu ve yerelleşme çabaları [Centralization problem and decentralization efforts in Turkish Disaster Management]. Conference: 9. Kamu Yönetimi Sempozyumu. Yerelleşme/Merkezîleşme Tartışmaları, 9. https://www.researchgate.net/publication/282848904_Turk_Afet_Yonetiminde_Merkezilesme_Sorunu_ve_Yerellesme_Cabalari
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları

Public services provided after Earthquake 2023 in the Context of Central Government-Local Administration Relations: Mersin Metropolitan Municipality Case

Year 2024, , 25 - 50, 29.05.2024
https://doi.org/10.53047/josse.1452201

Abstract

References

  • Belli , A. & Aydın, A. (2017). 6360 Sayili kanun ve yerelde merkezileşme. The Journal of Academic Social Science Studies, 2(55), 401-413. http://dx.doi.org/10.9761/JASSS6945
  • Bilgili , M. Y. (2020). Merkezi yönetim, yerel yönetimler ve koronavirüs (COVID 19) salgını. Turkish Studies, 15(6), 219-235. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44465
  • Çadirci, M. (1989). Türkiye'de kaza yönetimi (1840-1876). Belleten, 53(206), 237-258. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ttkbelleten/issue/62891/958002
  • Çelik, H., & Halil, E. (2008). Söylem analizi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 27(27), 99-117. https://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaebd/issue/365/2517
  • Çevik, H. H. (2012). Kamu yönetimi kavramlar, sorunlar, tartışmalar. Seçkin Yayıncılık .
  • Çevikbaş, R. (2008). Türkiye'de yerel yönetimlerde yerel özerklik ve idari vesayet. Yerel Siyaset Dergisi, 3(32), 74-86.
  • Elliott, R. (1996). Discourse analysis: Exploring action, function and conflict in social texts. Marketing Intelligence & Planning, 14(6), 65-68. https://doi.org/10.1108/02634509610131171
  • Ersoy, M. (1989). Tarihsel perspektif içinde Türkiye'de merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri. ODTÜ MFD, 9(1), 45-66. https://open.metu.edu.tr/handle/11511/51143
  • Eryılmaz, B. (2019). Kamu yönetimi düşünceler, yapılar, fonksiyonlar, politikalar. Umuttepe Yayınları .
  • Gerdan, S. (2019). Yerel yönetimlerde afet zararlarının azaltılması çalışmalarına genel bir bakış. The Journal of Social Science, 3(5), 267-276. https://doi.org/10.30520/tjsosci.518584
  • Görmez, K., & Yaylı, H. (2018). Yerel yönetimler. Orion Yayınevi .
  • Görmez, K. (2000). Demokratikleşme açısından merkezi yönetim- yerel yönetim ilişkileri. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 81-88. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/28356/301508
  • Güler, B. A. (2007). Yerel yönetimler,liberal açıklamalara eleştirel yaklaşım. İmge Kitabevi.
  • Günal, V. A. (2013). Merkezi yönetim belediye ilişkileri'nde Antalya Büyükşehir Belediyesi örneği. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 5(1), 127-134. https://dergipark.org.tr/tr/pub/uaifd/issue/21596/231907
  • Güneş, A. F. (2013, Şubat Sayısı). Büyükşehirlerde il özel idarelerinin kaldırılmasının hukuki veçhesi ve işlevsel sonuçları . İdarenin Sesi Dergisi, 60-64.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayın Dağıtım
  • Korkın, E., & Öztop, S. (2022). Büyükşehir belediyeleri stratejik planlarında afet yönetimi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 7(1), 61-75. https://doi.org/10.52539/mad.1120801
  • Kösecik, M. & Sağbaş, İ. (2005). Tarihsel bakış açısıyla Türkiye'de merkezi yönetim-yerel yönetim ilişkileri. N. T. Arslan içinde, Türkiye'de Kamu Yönetimi Sorunları Üzerine İnceleme (111-150). Seçkin Yayınları .
  • Mahmutoğlu, A. (2011, Haziran-Eylül). Türkiye'de merkezi yönetim- yerel yönetimler- mülki idare ilişkisinin geleceği. Türk İdare Dergisi (471-472), 143-165. http://www.tid.gov.tr/kurumlar/tid.gov.tr/tum-sayilar(2)/2001-2025/2011/Haziran-Eylul/07_DrAbdulkadir_MAHMUTOGLU_471_472.pdf
  • McConnell, A. (2006). Central-local government relations in Scotland. International Review of Administrative Sciences, 72(1), 73-84. https://doi.org/10.1177/0020852306061622
  • Ortaylı , İ. (1974). Tanzimattan sonra mahalli idareler. TODAİE Yayınları .
  • Ortaylı , İ. (1995, Mayıs-Haziran). Devraldığımız miras. Yrni Türkiye Stratejik Araştırma Merkezi (YTSAM), (Yeni Türkiye, Yönetimde Yeniden Yapılanma Özel Sayısı), 552-558. https://yeniturkiye.com/yonetimde-yeniden-yapilanma-ozel-sayisi/
  • Ortaylı, İ. (1978). İmparatorluk döneminde mahalli idareler ve belediyelerin Evrimi. E. Türkcan içinde, Türkiye'de Belediyeciliğin Evrimi 1. Kitap. Türk İdareciler Derneği.
  • Özdemir, A. (2023). Afet yönetiminde belediyelerin rolü. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 12(2), 828-839. https://doi.org/10.37989/gumussagbil.1275745
  • Özer, M. A., & Önen, S. M. (2019). 200 soruda yönetim kamu yönetimi. Gazi Kitabevi .
  • Özer, M. A., Akçakaya, M., Yaylı, H. & Batmaz, N. (2019). Kamu yönetimi klasik yapı ve süreçler . Gazi Kitabevi.
  • Özler, M. (2019). Kamu yönetimi paradigmasında afet riski yönetiminden yönetişimine. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 139-150. https://doi.org/10.33437/ksusbd.474491
  • Özler, M. (2023). Afet riski bulunan yerlerde afete karşı dirençlilikte belediyelerin rolü. Akademik İncelemeler Dergisi, 18(2), 421-443. https://doi.org/10.17550/akademikincelemeler.1298658
  • Özmen, A. (2012). Osmanlı'dan cumhuriyet'e anayasalarda merkezi yönetim- yerel yönetim ilişkileri. IJSES Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, 2(2), 171-175. https://www.ijses.org/index.php/ijses/article/view/60
  • Öztekin, A. (1992). Türkiye'de merkezi yönetim belediye uyuşmazlıkları [Yayımlanmamış Doçentlik Tezi].
  • Rhodes, R. A. W. (2018). Control and power in central-local government relations. Routledge.
  • Sak, R., Şahin Sak, İ. T., Öneren Şendil, Ç., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256. https://doi.org/10.33400/kuje.843306
  • Sallan Gül, S. & Nizam, Ö. K. (2021). Sosyal bilimlerde içerik ve söylem analizi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42, 181-198. https://doi.org/10.30794/pausbed.803182
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 24). deprem bölgesinden göç edenlerin önemli bir kısmı artık mersin'de yaşayacak, konut ihtiyacı arttı. Konut satış ve kira fiyatları fahiş. Zor durumda olan dar gelirli vatandaşlarımıza uygun başta TOKİ ve belediyeler toplu konut yapımına başlamalıdır. Biz çalışmalarımızı başlattık [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023b, 02 16). 9 Şubat- 15 Şubat arasında Mersin'de su tüketiminde%15 oranındaki artış 327.000 kişinin su tüketimine eşittir. Göç dalgası için iktidar zaman geçirmeden acil eylem planı hazırlamalı ve uygulamalıdır[Tweet]
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 11). Deprem bölgesinden yüzbinlerce vatandaşımız Mersin'e geliyor. Biz milletimizi bağrımıza basarız. Ancak planlı olarak yüzbinlerce Suriyeli sığınmacı da getiriliyor. İlgilileri uyarıyorum! Zaten 400 bin sığınmacıyı getirdiniz, bunu da taşıyamayız. Mersin'e bu kötülüğü yaptırmayız [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 16). 9 Şubat- 15 Şubat arasında Mersin'de su tüketiminde%15 oranındaki artış 327.000 kişinin su tüketimine eşittir. Göç dalgası için iktidar zaman geçirmeden acil eylem planı hazırlamalı ve uygulamalıdır [Tweet]
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, February 21). eski yapıların yoğun olduğu Mersin için deprem felaketi ciddi bir uyarıdır. Bugüne kadar yapılması gereken, yapılmamış tüm çalışmaları başlattım. İlk adım olarak" afet yönetimi ve kentsel dönüşüm Daire Başkanlığı" kurma kararı aldık. Bu çalışmalarımızın bizzat takipçisi olacağım [Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023, March 02). Mersin'in afetlere dirençli bir kent olması için başlattığımız çalışmaların somut adımlarını atıyoruz. İlk olarak deprem risk yönetimi ve kentsel iyileştirme dairesi kurulması teklifimizi mart ayı toplantısında meclise sunacağız[Tweet].
  • Seçer, V. [@SecerVahap] (2023a, March 10). Mersin'de deprem sonrası göç ile; su tüketimi%15. 4, konut kiraları%150, katı atık miktarı%13, teksinmersin'e gelen talepler%200 arttı [Tweet]
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (2023, 08 30). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. https://www.mevzuat.gov.tr/ : https://www.mevzuat.gov.tr/:https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=6360&MevzuatTur=1&MevzuatTertip=5
  • T.C. Cumhurbaşkanlığı Mevzuat Bilgi Sistemi. (9/11/1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. 5(22). https://www.mevzuat.gov.tr : https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2709.pdf
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1624354296081838084:
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1628121580973817857
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1629217433721372673
  • Twitter https://twitter.com/SecerVahap/status/1631336148143427587
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/1626284949711073281 adresinden alındı
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/1626284949711073281/photo/1
  • Twitter.https://twitter.com/SecerVahap/status/163409677937 6336898
  • Wilson, D. (2003). Unravelling control freakery: Redefining central-local government relations. The British Journal of Politics and International Relations, 5(3), 317-346. https://doi.org/10.1111/1467-856X.00109
  • Yavaş, H., & Yavuz, Ö. (2015). Türk afet yönetiminde merkezîleşme sorunu ve yerelleşme çabaları [Centralization problem and decentralization efforts in Turkish Disaster Management]. Conference: 9. Kamu Yönetimi Sempozyumu. Yerelleşme/Merkezîleşme Tartışmaları, 9. https://www.researchgate.net/publication/282848904_Turk_Afet_Yonetiminde_Merkezilesme_Sorunu_ve_Yerellesme_Cabalari
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları
There are 52 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Sociology (Other)
Journal Section Articles
Authors

Hüseyin Metin 0000-0002-7739-6061

Publication Date May 29, 2024
Submission Date March 13, 2024
Acceptance Date May 9, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Metin, H. (2024). Public services provided after Earthquake 2023 in the Context of Central Government-Local Administration Relations: Mersin Metropolitan Municipality Case. Journal of Social Sciences And Education, 7(1), 25-50. https://doi.org/10.53047/josse.1452201