Havayolu şirketleri planlanmış rutin operasyonlarından önemli ölçüde sapmalara neden olabilecek birçok olayla karşılaşabilmekte ve bu da ciddi maddi kayıplara yol açmaktadır. Bu nedenle, havayolu şirketlerinin bu öngörülemeyen koşullara dirençli olabilmeleri için gerekli kaynakları geliştirmeleri ve hızla iyileşip normal işleyişe dönebilme kabiliyetleri kritik önem taşımaktadır. Havacılık sektöründe özellikle emniyete ilişkin öngörülebilir olumsuz durumlara yönelik önceden belirlenmiş planlar sıklıkla mevcut olmasına rağmen, bilinmeyen durumlar karşısında hazırlıklı ve dirençli olmak için gerekli olan politika düzeyinde yönergelerin eksik olduğu görülmektedir. Bu durum, dayanıklılık politikasının önemini ortaya koymaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki 6 havayolu şirketinin üst düzey yöneticileriyle gerçekleştirilen 10 yarı yapılandırılmış görüşmeden elde edilen bilgilerle havayolu şirketlerinin örgütsel dayanıklılık politikasının bileşenlerini derinlemesine incelemektedir. Başarılı bir örgütsel dayanıklılık politikası geliştirmek için yedi temel kriteri belirlenmiştir: finansal yönetim, esneklik ve uyarlanabilirlik, etkili risk yönetimi, güçlü liderlik ve kültür, yetenek yönetimi, sağlam bilişim sistemleri altyapısı ve işbirlikçi ortaklıklar. Bu kriterler, havayolu şirketlerinin beklenmedik aksaklıkları etkin bir şekilde yönetme yeteneğini geliştiren bir örgütsel dayanıklılık politikası oluşturmak için bir rehber sağlamayı amaçlamaktadır.
Airlines frequently experience several disruptive events that can substantially deviate operations from planned routines, resulting in significant losses. It's crucial for airlines to develop resources and consistently identify opportunities for adaptation to these unpredictable circumstances. Despite predetermined plans for specific situations often exist, there is often a lack of policy-level guidelines for preparing for unknown circumstances— a concept known as resilience policy. This study delves into the constructs of resilience policy by drawing insights from 10 semi-structured interviews conducted with executives from 6 airline companies in Turkey. The findings pinpoint seven key criteria that offer a roadmap for effective policy development: financial management, flexibility and adaptability, effective risk management, strong leadership and culture, talent management, robust IT infrastructure, and collaborative partnerships. These criteria collectively provide a roadmap for developing policies that enhance an airline's ability to manage unexpected disruptions efficiently.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 6, 2024 |
Submission Date | February 5, 2024 |
Acceptance Date | July 10, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |