Research Article
BibTex RIS Cite

The Effect of the Lamp Brightness Activity in the School Garden on Students' Academic Achievement and Science Anxiety

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 116 - 145, 30.12.2022

Abstract

The aim of this study is to examine the effects of the lamp brightness activity in the school garden on students' academic achievement and science anxiety. Mixed research design was used in the study. A total of 24 fifth grade students studying at a public school in Sivas in the spring term of 2020-2021 participated in the research. The data of the study were obtained from the "Simple Electrical Circuits Achievement Test" developed by Erdoğan (2005), the "Science Anxiety Scale" developed by Güzeller and Doğru (2011), and semi-structured interview questions developed by the researchers. While the dependent t-test, one of the parametric analysis methods, was used in the analysis of the quantitative data of the research, the qualitative data were subjected to content analysis. As a result of the research, it was determined that the activities carried out in the school garden on the subject of “Lamp Brightness” in the “Electrical and Circuit Elements” unit of the 5th grade science course “Physical Phenomena” learning area significantly increased the academic success of the students. Again, it was determined that the activities carried out significantly reduced students' science anxiety. In the interviews, it was seen that the students stated that they had a lot of fun in the lessons and that they understood the subject better.

References

  • Bartosh, O., Tudor, M., Ferguson, L. ve Taylor, C. (2006). Improving test scores through environmental education: Is it possible? Applied Environmental Education and Communication, 5(3), 161–169.
  • Bostan Sarıoğlan, A., ve Abacı, B. (2017). Sorgulamaya dayalı öğretimin “lamba parlaklığı” kavramının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 19(3), 164-171.
  • Bozdoğan, A. E., ve Yalçın, N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Enerji Parkı. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(7), 95-114.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim merkezlerini fen öğretimi açısından değerlendirmesi: Feza Gürsey Bilim Merkezi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(1), 19-41.
  • Bozdoğan, A. E., Okur A. ve Kasap, G. (2015). Planlı bir alan gezisi için örnek uygulama: Bir fabrikası gezisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(02).
  • Bozdoğan, A. E., ve Kavcı, A. (2016). Sınıf dışı öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 13-30.
  • Carter, V. ve Good, E. (1973). Dictionary of Education, 4. Baskı, McGraw Hill Book Company, New York
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1997). Reseacrh methods in education (4th ed.). Routledge: London and New York.
  • Coşkun Keskin, S., ve Kaplan, E. (2012). Sosyal bilgiler ve tarih eğitiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak oyuncak müzeleri. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 95-115.
  • Creswell, J W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston: Pearson.
  • Dori, Y. J. ve Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84 (1), 95-113.
  • Duit, R. and Rhöneck, C. (1997). Learning and Understanding Key Concepts of Electricity, http//www.physics.ohio-state.edu/jossem/ICPE/C2MC.htlm
  • Dyment, J. E. (2005). Green school grounds as sites for outdoor learning: Barriers and opportunities. International Research in Geographical and Environmental Education 14(1), 24–41.
  • Dyment, J. E., Bell, A. C. (2008). Grounds for health: The intersection of green school grounds and health-promoting schools. Environmental Education Research, 14(1), 77-90.
  • Erdoğan, M. N. (2005). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atomun yapısı konusundaki başarılarına, kavramsal değişimlerine, bilimsel süreç becerilerine ve fene karşı tutumlarına sorgulayıcı araştırma (inquiry) yönteminin etkisi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilmleri Enstütüsü, Ankara.
  • Erten, Z., ve Taşçi, G. (2016). Fen bilgisi dersine yönelik okul dışı öğrenme ortamları etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 638-657
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16, 171-190.
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (3th ed ). Mc Graw Hill Higher Education. New York, ABD.
  • Gay, L. R. (1996). Educational research, competencies for analysis and application (5th Edition). OHIO: Merrill an imprint of Prentice Hall.
  • Gülen, G. (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Derslerinde Okul Bahçelerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi: Tokat İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Tokat.
  • Gürsoy, G. (2018). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Electronic Turkish Studies, 13(11), 623-649.
  • Güzeller, O. C. ve Doğru, M. (2011). Development of science anxiety scale for primary school students. Social Indicators Research, 507-518. doi:10.1007/s11205-011-9894-6.
  • Harman, G., ve Çökelez, A.(2018). Öğretimde analoji kullanımının etkisi: lamba parlaklığını nasıl değiştirebiliriz?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 361-391.
  • Maloof, J. (2006). Experience this: The experiental approach to teaching environmental issues. Applied Environmental Education and Communication, 5(3), 193-197.
  • Malone, K., Tranter, P. J. (2003). School grounds as sites for learning: Making the most of environmental opportunities. Environmental Education Research, 9(3), 283-303.
  • Mertoğlu, H. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının farklı öğrenme ortamlarında gerçekleştirdikleri okul dışı etkinliklere ilişkin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1), 37-60.
  • Metin, M. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Moore, R.C. (1996). Outdoor settings for playing and learning: Designing school grounds to meet the needs of the whole child and whole curriculum. North American Montessori Teacher’s Association Journal, 21(3), 97–120.
  • NRC (National Research Council), (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: National Academies Press.
  • Pallant, J. (2020).SPSS kullanma klavuzu SPSS ile adım adım veri analizi (çev.S. Balcı ve B. Ahi). Anı Yayıncılık No 16003.
  • Ramey Gassert, L. (1997). Learning science beyond the classroom. The Elementary School Journal, 4, 433-450.
  • Rennie, L.J., & McClafferty, T.P. (1995). Using visits to interactive science and technology centers, museums, aquaria, and zoos to promote learning in science. Journal of Science Teacher Education, 6, 175‐185
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: içerik analizi çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 60-81.
  • Sarıoğlan, A. B., ve Küçüközer, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili görüşlerinin araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-15.
  • Skelly, S. M., Bradley, J. C. (2007). The growing phenomenon of school gardens: Measuring their variation and their affect on students’ sense of responsibility and attitudes toward science and the environment. Applied Environmental Education and Communication, 6, 97-104.
  • Sontay, G., Tutar, M., ve Karamustafaoğlu, O. (2016). “Okul dışı öğrenme ortamları ile fen öğretimi" hakkında öğrenci görüşleri: Planetaryum gezisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-24.
  • Şener, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançları ile bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 50-59.
  • Tatar, N., ve Bağrıyanık, K. E. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 11(4), 882-896.
  • Ürey, M., Çepni, S., Köğce, D., ve Yıldız, C. (2013). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen disiplinlerarası okul bahçesi programının öğrencilerin bazı matematik kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 10(3), 37-58.
  • Ürey, M., ve Çepni, S. (2014). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 537-548.
  • Ürey, M., Çepni, S., ve Kaymakçı, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı sosyal bilgiler öğretim programı kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-30.
  • Ürey, M., Göksu, V., ve Karaçöp, A. (2017). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen okul bahçesi programına yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 16(1), 1-14.
  • Wood, L. and Martin, K. (2010) “What makes a good play area for children”, Centre for the Built Environment and Health, The University of Western Australia, http://www. uwa. edu.au/__data/assets/pdf_file/0011/1857467/What-makes-agoodplay-arealiterature-summaryfeb2011. pdf. Son Erişim Tarihi 08.10.2019
  • Yavuz Topaloğlu, M., ve Berber Kıyıcı, F. (2018). Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen etkinliklerin öğrencilerin sosyobilimsel konulara ilişkin görüşlerine etkisi: Organ bağışı ve GDO. E-International Journal of Educational Research, 9(1), 36-50.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. İ., Yalçın, N., Şensoy, Ö., ve Akçay, S. (2008). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin elektrik akımı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 67-82.

Okul Bahçesinde Yapılan Lamba Parlaklığı Etkinliğinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Fen Kaygılarına Etkisi

Year 2022, Volume: 7 Issue: 2, 116 - 145, 30.12.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı okul bahçesinde gerçekleştirilen lamba parlaklığı etkinliğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fene yönelik kaygılarına olan etkilerini incelemektir. Çalışmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 bahar döneminde İç Anadolu’da bulunan bir ilde bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 24 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri Bostan Sarıoğlan ve Abacı (2017) tarafından geliştirilen “Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi”, Güzeller ve Doğru (2011) tarafından geliştirilen “Fen Kaygı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme sorularından elde ediilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde parametrik analiz yöntemlerinden bağımlı t-testi kullanılırken, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda 5. sınıf fen bilimleri dersi “Fiziksel Olaylar” öğrenme alanı “Elektrik ve Devre Elemanları” ünitesinde yer alan “Lamba Parlaklığı” konusunda okul bahçesinde yapılan etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı düzeyde arttırdığı belirlenmiştir. Yine yapılan etkinliklerin öğrencilerin fen kaygılarılarını anlamlı düzeyde azalttığı tespit edilmiştir. Çalışmanın bir diğer önemli sonucu olarak öğrencilerin sahip olduğu eksik ya da yanlış bilgilerinin de okul bahçesinde yapılan anlamlı öğrenme sonucunda giderildiği tespit edilmiştir. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin derslerde çok eğlendiklerini ve konuyu daha iyi anlandıklarını dile getirdikleri görülmüştür. Araştırmanın bir diğer sonucu ise okul bahçesinde yapılan etkinliklerin öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerine olumlu etkisi olduğudur. Yine yapılan etkinliklerle birlikte öğrencilerin fen bilimleri dersine bakış açılarını da olumlu yönde geliştirdiği yönünde sonuca varılmıştır. Ayrıca öğrenciler matematik ve sosyal bilgiler gibi farklı derslerde de okul bahçesinde etkinlik yapılmasını istedikleri belirtmişlerdir. Nitel verilerin nicel verileri desteklediği görülmektedir. Öğrenci görüşlerinde meydana gelen olumlu düşüncelerin akademik başarılarına olumlu etki yarattığı ve kaygı düzeylerini azalttığı düşünülmektedir.

References

  • Bartosh, O., Tudor, M., Ferguson, L. ve Taylor, C. (2006). Improving test scores through environmental education: Is it possible? Applied Environmental Education and Communication, 5(3), 161–169.
  • Bostan Sarıoğlan, A., ve Abacı, B. (2017). Sorgulamaya dayalı öğretimin “lamba parlaklığı” kavramının ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin başarısına etkisi. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 19(3), 164-171.
  • Bozdoğan, A. E., ve Yalçın, N. (2006). Bilim merkezlerinin ilköğretim öğrencilerinin fene karşı ilgi düzeylerinin değişmesine ve akademik başarılarına etkisi: Enerji Parkı. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2(7), 95-114.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). Fen bilgisi öğretmen adaylarının bilim merkezlerini fen öğretimi açısından değerlendirmesi: Feza Gürsey Bilim Merkezi örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 21(1), 19-41.
  • Bozdoğan, A. E., Okur A. ve Kasap, G. (2015). Planlı bir alan gezisi için örnek uygulama: Bir fabrikası gezisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 7(02).
  • Bozdoğan, A. E., ve Kavcı, A. (2016). Sınıf dışı öğretim etkinliklerinin ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersindeki akademik başarılarına etkisi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(1), 13-30.
  • Carter, V. ve Good, E. (1973). Dictionary of Education, 4. Baskı, McGraw Hill Book Company, New York
  • Cohen, L. ve Manion, L. (1997). Reseacrh methods in education (4th ed.). Routledge: London and New York.
  • Coşkun Keskin, S., ve Kaplan, E. (2012). Sosyal bilgiler ve tarih eğitiminde okul dışı öğrenme ortamı olarak oyuncak müzeleri. Electronic Journal of Social Sciences, 11(41), 95-115.
  • Creswell, J W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston: Pearson.
  • Dori, Y. J. ve Tal, R. T. (2000). Formal and informal collaborative projects: Engaging in industry with environmental awareness. Science Education, 84 (1), 95-113.
  • Duit, R. and Rhöneck, C. (1997). Learning and Understanding Key Concepts of Electricity, http//www.physics.ohio-state.edu/jossem/ICPE/C2MC.htlm
  • Dyment, J. E. (2005). Green school grounds as sites for outdoor learning: Barriers and opportunities. International Research in Geographical and Environmental Education 14(1), 24–41.
  • Dyment, J. E., Bell, A. C. (2008). Grounds for health: The intersection of green school grounds and health-promoting schools. Environmental Education Research, 14(1), 77-90.
  • Erdoğan, M. N. (2005). İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin atomun yapısı konusundaki başarılarına, kavramsal değişimlerine, bilimsel süreç becerilerine ve fene karşı tutumlarına sorgulayıcı araştırma (inquiry) yönteminin etkisi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilmleri Enstütüsü, Ankara.
  • Erten, Z., ve Taşçi, G. (2016). Fen bilgisi dersine yönelik okul dışı öğrenme ortamları etkinliklerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine etkisinin değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 638-657
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16, 171-190.
  • Fraenkel, J. R., ve Wallen, N. E. (1996). How to design and evaluate research in education (3th ed ). Mc Graw Hill Higher Education. New York, ABD.
  • Gay, L. R. (1996). Educational research, competencies for analysis and application (5th Edition). OHIO: Merrill an imprint of Prentice Hall.
  • Gülen, G. (2021). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Derslerinde Okul Bahçelerini Kullanma Durumlarının İncelenmesi: Tokat İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Enstitüsü, Tokat.
  • Gürsoy, G. (2018). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları. Electronic Turkish Studies, 13(11), 623-649.
  • Güzeller, O. C. ve Doğru, M. (2011). Development of science anxiety scale for primary school students. Social Indicators Research, 507-518. doi:10.1007/s11205-011-9894-6.
  • Harman, G., ve Çökelez, A.(2018). Öğretimde analoji kullanımının etkisi: lamba parlaklığını nasıl değiştirebiliriz?. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(1), 361-391.
  • Maloof, J. (2006). Experience this: The experiental approach to teaching environmental issues. Applied Environmental Education and Communication, 5(3), 193-197.
  • Malone, K., Tranter, P. J. (2003). School grounds as sites for learning: Making the most of environmental opportunities. Environmental Education Research, 9(3), 283-303.
  • Mertoğlu, H. (2019). Fen bilgisi öğretmen adaylarının farklı öğrenme ortamlarında gerçekleştirdikleri okul dışı etkinliklere ilişkin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 4(1), 37-60.
  • Metin, M. (2014). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Moore, R.C. (1996). Outdoor settings for playing and learning: Designing school grounds to meet the needs of the whole child and whole curriculum. North American Montessori Teacher’s Association Journal, 21(3), 97–120.
  • NRC (National Research Council), (2009). Learning science in informal environments: People, places, and pursuits. Washington, DC: National Academies Press.
  • Pallant, J. (2020).SPSS kullanma klavuzu SPSS ile adım adım veri analizi (çev.S. Balcı ve B. Ahi). Anı Yayıncılık No 16003.
  • Ramey Gassert, L. (1997). Learning science beyond the classroom. The Elementary School Journal, 4, 433-450.
  • Rennie, L.J., & McClafferty, T.P. (1995). Using visits to interactive science and technology centers, museums, aquaria, and zoos to promote learning in science. Journal of Science Teacher Education, 6, 175‐185
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: içerik analizi çalışması. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 60-81.
  • Sarıoğlan, A. B., ve Küçüközer, H. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamları ile ilgili görüşlerinin araştırılması. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 2(1), 1-15.
  • Skelly, S. M., Bradley, J. C. (2007). The growing phenomenon of school gardens: Measuring their variation and their affect on students’ sense of responsibility and attitudes toward science and the environment. Applied Environmental Education and Communication, 6, 97-104.
  • Sontay, G., Tutar, M., ve Karamustafaoğlu, O. (2016). “Okul dışı öğrenme ortamları ile fen öğretimi" hakkında öğrenci görüşleri: Planetaryum gezisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-24.
  • Şener, B. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz-yeterlik inançları ile bilimsel sorgulamaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 3(2), 50-59.
  • Tatar, N., ve Bağrıyanık, K. E. (2012). Fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin okul dışı eğitime yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 11(4), 882-896.
  • Ürey, M., Çepni, S., Köğce, D., ve Yıldız, C. (2013). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen disiplinlerarası okul bahçesi programının öğrencilerin bazı matematik kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 10(3), 37-58.
  • Ürey, M., ve Çepni, S. (2014). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine yönelik tutumları üzerine etkisinin farklı değişkenler açısından değerlendirilmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(2), 537-548.
  • Ürey, M., Çepni, S., ve Kaymakçı, S. (2015). Fen temelli ve disiplinlerarası okul bahçesi programının bazı sosyal bilgiler öğretim programı kazanımları üzerine etkisinin değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 7-30.
  • Ürey, M., Göksu, V., ve Karaçöp, A. (2017). Serbest etkinlik çalışmaları dersi kapsamında geliştirilen okul bahçesi programına yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 16(1), 1-14.
  • Wood, L. and Martin, K. (2010) “What makes a good play area for children”, Centre for the Built Environment and Health, The University of Western Australia, http://www. uwa. edu.au/__data/assets/pdf_file/0011/1857467/What-makes-agoodplay-arealiterature-summaryfeb2011. pdf. Son Erişim Tarihi 08.10.2019
  • Yavuz Topaloğlu, M., ve Berber Kıyıcı, F. (2018). Okul dışı öğrenme ortamlarında yürütülen etkinliklerin öğrencilerin sosyobilimsel konulara ilişkin görüşlerine etkisi: Organ bağışı ve GDO. E-International Journal of Educational Research, 9(1), 36-50.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, H. İ., Yalçın, N., Şensoy, Ö., ve Akçay, S. (2008). İlköğretim 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin elektrik akımı konusunda sahip oldukları kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 67-82.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Makaleler
Authors

Kübra Çakmak 0000-0002-8333-0085

Aykut Emre Bozdoğan 0000-0002-5781-9960

Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Çakmak, K., & Bozdoğan, A. E. (2022). Okul Bahçesinde Yapılan Lamba Parlaklığı Etkinliğinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına ve Fen Kaygılarına Etkisi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 7(2), 116-145.