Araştırmanın amacı, örnek olay inceleme ve argümantasyon
yöntemlerinin, öğrencilerin biyoloji dersine karşı tutumlarına ve akademik
başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada yarı deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinde öğrenim gören 9. sınıf
öğrencileri, örneklem grubunu ise Elmadağ ilçesindeki bir Anadolu Lisesinin 9. sınıf
öğrencileri oluşturmaktadır. Uygulama aşamasında 45’i kız, 22’si erkek toplam
67 9. sınıf öğrencisi ile çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak akademik
başarı testi ve güncel çevre problemleri tutum ölçeği uygulanmıştır. Toplam 8
hafta, haftada 3 saat, “Güncel Çevre Problemleri” ünitesinin öğretimi
yapılmıştır. Kontrol grubuna konular geleneksel yöntemlerle anlatılmış, deney
grubuna ise örnek olay örneklerinin entegre edildiği argümantasyon yöntemi
etkinliklerinin bulunduğu toplam 7 etkinlik uygulanmıştır. Elde edilen nicel
verilerin analizi SPSS 20 paket programı ile t testi kullanılarak yapılmıştır.
Başlangıçta deney ve kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları ve
çevreye karşı tutumları benzer iken, uygulama sonrasında deney grubu
öğrencilerinin akademik başarı ve çevreye karşı tutumlarının olumlu yönde
arttığı gözlenmiştir. Öğrencilerin müzakereler sırasında oluşturdukları
argümanlar argüman seviyeleri
değerlendirme ölçeği ile değerlendirilmiştir. Öğrencilerin argüman argüman
düzeylerinin uygulama süreci içerisinde artmış olduğu gözlenmiştir. Çalışmada
ayrıca öğrencilere uygulanan öğrenci görüş formları değerlendirilmiş
öğrencilerin biyoloji dersine karşı görüşlerinin olumlu olduğu belirlenmiştir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |