Bu
araştırmanın amacı, okul müdürlerinin ders denetimi uygulaması hakkında sınıf
öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu
2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Konya ilinde resmi ilkokullarda görev yapan
9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler araştırmacı tarafından hazırlanan
yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik
analizi kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucu elde edilen bulgulara göre denetim uygulama sürecinde okul
müdürlerin en çok derse katıldıkları ve bunu sırayla evrak, dosya inceleme işlemleri,
dersin işleyişini izleme ve sınıfın fiziksel yapısıyla ilgilenmenin izlediği
tespit edilmiştir. Araştırmada ulaşılan başka bir sonuç ise okul
müdürleri tarafından yapılan ders denetiminin öğretmenlerin performanslarına
olumlu yansımalarının olduğu kadar olumsuz etkilediği şeklinde görüşler tespit
edilmiştir. Araştırmada okul müdürünün ders denetimi uygulamasında
geliştirilmesi gereken yönler olarak müdürlerin öğretmenlik meslek bilgisi, iyi
iletişim ve sınıf yönetimi bilgisine sahip olmaları gerektiği şeklinde görüşler
belirtilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 25, 2020 |
Acceptance Date | May 25, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 1 |