Teknolojinin hızlı gelişimi ve eğitim ihtiyaçlarının farklılaşmasıyla üst düzey becerilerin kullanımı ortaokul ve lise çağlarına
kadar inmiştir. Hedef kitle üniversite öğrencileri olarak belirlenmiştir. Artık “Smartclass” adı verilen sınıflarda artırılmış
gerçeklik kullanılarak verilen ödevler daha yaygın hale gelmiştir ve bir ihtiyaç olma yolunda ilerlemektedir. 21. Yüzyıl
becerilerini eğitim, iş, günlük yaşam içinde bile artık kullanmaktayız. Pandemi virüsünün ortaya çıkması ile birlikte tüm
eğitim hayatı online olarak devam etmiş ve etkilerini halen tam olarak gözlemlenememiştir. Yeni kuşaktan gelen bireyler
adaptasyon sürecine ihtiyaç duymazken, üniversite çağındaki bireyler adaptasyon için belli bir zamana ihtiyaç duymuştur.
Eğitimin teknoloji ile birleşmesi süreci pandemi çok daha hızlı olmuştur. Çoğu kurum ve kuruluşlar bu sürece hazırlıksız
yakalanmış ve sorunlar yaşamıştır. Bu yaşanan sorunların öğrenciye ne kadar yansıdığını ve etkileri görmek amacı ile anket
yoluyla öğrenci görüşleri alınmıştır. Bu araştırmanın amacı üniversitede eğitim gören öğrencilerin çevrimiçi eğitim
konusundaki yeterliliğini ve tercih durumlarını ölçmektir. Araştırmanın verileri anket yöntemiyle elde edilecektir.
Araştırmanın çalışma grubunu üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya katılmayı kabul eden 67 erkek, 33 kız
öğrenciye ulaşılmıştır. Veriler araştırmacı tarafından İstatistik Programı SPSS ’e aktarılmış ve tüm istatistiksel analizler bu
programla gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmada ilk 18 yanıtın sonucuna göre, Cronbach’s Alpha değerine bakılmış ve bu
değer 0,742 olarak bulunmuştur. Bu oran, ölçeğin yüksek güvenilirlik gösterdiğini göstermektedir. Sonuç olarak araştırmada
sunulan iki hipotez geçersiz sayılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin verdiği yanıtlar ışığında online eğitimin yeterli
öğrenim sağlayamadığı ve tercih edilen bir eğitim yöntemi olmadığı bulgusuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda aldığımız yanıtlarla
orantılı olarak altyapıda gerekli iyileştirmelerin yapılması, eğitimciler için hizmet içi eğitimler düzenlenmesini, gelişen
teknolojinin yakından takip edilmesini ve ihtiyaca göre güncellemelerin yapılmasını önermekteyiz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 2 Issue: 1 |