Eğitimde pedagoji, çocukların okullarda müfredat, öğretim ve değerlendirme süreçlerini içeren bir olgudur. Ancak öğrenme ve öğretme sadece okullarla sınırlı olmayıp okul duvarları dışında, galeriler, müzeler, caddeler, sinema ve televizyonlar gibi her mekânda gerçekleşmektedir. Okulların dışında gerçekleşen bu eğitim olguları için araştırmacıların son yıllarda kamusal pedagoji kavramını sıkça telaffuz ettiği görülmektedir. Bu araştırmada da kamusal pedagojinin bir bileşeni ve öğretme, öğrenme aracı olarak farklı motivasyonlarla kamusal alanlarda boy gösteren ve bir resim dalı haline gelmiş grafitinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla araştırmada öncelikle kamusal pedagojinin kavramsal temelleri ele alınmakta ardından grafiti sanatı ve “Tüketen Bir Aşk” (One Consuming Love) adlı grafiti çalışması kamusal pedagoji çerçevesinde incelenmektedir. Yapılan bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yorumbilim yaklaşımı izlenmektedir. Ayrıca araştırmada amaçlı örneklem benimsenmektedir. Yorumbilimde analiz, yorumla aynı anlama gelmektedir. Bu anlamda araştırmaya konu olan grafiti çalışmasında yer alan yazı ve imgeler parça ve bütün ilişkisi içerisinde yorumlanmaktadır. Yorumların sonucunda grafitide, küreselleşmenin, artık paranın insanları yönettiği ve onlara hükmettiğinin, paranın kutsal ve yüce olarak görülmesinin sorgulandığı sonucuna ulaşılmaktadır. Grafitinin toplumsal, kültürel, siyasal ve sanatsal bir fikir oluşturma alanı olarak düşünüldüğünde bu çalışmanın, bireylerin eleştirel düşünmelerine, kendilerini ve yaşadıkları zamanı anlamalarına, algılarını güçlendirmelerine ve yaşanılan problemlere karşı farkındalık oluşturmalarına katkı sunabileceği düşünülmektedir.
kamusal pedagoji informal öğrenme graffiti yorumbilim sanat eğitimi
“Kamusal Pedagoji Bağlamında Grafiti: “Tüketen Bir Aşk” isimli Grafitinin İncelenmesi” başlıklı araştırmada doküman incelemesi yapıldığı için etik onayı aranmamaktadır. Çalışmada telif haklarına uyduğumu, referansları olması gerektiği gibi yaptığımı, başvurduğumuz çalışmaları kaynakçada belirttiğimi beyan ederim.
In education, pedagogy is a phenomenon that encompasses the curriculum, teaching, and assessment processes of children in schools. However, learning and teaching are not confined to schools alone; they occur in various places beyond school walls, such as galleries, museums, streets, cinemas, and television. It is seen that researchers have increasingly been using the concept of public pedagogy in recent years for these educational phenomena that take place outside of school institutions. This research aims to evaluate the graffiti, which has become a branch of visual art appearing in public spaces with different motivations as a component of public pedagogy and a teaching and learning tool. For this purpose, the conceptual foundations of public pedagogy are first discussed in the research, followed by an examination of graffiti art and the graffiti work titled “One Consuming Love” within the framework of public pedagogy. In this research, a qualitative research method of the document analysis is followed. Additionally, hermeneutic approach is adopted for the research. In hermeneutics, analysis is synonymous with interpretation. In this context, the texts and images present in the graffiti work under investigation are interpreted within the context of the relationship between parts and the whole. As a result of the interpretations, it is concluded that in the graffiti, globalization is questioned, the idea that money now governs and rules over people is challenged, and the perception of money as sacred and supreme is scrutinized. Considering graffiti as a space for forming social, cultural, political, and artistic ideas, this study is believed to contribute to individuals' critical thinking, understanding themselves and the time they live in, strengthening their perceptions, and creating awareness of the problems they face.
public pedagogy informal learning graffiti hermeneutics art education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Dışı Öğrenme, Hayat Boyu Öğrenme, Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |