Bilgiye ulaşma ve elde edilen bilgiyi kullanarak özgün ürünler ortaya koyma noktasında okuma ve okuduğunu anlama becerilerinin anahtar rol oynadığı düşünülmektedir. Bu varsayımdan yola çıkılarak hazırlanan araştırmanın amacı; jigsaw okuma tekniğinin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin okuma-anlama becerileri üzerindeki etkisini incelemektir. İlgili araştırmaya 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Tekirdağ ilinin Muratlı ilçesindeki Talatpaşa Ortaokulunda öğrenim görmekte olan 40 öğrenci katılmıştır. Deneysel yöntemin kullanıldığı araştırmada 6/A sınıfı öğrencileri deney grubu, 6/B sınıfı öğrencileri de kontrol grubu olarak seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ‘kişisel bilgiler formu’ ve ‘okuduğunu anlama becerileri akademik başarı testi’ kullanılmıştır. Okuduğunu anlama becerisini ölçmeye dönük hazırlanan içerik, ön test-son test kontrol gruplu deneme modeli şeklinde uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler, SPSS 20.0 istatistiksel veri paket programı aracılığıyla frekans, yüzde ve t-testi yöntemleri kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesiyle elde edilen bulgular neticesinde; jigsaw okuma tekniğiyle öğrenim gören deney grubu öğrencileriyle geleneksel yöntem ve tekniklerle öğrenim gören kontrol grubu öğrencilerinin son test puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark görülmüştür. Araştırmanın sonunda; jigsaw okuma tekniğinin, ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin okuma-anlama becerilerine ilişkin akademik başarılarını yükseltmede etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Reading and reading comprehension skills play a key role in reaching the information and revealing the original products using the obtained information. The aim of this research is to set out; the examination of the effect of the jigsaw reading technique on 6th-grade students’ reading comprehension skills. In the 2018-2019 academic year, 40 students attending Middle School in Tekirdağ participated. In this study, the experimental group was used and 6/A students were determined asthe experimental group and 6/B students were selected as the control group by random sampling. In the study, personal information form and test that measures reading comprehension success ın developed by the researcher were used as data collection tools. The content which is prepared to measure reading comprehension skill is applied as a pretest-posttest control group trial model. The data, collected from the survey, were analyzed by using SPSS 20.0 statistical data packet program using frequency, percentage and t-test methods. As a result of the findings obtained by analyzing the data; there was a significant difference between the experimental group students who were teaching with jigsaw reading technique and the posttest scores of the control group students who were teaching traditional methods and techniques in favor of the experimental group. At the end of the research; the jigsaw reading technique has been detected to be highly effective in raising the academic achievement of 6th-grade students in reading comprehension skills.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Informal Öğrenme, Okul Dışı Öğrenme, Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |