Bu çalışma, TÜBİTAK 4004
Doğa Eğitimi ve Bilim okulları Destekleme Programı kapsamında yürütülen “Özel
Yetenekliler Arkeoloji İle Tarihe Dokunuyor” adlı projenin sonuçlarını
içermektedir. Proje, Kırşehir il sınırları içerisinde yer alan Kaman Kalehöyük
Arkeoloji Müzesi ve Kurutlu/Kalehöyük kazı alanlarında bilim ve sanat merkezi
öğrencilerinin iştirak ettiği bir "arkeoloji bilim kampı" şeklinde
gerçekleştirilmiştir. Projenin örneklemini,
Kaman BİLSEM, Kırşehir Yusuf Demir BİLSEM ile Van Yusuf Gökçenay BİLSEM’de
eğitimlerine devam eden (13-18) yaş aralığındaki "BYF",
"ÖYG" ve "PROJE" gurupları ile "genel zihinsel",
"müzik" ve "resim" yetenek alanlarından rastgele seçilen
toplam 60 öğrenci oluşturmaktadır. Projede karma (nicel-nitel) araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, katılımcıların projeye ilişkin
algılarını ortaya çıkarmak adına araştırmacı tarafından geliştirilen “ön
test-son test” ve “hikâye yazımı” formları ile elde edilmiştir. Nicel veriler
SPSS 23.0 paket programı yardımıyla, nitel veriler ise, betimsel analiz
yöntemiyle analiz edilmiştir. Bulgulara göre, katılımcılarda Arkeoloji bilimi
konusunda farkındalık oluştuğu ve bu bilime olan bakış açısında olumlu manada
değişim/gelişim meydana geldiği söylenebilir. Yapılan etkinlikler neticesinde,
kültürel miras olgusunun katılımcıların zihinlerinde daha çok
içselleştirdikleri ve tarihi mirasa sahip çıkmaları konusunda da duyarlılık
düzeylerinin arttığı varılan sonuçlar arasındadır.
TÜBİTAK
118B520
TÜBİTAK Bilim ve Toplum Daire Başkanlığı Bilim ve Toplum Programları Müdürlüğüne desteklerinden ötürü teşekkürü borç biliriz.
118B520
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | 118B520 |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |