Bu çalışmada Sakarya merkez ilçelerinde merkezi kamu hizmetlerinin anket yoluyla memnuniyet ölçümü ve bunların ilçe, cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu ile ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Değerlendirmeler kategorik olarak ilçeler, cinsiyet,yaş ve öğrenim durumu; sınıf olarak sağlık, eğitim vs. yedi sınıf bazında ve her kategorinin ilgili bu yedi merkezi kamu hizmeti sınıfında hipotez testleri üzerinden yapılmıştır. Elde edilen bulgular söz konusu olan genel kamu hizmeti sınıflarında hizmetlerin sürekliliğini sağlama ve etkinliğini artırma açısından önemli sonuçlar ortaya koymaktadır. Genel olarak yaş seviyesi arttıkça kamu hizmet memnuniyet seviyesi ortalama olarak artmaktadır. Üniversite grubu hariç, öğrenim seviyesi arttıkça kamu hizmetlerinin kalitesinden memnuniyet azalmaktadır. Diğer taraftan, tüm kamu hizmetlerinde genel memnuniyet seviyeleri; Orta ve üstü memnuniyet seviyesi baskın olup; sağlık hizmetlerinde %74,75, eğitim hizmetlerinde %65,75, güvenlik hizmetlerinde %69,25, adli hizmetlerde %67, kamu hizmetlerine erişimde %74,75, kamu hizmetlerinin kalitesinde %67,25, yaşadığı ilçeden memnuniyet seviyesi %71,75’dir. Bu rakamlar ortalama olarak Cumhur hükümetinin genel seçimlerde aldığı vekil oylarıyla paralellik göstermekte olup, bu sonuçlar; kamu ilgi grupları, kamu tercihi teorisi ile ilişkilendirilebilir.
In this study, it was aimed to measure the satisfaction of central public services in the central districts of Sakarya through a questionnaire and to reveal their relationship with the district, gender, age, and education status. Assessments are categorically based on districts, gender, age, and educational attainment; Health, Education, etc., as a class, were conducted based on seven classes and hypothesis tests were carried out on these seven central public service classes of each category. The findings reveal important results in terms of ensuring continuity and increasing the effectiveness of services in the general public service classes in question. Except for the university group, satisfaction with the quality of public services decreases as the level of education increases. On the other hand, overall satisfaction levels in all public services; Medium and above satisfaction are dominant; 74.75% in health services, 65.75% in education services, 69.25% in security services, 67% in judicial services, 74.75% in access to public services, 67.25% in the quality of public services, 71.75% in the district where they live. These figures are in parallel with the proxy votes received by the Republican government in the general elections on average, and these results; Public interest groups can be associated with public choice theory.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Administration, Urban Policy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | July 26, 2024 |
Acceptance Date | December 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 7 Issue: 2 |
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.