Research Article
BibTex RIS Cite

Kamu Hizmetleri Memnuniyet Araştırması: Sakarya Merkez

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 104 - 133, 31.12.2024

Abstract

Bu çalışmada Sakarya merkez ilçelerinde merkezi kamu hizmetlerinin anket yoluyla memnuniyet ölçümü ve bunların ilçe, cinsiyet, yaş ve öğrenim durumu ile ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Değerlendirmeler kategorik olarak ilçeler, cinsiyet,yaş ve öğrenim durumu; sınıf olarak sağlık, eğitim vs. yedi sınıf bazında ve her kategorinin ilgili bu yedi merkezi kamu hizmeti sınıfında hipotez testleri üzerinden yapılmıştır. Elde edilen bulgular söz konusu olan genel kamu hizmeti sınıflarında hizmetlerin sürekliliğini sağlama ve etkinliğini artırma açısından önemli sonuçlar ortaya koymaktadır. Genel olarak yaş seviyesi arttıkça kamu hizmet memnuniyet seviyesi ortalama olarak artmaktadır. Üniversite grubu hariç, öğrenim seviyesi arttıkça kamu hizmetlerinin kalitesinden memnuniyet azalmaktadır. Diğer taraftan, tüm kamu hizmetlerinde genel memnuniyet seviyeleri; Orta ve üstü memnuniyet seviyesi baskın olup; sağlık hizmetlerinde %74,75, eğitim hizmetlerinde %65,75, güvenlik hizmetlerinde %69,25, adli hizmetlerde %67, kamu hizmetlerine erişimde %74,75, kamu hizmetlerinin kalitesinde %67,25, yaşadığı ilçeden memnuniyet seviyesi %71,75’dir. Bu rakamlar ortalama olarak Cumhur hükümetinin genel seçimlerde aldığı vekil oylarıyla paralellik göstermekte olup, bu sonuçlar; kamu ilgi grupları, kamu tercihi teorisi ile ilişkilendirilebilir.

References

  • Altın, A. (2013). Kamu hizmeti anlayışında değişim. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 101-118.
  • Ayan, Y. (2015). Kamu kurumlarında hizmet kalitesi: Eskişehir'de bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Baş, T. (2001). Anket. Seçkin Yayınevi.
  • Bozlağan, R. (2004). Kentsel kamu hizmetlerinden tatmin düzeyi: İstinye-İstanbul örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (7), 121-145.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., & Yıldırım, E. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Çınar, S. K., & Köse, T. (2019). Kamu hizmetleri ve vatandaş memnuniyetinin çok düzeyli analizi: Türkiye örneği, Ekonomik Yaklaşım, 30(111), 25-53.
  • Çirakman, B. (1976). Kamu hizmeti. Amme İdaresi Dergisi, 9(4), 75-94.
  • Delice, M. E., & Daştan, İ. (2015). Yerel yönetim hizmetleri ve vatandaş memnuniyeti: İzmir örneği, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(29), 88-115.
  • Eren, A. S., & Tunç, A. (2018). Kahramanmaraş’taki Suriyeli göçmenlerin hayattan ve kamu hizmetlerinden memnuniyet düzeylerini ölçümüne yönelik bir alan çalışması, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 5(12), 21-31.
  • Erol, Y., & Aksu, M. (2011). Kamuda hizmet kalitesi ve demografik faktörlerle ilişkisi bir uygulama çalışması, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2),34-49.
  • Göküş, M., Bayrakçı, E., & Taşpınar, Y. (2014). Kamu performans yönetiminin memurlar tarafından değerlendirilmesi: Bir alan çalışması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 57-73.
  • Gözübüyük, A. Ş. (2003). Yönetim hukuku. Turhan Kitabevi.
  • Holcombe, R. G. (1996). Public finance: Government revenues and expenditures in the United States economy. West Publishing Company.
  • Kılavuz, R. (2000). Etkinlik-verimlilik kavramlarının analizi ve kamusal mal-hizmet sunumunda etkililik, Türk İdare Dergisi, (428), 147-170.
  • Melikşah, Y. (2022). Kamu hizmeti. İçinde Y. Saraç (Ed.). Sosyal Bilimler Ansiklopedisi. TÜBİTAK Bilim Yayınları. https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/ansiklopedi/kamu_hizmeti
  • Polat, M. (2014). Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'nde Hayvancılık Sektörünün Mevcut Durumu ve Çiftçilerin Beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Saraç, O. (2002). Kamu Yararı Kavramı, Maliye Dergisi, (139), 16-26.
  • Serper, Ö. (2014). Uygulamalı İstatistik (7. baskı). Ezgi Kitabevi.
  • Şenaras, A. E., & Çetin, İ. (2017). Kamu hizmetlerinden memnuniyetin çok boyutlu ölçekleme ile analizi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 195-209.
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2021). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi (6. baskı). Detay Yayıncılık.
  • Yenipazarlı, A., Çondur, F., & Cömertler, N. (2020). Engelli bireylerin kamu hizmetlerinden memnuniyeti: Nazilli ilçesi örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2). 77-93.

Public Services Satisfaction Survey: Sakarya Central District

Year 2024, Volume: 7 Issue: 2, 104 - 133, 31.12.2024

Abstract

In this study, it was aimed to measure the satisfaction of central public services in the central districts of Sakarya through a questionnaire and to reveal their relationship with the district, gender, age, and education status. Assessments are categorically based on districts, gender, age, and educational attainment; Health, Education, etc., as a class, were conducted based on seven classes and hypothesis tests were carried out on these seven central public service classes of each category. The findings reveal important results in terms of ensuring continuity and increasing the effectiveness of services in the general public service classes in question. Except for the university group, satisfaction with the quality of public services decreases as the level of education increases. On the other hand, overall satisfaction levels in all public services; Medium and above satisfaction are dominant; 74.75% in health services, 65.75% in education services, 69.25% in security services, 67% in judicial services, 74.75% in access to public services, 67.25% in the quality of public services, 71.75% in the district where they live. These figures are in parallel with the proxy votes received by the Republican government in the general elections on average, and these results; Public interest groups can be associated with public choice theory.

References

  • Altın, A. (2013). Kamu hizmeti anlayışında değişim. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2), 101-118.
  • Ayan, Y. (2015). Kamu kurumlarında hizmet kalitesi: Eskişehir'de bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Baş, T. (2001). Anket. Seçkin Yayınevi.
  • Bozlağan, R. (2004). Kentsel kamu hizmetlerinden tatmin düzeyi: İstinye-İstanbul örneği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (7), 121-145.
  • Coşkun, R., Altunışık, R., & Yıldırım, E. (2019). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri SPSS uygulamalı. Sakarya Yayıncılık.
  • Çınar, S. K., & Köse, T. (2019). Kamu hizmetleri ve vatandaş memnuniyetinin çok düzeyli analizi: Türkiye örneği, Ekonomik Yaklaşım, 30(111), 25-53.
  • Çirakman, B. (1976). Kamu hizmeti. Amme İdaresi Dergisi, 9(4), 75-94.
  • Delice, M. E., & Daştan, İ. (2015). Yerel yönetim hizmetleri ve vatandaş memnuniyeti: İzmir örneği, Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 15(29), 88-115.
  • Eren, A. S., & Tunç, A. (2018). Kahramanmaraş’taki Suriyeli göçmenlerin hayattan ve kamu hizmetlerinden memnuniyet düzeylerini ölçümüne yönelik bir alan çalışması, ASSAM Uluslararası Hakemli Dergi, 5(12), 21-31.
  • Erol, Y., & Aksu, M. (2011). Kamuda hizmet kalitesi ve demografik faktörlerle ilişkisi bir uygulama çalışması, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 6(2),34-49.
  • Göküş, M., Bayrakçı, E., & Taşpınar, Y. (2014). Kamu performans yönetiminin memurlar tarafından değerlendirilmesi: Bir alan çalışması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Dr. Mehmet YILDIZ Özel Sayısı), 57-73.
  • Gözübüyük, A. Ş. (2003). Yönetim hukuku. Turhan Kitabevi.
  • Holcombe, R. G. (1996). Public finance: Government revenues and expenditures in the United States economy. West Publishing Company.
  • Kılavuz, R. (2000). Etkinlik-verimlilik kavramlarının analizi ve kamusal mal-hizmet sunumunda etkililik, Türk İdare Dergisi, (428), 147-170.
  • Melikşah, Y. (2022). Kamu hizmeti. İçinde Y. Saraç (Ed.). Sosyal Bilimler Ansiklopedisi. TÜBİTAK Bilim Yayınları. https://ansiklopedi.tubitak.gov.tr/ansiklopedi/kamu_hizmeti
  • Polat, M. (2014). Kuzeydoğu Anadolu Bölgesi'nde Hayvancılık Sektörünün Mevcut Durumu ve Çiftçilerin Beklentileri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Saraç, O. (2002). Kamu Yararı Kavramı, Maliye Dergisi, (139), 16-26.
  • Serper, Ö. (2014). Uygulamalı İstatistik (7. baskı). Ezgi Kitabevi.
  • Şenaras, A. E., & Çetin, İ. (2017). Kamu hizmetlerinden memnuniyetin çok boyutlu ölçekleme ile analizi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 195-209.
  • Ural, A., & Kılıç, İ. (2021). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi (6. baskı). Detay Yayıncılık.
  • Yenipazarlı, A., Çondur, F., & Cömertler, N. (2020). Engelli bireylerin kamu hizmetlerinden memnuniyeti: Nazilli ilçesi örneği. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2). 77-93.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Administration, Urban Policy
Journal Section Articles
Authors

Mustafa Akal 0000-0002-0504-100X

Hilal Alpdoğan 0000-0002-9183-4865

Samet Mercan 0009-0001-9948-1574

Seda Avcı 0009-0004-7103-3026

Publication Date December 31, 2024
Submission Date July 26, 2024
Acceptance Date December 10, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Akal, M., Alpdoğan, H., Mercan, S., Avcı, S. (2024). Kamu Hizmetleri Memnuniyet Araştırması: Sakarya Merkez. Journal of Political Administrative and Local Studies, 7(2), 104-133.