The aim of this study is to examine the effects of the lamp brightness activity in the school garden on students' academic achievement and science anxiety. Mixed research design was used in the study. A total of 24 fifth grade students studying at a public school in Sivas in the spring term of 2020-2021 participated in the research. The data of the study were obtained from the "Simple Electrical Circuits Achievement Test" developed by Erdoğan (2005), the "Science Anxiety Scale" developed by Güzeller and Doğru (2011), and semi-structured interview questions developed by the researchers. While the dependent t-test, one of the parametric analysis methods, was used in the analysis of the quantitative data of the research, the qualitative data were subjected to content analysis. As a result of the research, it was determined that the activities carried out in the school garden on the subject of “Lamp Brightness” in the “Electrical and Circuit Elements” unit of the 5th grade science course “Physical Phenomena” learning area significantly increased the academic success of the students. Again, it was determined that the activities carried out significantly reduced students' science anxiety. In the interviews, it was seen that the students stated that they had a lot of fun in the lessons and that they understood the subject better.
Bu çalışmanın amacı okul bahçesinde gerçekleştirilen lamba parlaklığı etkinliğinin öğrencilerin akademik başarılarına ve fene yönelik kaygılarına olan etkilerini incelemektir. Çalışmada karma araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmaya 2020-2021 bahar döneminde İç Anadolu’da bulunan bir ilde bir devlet okulunda öğrenim gören toplam 24 beşinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Araştırmanın verileri Bostan Sarıoğlan ve Abacı (2017) tarafından geliştirilen “Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi”, Güzeller ve Doğru (2011) tarafından geliştirilen “Fen Kaygı Ölçeği” ve araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme sorularından elde ediilmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizinde parametrik analiz yöntemlerinden bağımlı t-testi kullanılırken, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda 5. sınıf fen bilimleri dersi “Fiziksel Olaylar” öğrenme alanı “Elektrik ve Devre Elemanları” ünitesinde yer alan “Lamba Parlaklığı” konusunda okul bahçesinde yapılan etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarını anlamlı düzeyde arttırdığı belirlenmiştir. Yine yapılan etkinliklerin öğrencilerin fen kaygılarılarını anlamlı düzeyde azalttığı tespit edilmiştir. Çalışmanın bir diğer önemli sonucu olarak öğrencilerin sahip olduğu eksik ya da yanlış bilgilerinin de okul bahçesinde yapılan anlamlı öğrenme sonucunda giderildiği tespit edilmiştir. Yapılan görüşmelerde öğrencilerin derslerde çok eğlendiklerini ve konuyu daha iyi anlandıklarını dile getirdikleri görülmüştür. Araştırmanın bir diğer sonucu ise okul bahçesinde yapılan etkinliklerin öğrencilerin eğlenerek öğrenmelerine olumlu etkisi olduğudur. Yine yapılan etkinliklerle birlikte öğrencilerin fen bilimleri dersine bakış açılarını da olumlu yönde geliştirdiği yönünde sonuca varılmıştır. Ayrıca öğrenciler matematik ve sosyal bilgiler gibi farklı derslerde de okul bahçesinde etkinlik yapılmasını istedikleri belirtmişlerdir. Nitel verilerin nicel verileri desteklediği görülmektedir. Öğrenci görüşlerinde meydana gelen olumlu düşüncelerin akademik başarılarına olumlu etki yarattığı ve kaygı düzeylerini azalttığı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |