Dijitalleşmenin yoğunlaştığı günümüzde, çevre/doğayı konu edinen kurmaca ve belgesel filmlerin, informal öğrenmeye katkıları ve okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılabilmeleri önem taşımaktadır. Bu nedenle, uygun içerikli film ve belgesellerin eğitsel rolleri, öğretim yöntem ve materyalleri olarak özellikleri; tutum, güdülenme ve akademik başarıya etkilerinin ayrıntılı olarak araştırılması gerekmektedir. Bir doğa filmi olan Arkadaşım Tilki filmi de, insanın doğadaki diğer canlılarla doğru iletişim kurması gerektiğine dikkat çeken bir filmdir. Bu araştırmanın amacı, Arkadaşım Tilki filminin okul dışı öğrenme ortamı olarak çevre eğitiminde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde olan çalışmada, filmi izlemiş olmaları esas alınarak amaçlı örnekleme ile seçilen 32 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Arkadaşım Tilki filminin çevre eğitimine katkılarına ilişkin öğretmen görüşlerini almak için hazırlanmış anket" kullanılmış; anketin ilk kısmında kişisel bilgilere ilişkin değişkenler, ikinci kısmında ise görüşme soruları yer almıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre, öğretmenler Arkadaşım Tilki filminin okul dışı öğrenme ortamı olarak “Çevre Eğitiminde Öğrenmeyi Geliştirme” (%35.4), “Çevre Eğitiminde Öğrenme Ortamı Olma” (%32.3) ve “Çevre Eğitiminde Öğrenme Ortamını Geliştirme" (%32.3) şeklinde fayda sağlayabileceğini bildirmişlerdir. Ayrıca filmin okul dışı öğrenme ortamı olarak çevre eğitiminde nasıl kullanılabileceğine ilişkin “Çevre Eğitiminde Öğretim Yöntem Teknikleriyle Birlikte Kullanma” (%58) görüşü oldukça yoğundur. Bununla birlikte, “Çevre Eğitiminde Dijital Teknolojilerle Birlikte Kullanma“nın ifade edilme oranı da oldukça yüksektir (%35.5). Çalışmanın sonuçları, Arkadaşım Tilki filminin çocuk/gençlerin çevre ve doğa ile ilgili öğrenmelerini geliştirmek için, okul dışı öğrenme ortamı olarak çeşitli öğretim yöntem-teknikleri ve dijital teknolojilerle birlikte kullanılabileceğine işaret etmektedir.
Çalışma ile ilgili etik şartlara uyduğumu beyan ederim.
-
-
Bu çalışmanın ortaya çıkmasındaki destek ve katkılarından dolayı, çok değerli • Dr. Öğretim Üyesi Evren Alpaslan, • Prof. Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, • Sınıf Öğretmeni Sevinç Karakaş Gezgin’e sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
In today's world where digitalization is increasing, the contribution of fictional and documentary films about the environment/nature to informal learning and their usability as an out-of-school learning environment are important. Therefore, the educational roles of films and documentaries with appropriate content, their characteristics as teaching methods and materials, and their effects on attitude, motivation and academic achievement should be investigated in detail. The Fox and the Child, a nature film, is also a film that draws attention to the need for humans to communicate correctly with other living things in nature. The purpose of this research is to examine the opinions of teachers regarding the use of the The Fox and the Child as an out-of-school learning environment in environmental education. In the study, which is a basic qualitative research design, the study group consisted of 32 teachers who were selected through purposeful sampling based on their having watched the movie.In the study, a survey prepared to obtain teachers' opinions on the contributions of the film The Fox and the Child to environmental education was used as a data collection tool; the first part of the survey included variables related to personal information, and the second part included interview questions. The data obtained from the study was evaluated with descriptive content analysis. According to the data obtained, teachers reported that the film The Fox and the Child could provide benefits as an out-of-school learning environment in the form of "Improving Learning in Environmental Education" (35.4%), "Being a Learning Environment in Environmental Education" (32.3%) and "Improving the Learning Environment in Environmental Education" (32.3%). In addition, the opinion "Using Together with Teaching Method Techniques in Environmental Education" (58%) is quite common regarding how the film can be used in environmental education as an out-of-school learning environment. However, the rate of expression of "Using Together with Digital Technologies in Environmental Education" is also quite high (35.5%). The results of the study indicate that the film The Fox and the Child can be used together with various teaching methods-techniques and digital technologies as an out
The fox and the child; environmental education; film; informal education; out-of-school learning.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Out-of-School Learning, Science and Mathematics Education (Other) |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | December 31, 2024 |
Submission Date | March 28, 2024 |
Acceptance Date | November 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |