Bu çalışmada, fen
öğretim programlarında kullanılması önerilmiş olan araştırma sorgulamaya dayalı
öğrenme yaklaşımı temelindeki hizmet öncesi eğitimin öğretmen adaylarının
öğrenme-öğretme anlayışlarındaki değişime etkisi incelenmiştir. Bu çerçevede
kimya öğretmen adayları için geliştirilen araştırma sorgulamaya dayalı hizmet
öncesi eğitim uygulanmıştır.
Çalışma eylem
araştırması olarak desenlenmiştir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılında
bir devlet üniversitesinde kimya öğretmenliği lisans programında son sınıfa
devam eden öğretmen adayları ile yürütülmüştür. Tasarlanan araştırma sorgulamaya
dayalı hizmet öncesi eğitim “Kimya Öğretim Yöntemleri II” dersinde 7 hafta
boyunca yürütülmüştür. Öğrenme ve öğretme anlayışları ölçeğiveri toplama aracı
olarak kullanılmıştır.
Araştırma
bulguları, öğretmen adaylarının öğrenme-öğretme anlayışlarında pozitivist
anlayıştan post-pozitivist anlayışa değişim olduğunu ortaya koyar niteliktedir.
Diğer bir deyişle, araştırma sorgulamaya dayalı eğitimle birlikte öğretmen
adaylarının öğrenme öğretme anlayışlarında davranışçı yaklaşımdan
yapılandırmacı yaklaşıma doğru değişim gerçekleşmiştir.
Araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme hizmet öncesi eğitim öğrenme öğretme anlayışı
In
this study, the effect of inquiry-based learning approach supposed to
be used in science education programs, on the change of the
learning-teaching approaches of prospective teachers was examined.
For this aiman inquiry-based learning domainwas developed for
prospective chemistry teachers.The study was designed as an action
research. The research was carried out in the 2018-2019 academic year
with prospective chemistry teachers attending the last year of the
undergraduate program of chemistry education at a public university
located in İstanbul. The designed teacher training program was
carried out through seven weeks in ‘chemistry teaching methods II
course. Learning and teaching view scale was utilized as data
collection tool. The findings of the research revealed that
prospective teachers’learning and teaching views appeared to change
from the positivist view to the post-positivist view following the
program. In other words, there has been a change in prospective
teachers' view of teaching and learning from behavioral approach to
constructivist approach. In addition, it was determined that
prospective teachers developed positive opinions that they would use
inquiry in their professional lives.
inquiry-based learning pre-service training learning and teaching approaches
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |