Research Article
BibTex RIS Cite

Arkadaşım Tilki Filminin Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Çevre Eğitiminde Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 130 - 150, 31.12.2024

Abstract

Dijitalleşmenin yoğunlaştığı günümüzde, çevre/doğayı konu edinen kurmaca ve belgesel filmlerin, informal öğrenmeye katkıları ve okul dışı öğrenme ortamı olarak kullanılabilmeleri önem taşımaktadır. Bu nedenle, uygun içerikli film ve belgesellerin eğitsel rolleri, öğretim yöntem ve materyalleri olarak özellikleri; tutum, güdülenme ve akademik başarıya etkilerinin ayrıntılı olarak araştırılması gerekmektedir. Bir doğa filmi olan Arkadaşım Tilki filmi de, insanın doğadaki diğer canlılarla doğru iletişim kurması gerektiğine dikkat çeken bir filmdir. Bu araştırmanın amacı, Arkadaşım Tilki filminin okul dışı öğrenme ortamı olarak çevre eğitiminde kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesidir. Temel nitel araştırma deseninde olan çalışmada, filmi izlemiş olmaları esas alınarak amaçlı örnekleme ile seçilen 32 öğretmen çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Arkadaşım Tilki filminin çevre eğitimine katkılarına ilişkin öğretmen görüşlerini almak için hazırlanmış anket" kullanılmış; anketin ilk kısmında kişisel bilgilere ilişkin değişkenler, ikinci kısmında ise görüşme soruları yer almıştır. Araştırmadan elde edilen veriler betimsel içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Elde edilen verilere göre, öğretmenler Arkadaşım Tilki filminin okul dışı öğrenme ortamı olarak “Çevre Eğitiminde Öğrenmeyi Geliştirme” (%35.4), “Çevre Eğitiminde Öğrenme Ortamı Olma” (%32.3) ve “Çevre Eğitiminde Öğrenme Ortamını Geliştirme" (%32.3) şeklinde fayda sağlayabileceğini bildirmişlerdir. Ayrıca filmin okul dışı öğrenme ortamı olarak çevre eğitiminde nasıl kullanılabileceğine ilişkin “Çevre Eğitiminde Öğretim Yöntem Teknikleriyle Birlikte Kullanma” (%58) görüşü oldukça yoğundur. Bununla birlikte, “Çevre Eğitiminde Dijital Teknolojilerle Birlikte Kullanma“nın ifade edilme oranı da oldukça yüksektir (%35.5). Çalışmanın sonuçları, Arkadaşım Tilki filminin çocuk/gençlerin çevre ve doğa ile ilgili öğrenmelerini geliştirmek için, okul dışı öğrenme ortamı olarak çeşitli öğretim yöntem-teknikleri ve dijital teknolojilerle birlikte kullanılabileceğine işaret etmektedir.

Ethical Statement

Çalışma ile ilgili etik şartlara uyduğumu beyan ederim.

Supporting Institution

-

Project Number

-

Thanks

Bu çalışmanın ortaya çıkmasındaki destek ve katkılarından dolayı, çok değerli • Dr. Öğretim Üyesi Evren Alpaslan, • Prof. Dr. Gonca Gökalp Alpaslan, • Sınıf Öğretmeni Sevinç Karakaş Gezgin’e sonsuz teşekkürlerimi sunarım.

References

  • Agélii-Genlott, A., Grönlund, A. Viberg, O. & Andersson, A. (2021). Leading dissemination of digital, science-based innovation in school – a case study. Interactive Learning Environments, 31(7), 4171-4181, DOI: 10.1080/10494820.2021.1955272
  • Akbaş, O., Canoğlu, S. N. &Ceylan, M. (2015). Eğitsel Kısa Film Ve Videoları Yeniden Düşünmek: Eğitsel Kısa Film Ve Video Yarışmasına İlişkin Bir Değerlendirme, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 282-296, Doı: Http://Dx.Doi.Org/10.5578/Keg.9160
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Arkadaşım Tilki (Le Renard Et L'enfant/The Fox and The Child)) Film Künyesi. (2007) (https://www.imdb.com/title/tt0756648/ (20 Ocak 2017 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • Birkök, M. C. (2008). Bir Toplumsallaştırma Aracı Olarak Eğitimde Alternatif Medya Kullanımı: Sinema Filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 5(2), 1-12.
  • Bruner, J. S. (2021). Eğitim Süreci. (Çev. Emir Rüzgar).Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirkuş, N. & Gülen, S. (2019). Filmle Öğrenme Öğretme Yönteminin Uygulanışı ve Gerekliliği, e-ECLSS 8th Eurasian Conference on Language and Social Sciences Bildiri Özetleri Kitabı, Antalya. ISBN 978-605-69502-2-3, DOI: 10.35578/eclss.52775
  • ESEP Projesi, (2022). Arkadaşım Tilki E-Twinning Projesi, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/ projects/my-friend-fox-arkadasim-tilki/twinspace, (17 Eylül 2023 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Fontaine, H. (2010). The power of film to educate and miseducate pre-service teachers: A phenomenological analysis of Hidalgo and cultural representations of Muslims post 9/11. Multicultural Education, 17(2), 37-43.
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2018, 14-16 Aralık). Sanal ders materyali tasarımı üzerine bir çalışma. 1th International Turkish-Russian World Academic Researches Congress, 14-16 Aralık, Ankara, Turkey.
  • Güven-Yıldırım, E., Köklükaya, A. N. & Selvi, M. (2015). Öğretim materyali olarak 3-Idiot filmi ile öğretmen adaylarının günlük hayatta fenin kullanımı ve eğitimde aile rolü üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 94-105.
  • Karakaşlar-Gezgin, S. & Gökbaş-Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, DOI: 10.35346/aod.1004386
  • Küçükali, T. (2023). Görsel Öğrenme Bağlamında Çizgi Film İle Animasyon Filmlerinin Fen Eğitiġmi Ve Bilim Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğretim Bilim Dalı Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Mazman, S. G. (2009). Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2018a). Hayat Bilgisi (İlkokul 1, 2, 3. Sınıflar) Öğretim Programı, http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326
  • MEB, (2018b). Fen Bilimleri (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/201812312311937FEN%20B%C4% B0L%C4%B0MLER%C4%B0 %20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018%20(1).pdf (24 Mart 2021 tarihinde ulaşılmıştır).
  • MEB, (2018c). Biyoloji (9, 10, 11, 12. Sınıflar) Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p%20(2).pdf (24 Mart 2021 tarihinde ulaşılmıştır).
  • MEB, (2022). Çevre ve İklim Değişikliği Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/202244102710628-2022-10-cevre-egitimi-iklim-degisikligi-ogretim-programi-web.pdf, (14 Ağustos 2023 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Miles, M. B. & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: A expanded sourcebook (2nd ed.). Sage.
  • Moseley, C. (2000). Teaching for environmental literacy. The Clearing House, 74(1), 23-24.

  • Murray, C., (2008). Schools and social networking: Fear or Education?, Synergy Perspectives: Local, 6(1), 8-12.
  • Neuman, D. (2014). Qualitative research in educational communications and technology: A brief introduction to principles and procedures. Journal of Computing in Higher Education, 26(1), 69- 86.
  • Özdağ, U. & Gökalp-Alpaslan, G. G. (2011). Türkiyat Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Çevreci Eleştiri, III. Uluslararası Türkiyat Araştırmaları Sempozyumu, 26-29 Mayıs 2010 (Ed. Ülkü Çelik Şavk), 2. Cilt, 641 - 651, Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Özdemir, M. & Tuti, G. (2023). Nitel araştırma desenleri: Metodolojik bir temellendirme. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 11(2), 217-235. https://doi.org/10.57115/karefad.1331759
  • Reisoğlu, İ. & Çebi, A. (2020). Dijital Yeterlik Ve Kuramsal Çerçeveler, Dijital Yeterlik: Dijital Çağda Dönüşüm Yolculuğu (Ed. A. Çebi), Pegem Akademi Yay. Ankara.
  • Russell, W. B. (2012). Teaching with film: A research study of secondary social studies teachers’ use of film, Journal of Social Studies Education Research, 3(1), 1-14.
  • Russell W. B., Kenna, J. & Poole, C. M .(2013). Social Studies Teachers’ Use Of Film: A Research Study, International Journal Of Historical Learning, Teaching And Research, 12(1), 59-70.
  • Soylu, Ü. İ. & Karamustafaoğlu, O. (2021). Okul dışı öğrenme ortamlarında materyal destekli fen öğretimi gerçekleştirilmiş ulusal akademik çalışmaların incelenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(2), 203-226
  • Stoddard, J., & Marcus, A. (2010). More than "showing what happened": Exploring the potential for teaching history with film. The High School Journal, 93(2), 83-90.
  • Şen, A. (2018). Bilimkurgu Sinemasında Ekolojik Adalet ve Ekoeleştiri, Ankara Üniveristesi İLEF Dergisi, 5(1), 31-59.
  • Şen, A. İ. (2023). Okul Dışı Öğrenme Nedir?, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ed. A.İ. Şen), 3. Baskı, Pegema Yayınları, Ankara.
  • Takmaz, S., Yılmaz, M. & Kalpaklı F. (2018). Doğa Ve Çevre Eğitimi İçin Öğretim Materyali Olarak Avatar Filmi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 249-263.
  • Teddlie, C. & Tashakkori, A. (2009). Foundations of Mixed Methods Research: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences. Sage, London.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (sınıf-dışı) fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 46-59.
  • URL-1. (2020). https://www.icebreaker-studios.com/(6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-2. (2020). https://www.icebreaker-studios.com/luc-jacquet-cineaste-de-la-nature/ (6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-3. (2020). https://www.imdb.com/title/tt0756648/awards?ref_=tt_awd(6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-4. (2020). http://www.icebreaker-studios.com/e-learning/). (6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • Viberg, O., Grönlund, A. & Andersson, A. (2020). Integrating digital technology in mathematics education: a Swedish case study, Interactive Learning Environments, 31(1), 232-243, DOI: 10.1080/10494820.2020.1770801
  • Weinstein, P. B. (2001). Movies as the Gateway to History: The History and Film Project, The History Teacher, 35(1), 27-48.
  • Wortham, C.S. (2006). Early childhood curriculum, developmental bases for learning and teaching. (4th edition). New Jersey: Pearson/ Merrill/Prentice Hall.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-36.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin. Yılmaz, M. (2018). Filmlerin öğretim materyali olarak kullanılması ve biyoloji eğitimindeki yansımaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 24-37.
  • Yılmaz, M. & Gökalp Alpaslan, G. (2023, 13-14 Ekim). Çevreci Eleştiride Yenilikçi Bir Bakış Açısı: Eğitimsel Çevreci Eleştiri, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu 2023: Çevre, Dil ve Edebiyat, Uzaktan Sözlü Bildiri.
  • Yılmaz, M. (2024). Teacher's views on the use of “The Fox And The Child” film in education. International Journal of Educational Research Review, 9(4), 320-335.

The Effect of Activities Conducted in Out-Of-School Learning Teachers' Views on Using Fox and The Child Movie As An Out-Of-School Learning Environment in Environmental Education

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 130 - 150, 31.12.2024

Abstract

In today's world where digitalization is increasing, the contribution of fictional and documentary films about the environment/nature to informal learning and their usability as an out-of-school learning environment are important. Therefore, the educational roles of films and documentaries with appropriate content, their characteristics as teaching methods and materials, and their effects on attitude, motivation and academic achievement should be investigated in detail. The Fox and the Child, a nature film, is also a film that draws attention to the need for humans to communicate correctly with other living things in nature. The purpose of this research is to examine the opinions of teachers regarding the use of the The Fox and the Child as an out-of-school learning environment in environmental education. In the study, which is a basic qualitative research design, the study group consisted of 32 teachers who were selected through purposeful sampling based on their having watched the movie.In the study, a survey prepared to obtain teachers' opinions on the contributions of the film The Fox and the Child to environmental education was used as a data collection tool; the first part of the survey included variables related to personal information, and the second part included interview questions. The data obtained from the study was evaluated with descriptive content analysis. According to the data obtained, teachers reported that the film The Fox and the Child could provide benefits as an out-of-school learning environment in the form of "Improving Learning in Environmental Education" (35.4%), "Being a Learning Environment in Environmental Education" (32.3%) and "Improving the Learning Environment in Environmental Education" (32.3%). In addition, the opinion "Using Together with Teaching Method Techniques in Environmental Education" (58%) is quite common regarding how the film can be used in environmental education as an out-of-school learning environment. However, the rate of expression of "Using Together with Digital Technologies in Environmental Education" is also quite high (35.5%). The results of the study indicate that the film The Fox and the Child can be used together with various teaching methods-techniques and digital technologies as an out

Project Number

-

References

  • Agélii-Genlott, A., Grönlund, A. Viberg, O. & Andersson, A. (2021). Leading dissemination of digital, science-based innovation in school – a case study. Interactive Learning Environments, 31(7), 4171-4181, DOI: 10.1080/10494820.2021.1955272
  • Akbaş, O., Canoğlu, S. N. &Ceylan, M. (2015). Eğitsel Kısa Film Ve Videoları Yeniden Düşünmek: Eğitsel Kısa Film Ve Video Yarışmasına İlişkin Bir Değerlendirme, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 8(2), 282-296, Doı: Http://Dx.Doi.Org/10.5578/Keg.9160
  • Arastaman, G., Öztürk Fidan, İ. & Fidan, T. (2018). Nitel araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik: Kuramsal bir inceleme. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 37-75.
  • Arkadaşım Tilki (Le Renard Et L'enfant/The Fox and The Child)) Film Künyesi. (2007) (https://www.imdb.com/title/tt0756648/ (20 Ocak 2017 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • Birkök, M. C. (2008). Bir Toplumsallaştırma Aracı Olarak Eğitimde Alternatif Medya Kullanımı: Sinema Filmleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. 5(2), 1-12.
  • Bruner, J. S. (2021). Eğitim Süreci. (Çev. Emir Rüzgar).Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Demirkuş, N. & Gülen, S. (2019). Filmle Öğrenme Öğretme Yönteminin Uygulanışı ve Gerekliliği, e-ECLSS 8th Eurasian Conference on Language and Social Sciences Bildiri Özetleri Kitabı, Antalya. ISBN 978-605-69502-2-3, DOI: 10.35578/eclss.52775
  • ESEP Projesi, (2022). Arkadaşım Tilki E-Twinning Projesi, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/ projects/my-friend-fox-arkadasim-tilki/twinspace, (17 Eylül 2023 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Fontaine, H. (2010). The power of film to educate and miseducate pre-service teachers: A phenomenological analysis of Hidalgo and cultural representations of Muslims post 9/11. Multicultural Education, 17(2), 37-43.
  • Gülen, S. & Demirkuş, N. (2018, 14-16 Aralık). Sanal ders materyali tasarımı üzerine bir çalışma. 1th International Turkish-Russian World Academic Researches Congress, 14-16 Aralık, Ankara, Turkey.
  • Güven-Yıldırım, E., Köklükaya, A. N. & Selvi, M. (2015). Öğretim materyali olarak 3-Idiot filmi ile öğretmen adaylarının günlük hayatta fenin kullanımı ve eğitimde aile rolü üzerine görüşlerinin belirlenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 94-105.
  • Karakaşlar-Gezgin, S. & Gökbaş-Çabuk, M. (2021). eTwinning projelerinin uygulanması: Kurucu öğretmen perspektifleri, Anadolu Öğretmen Dergisi, 5(2), 380-398, DOI: 10.35346/aod.1004386
  • Küçükali, T. (2023). Görsel Öğrenme Bağlamında Çizgi Film İle Animasyon Filmlerinin Fen Eğitiġmi Ve Bilim Öğretimi Açısından Değerlendirilmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Eğitim Bilimleri Enstitüsü Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğretim Bilim Dalı Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Mazman, S. G. (2009). Sosyal Ağların Benimsenme Süreci ve Eğitsel Bağlamda Kullanımı. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (2018a). Hayat Bilgisi (İlkokul 1, 2, 3. Sınıflar) Öğretim Programı, http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=326
  • MEB, (2018b). Fen Bilimleri (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/201812312311937FEN%20B%C4% B0L%C4%B0MLER%C4%B0 %20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI2018%20(1).pdf (24 Mart 2021 tarihinde ulaşılmıştır).
  • MEB, (2018c). Biyoloji (9, 10, 11, 12. Sınıflar) Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/20182215535566-Biyoloji%20d%C3%B6p%20(2).pdf (24 Mart 2021 tarihinde ulaşılmıştır).
  • MEB, (2022). Çevre ve İklim Değişikliği Öğretim Programı, file:///C:/Users/UsEr/Downloads/202244102710628-2022-10-cevre-egitimi-iklim-degisikligi-ogretim-programi-web.pdf, (14 Ağustos 2023 tarihinde ulaşılmıştır).
  • Miles, M. B. & Huberman, M. (1994). Qualitative data analysis: A expanded sourcebook (2nd ed.). Sage.
  • Moseley, C. (2000). Teaching for environmental literacy. The Clearing House, 74(1), 23-24.

  • Murray, C., (2008). Schools and social networking: Fear or Education?, Synergy Perspectives: Local, 6(1), 8-12.
  • Neuman, D. (2014). Qualitative research in educational communications and technology: A brief introduction to principles and procedures. Journal of Computing in Higher Education, 26(1), 69- 86.
  • Özdağ, U. & Gökalp-Alpaslan, G. G. (2011). Türkiyat Araştırmalarında Yeni Bir Alan: Çevreci Eleştiri, III. Uluslararası Türkiyat Araştırmaları Sempozyumu, 26-29 Mayıs 2010 (Ed. Ülkü Çelik Şavk), 2. Cilt, 641 - 651, Hacettepe Üniversitesi Basımevi.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1).
  • Özdemir, M. & Tuti, G. (2023). Nitel araştırma desenleri: Metodolojik bir temellendirme. Çankırı Karatekin Üniversitesi Karatekin Edebiyat Fakültesi Dergisi, 11(2), 217-235. https://doi.org/10.57115/karefad.1331759
  • Reisoğlu, İ. & Çebi, A. (2020). Dijital Yeterlik Ve Kuramsal Çerçeveler, Dijital Yeterlik: Dijital Çağda Dönüşüm Yolculuğu (Ed. A. Çebi), Pegem Akademi Yay. Ankara.
  • Russell, W. B. (2012). Teaching with film: A research study of secondary social studies teachers’ use of film, Journal of Social Studies Education Research, 3(1), 1-14.
  • Russell W. B., Kenna, J. & Poole, C. M .(2013). Social Studies Teachers’ Use Of Film: A Research Study, International Journal Of Historical Learning, Teaching And Research, 12(1), 59-70.
  • Soylu, Ü. İ. & Karamustafaoğlu, O. (2021). Okul dışı öğrenme ortamlarında materyal destekli fen öğretimi gerçekleştirilmiş ulusal akademik çalışmaların incelenmesi. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 6(2), 203-226
  • Stoddard, J., & Marcus, A. (2010). More than "showing what happened": Exploring the potential for teaching history with film. The High School Journal, 93(2), 83-90.
  • Şen, A. (2018). Bilimkurgu Sinemasında Ekolojik Adalet ve Ekoeleştiri, Ankara Üniveristesi İLEF Dergisi, 5(1), 31-59.
  • Şen, A. İ. (2023). Okul Dışı Öğrenme Nedir?, Okul Dışı Öğrenme Ortamları (Ed. A.İ. Şen), 3. Baskı, Pegema Yayınları, Ankara.
  • Takmaz, S., Yılmaz, M. & Kalpaklı F. (2018). Doğa Ve Çevre Eğitimi İçin Öğretim Materyali Olarak Avatar Filmi. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 30, 249-263.
  • Teddlie, C. & Tashakkori, A. (2009). Foundations of Mixed Methods Research: Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences. Sage, London.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (sınıf-dışı) fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), 46-59.
  • URL-1. (2020). https://www.icebreaker-studios.com/(6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-2. (2020). https://www.icebreaker-studios.com/luc-jacquet-cineaste-de-la-nature/ (6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-3. (2020). https://www.imdb.com/title/tt0756648/awards?ref_=tt_awd(6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • URL-4. (2020). http://www.icebreaker-studios.com/e-learning/). (6 Eylül 2020 tarihinde ulaşılmıştır.)
  • Viberg, O., Grönlund, A. & Andersson, A. (2020). Integrating digital technology in mathematics education: a Swedish case study, Interactive Learning Environments, 31(1), 232-243, DOI: 10.1080/10494820.2020.1770801
  • Weinstein, P. B. (2001). Movies as the Gateway to History: The History and Film Project, The History Teacher, 35(1), 27-48.
  • Wortham, C.S. (2006). Early childhood curriculum, developmental bases for learning and teaching. (4th edition). New Jersey: Pearson/ Merrill/Prentice Hall.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema filmlerinin eğitim amaçlı kullanımı: Tarihsel bir değerlendirme. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 21-36.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin. Yılmaz, M. (2018). Filmlerin öğretim materyali olarak kullanılması ve biyoloji eğitimindeki yansımaları. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 24-37.
  • Yılmaz, M. & Gökalp Alpaslan, G. (2023, 13-14 Ekim). Çevreci Eleştiride Yenilikçi Bir Bakış Açısı: Eğitimsel Çevreci Eleştiri, Türk Dili ve Edebiyatı Araştırmalarında Yeni Yaklaşımlar Sempozyumu 2023: Çevre, Dil ve Edebiyat, Uzaktan Sözlü Bildiri.
  • Yılmaz, M. (2024). Teacher's views on the use of “The Fox And The Child” film in education. International Journal of Educational Research Review, 9(4), 320-335.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Out-of-School Learning, Science and Mathematics Education (Other)
Journal Section Makaleler
Authors

Miraç Yılmaz

Project Number -
Publication Date December 31, 2024
Submission Date March 28, 2024
Acceptance Date November 6, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz, M. (2024). Arkadaşım Tilki Filminin Okul Dışı Öğrenme Ortamı Olarak Çevre Eğitiminde Kullanılmasına Yönelik Öğretmen Görüşleri. Journal of Research in Informal Environments, 9(2), 130-150.