Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of academic self-efficacy and occupational anxiety of students of sports sciences faculty

Year 2022, , 52 - 59, 31.12.2022
https://doi.org/10.56639/jsar.1208608

Abstract

The aim of the study is to exemine the academic self-efficacy and occupation anxiety of the students of the Sport Science Faculty. In the scanning model conducted, 141 Physical Education and Sport Department students, consisting of 50 females and 91 males, participated in the study. “Academic Self-Efficacy Scale” and ‘‘Occupational Anxiety Scale for Teacher Condidates’’ were used as data collection tool in the study. SPSS Statistics 22.0 package program was used to evaluate the data. It was determined that occupation anxiety levels of female students are higher compared to males while there was no significant difference between self-efficacy levels of males and females. It was also found that academic self-efficacy levels of students show differences depending on the age. In addition, there was statistically significant differences on economical/social centered occupational anxiety levels of students depending on their ages. Other occupational anxiety sub-levels do not show differences for ages. While there was statistically significant differences according to the general academic point average (GPA) of students for “job appointment centered anxiety” level, which is one of the sub-levels of occupational anxiety level, no meaningful differences were observed according to the GPA of students for academic self-efficacy and other occupational anxiety level sub factors. Our study concluded that; while no relation is determined among self-efficacy levels and economical/social centered anxiety, colleague and parent-centered anxiety as well as adaptation centered anxiety levels; relation in negative direction is determined among duty centered anxiety, student communication centered anxiety, personal development centered anxiety, job appointment centered anxiety and school management centered anxiety levels.

References

  • Adıgüzelli, Y. (2015). Examination of Occupational Concern of Pre-Service Teachers Based on Various Variables in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(4), 397-402.
  • Akgün, A. Gönen, S. & Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alemdağ, C. (2015) Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarinin Epistemolojik İnançlari. Akademik Öz-Yeterlikleri ve Öğrenme Yaklaşimlari. Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dali. Trabzon.
  • Altun, F. & Yazıcı, H. (2012). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Benlik Kavramları ve Akademik Öz-Yeterlik İnançları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (23), 319-334.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (19), 87-115.
  • Aydın, A. & Tekneci, E. (2013). Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 01-12.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: Theexercise of control. New York: W.H. Freemanand Company.
  • Bilgici, B. G. & Deniz, Ü. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygılarının bazı demografik özelliklere göre incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(1), 53-70.
  • Biricik, Y.S. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yönetimi Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Bozdam, A. (2008). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bozkurt. N. (2009) Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Eğitim ve Bilim. 29(133). 52–59.
  • Cabı, E. &Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44 (44), 85-96.
  • Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. (28. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çağır, G. & Gürgan, U. (2008, Eylül). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye
  • Çakmak. Ö. & Hevedanlı (2005). M. Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 4 (14). s.115-127
  • Çelik, M. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının kişilik özellikleri ve mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Çetinkaya, T. & Ulucan, H. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Recreation and Sports Science, 1(1), 22-29.
  • Çolak, İ. &Yorulmaz, Y. İ. & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmen Öz-yeterlik İnancı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 201-32.
  • Çubukçu, Z. & Dönmez, A. (2011). The examination of the professional anxiety levels of teacher candidates. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 7(1), 3-25.
  • Çuhadar, C., Gündüz, Ş. & Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımlarının ve Akademik Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 251-259.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 24, 49-65.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69- 77.
  • Ekinci, E. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik Düzeyleri ve Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenilmiş Çaresizlik Düzeylerini Yordama Gücü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Izgar, H. & Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı Öğretmenlerin Özyeterlik Algıları ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 437-446.
  • Jerusalem, M. & Schwarzer, R. (1981). Fragebogen zur Erfassung von" Selbstwirksamkeit. Skalen zur Befindlichkeit und Persoenlichkeit In R. Schwarzer (Hrsg.). (Forschungsbericht No. 5). Berlin: Freie Universitaet, Institut fuer Psychologie.
  • Kalemoğlu Varol, Y., Erbaş, M. K., & Ünlü, H. (2014). Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını yordama gücü. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 12(2), 113-123.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Morgan, C. T. (2000). Psikolojiye Giriş. (Çev: H. Arıcı, O. Aydın, R. Bayraktar, O. İmamoğlu, S. Karakaş, I. Savaşır, S. Topçu, P. Uçman, S. Hovardaoğlu, D. Şahin, B. Tegin, R. Eski, A. Gülerce, G. Acar, R. Coştur, İ. Dinç, G. Uraz), 14. Baskı, Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • Pajares, F. (1997). Current directions in Self-efficacy Research. Advances in motivation and achievement, 10(149), 1-49.
  • Pekel, A. (2016). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlikleri ve Üniversite Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Sürücü, F. (2012). Matematik Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygıları. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Şahin, O. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarında Akademik Öz-Yeterlik ve Mesleki Kaygı Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim dalı, Doktora Tezi. Kayseri
  • Şeker, S. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik düzeyleri ile çalgı çalışmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Fine Arts, 9 (3), 135-149.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 679-686.
  • Temiz, E. (2011). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve alan değişkenleri açısından incelenmesi. NWSA: Fine Arts, 6(2), 303-310.
  • Tschannen-Moran, M. & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
  • Türk, N. (2009). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Ünlü, H. & Erbaş, M. (2018). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz-Yeterlikleri ve Mesleki Kaygıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 15-25.
  • Ünlü, H., Sünbül, A., M. & Aydos, L. (2008). Beden eğitimi öğretmenleri yeterlilik ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 23-33.
  • Varol, B. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz Yeterlilikleri, Niğde Örneği, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Yılmaz, M, Gürçay, D. & Ekici, G. (2007). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (33), 253-259.

Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik ve mesleki kaygılarının incelenmesi

Year 2022, , 52 - 59, 31.12.2022
https://doi.org/10.56639/jsar.1208608

Abstract

Araştırmanın amacı Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin akademik öz-yeterlik ve mesleki kaygılarının incelenmesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen çalışmaya 50’si kadın ve 91’i erkek olmak üzere toplamda 141 Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencisi katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‘‘Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği’’ ve ‘‘Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği’’ kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS Statistics 22.0 paket programı kullanılmıştır. Kadın öğrencilerin mesleki kaygı düzeyleri erkek öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğu, akademik öz-yeterlik düzeylerinde ise cinsiyetlerine göre farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Öğrencilerin akademik öz-yeterlik düzeyleri yaşlarına göre farklılık gösterdiği, ayrıca mesleki kaygı alt boyutlarında da ekonomik/sosyal merkezli mesleki kaygı düzeylerinde yaşlara göre istatistiki olarak anlamlı düzeyde farklılık olduğu görülmüştür. Diğer mesleki kaygı alt boyutlarının ise yaşa göre farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin mesleki kaygı düzeyi alt boyutlarından “atanma merkezli kaygı” düzeylerinde genel akademik not ortalamalarına göre anlamlı düzeyde farklılık tespit edilirken, akademik-öz yeterlik ve diğer mesleki kaygı düzeyi alt faktörlerinde genel akademik not ortalamalarına göre farklılık bulunmamıştır. Araştırmamız sonucunda öğrencilerin öz-yeterlik düzeyleri ile ekonomik/sosyal merkezli kaygı, meslektaş ve veli merkezli kaygı ve uyum merkezli kaygı düzeyleri arasında ilişki saptanmazken görev merkezli kaygı, öğrenci iletişim/merkezli kaygı, kişisel gelişim merkezli kaygı, atanma merkezli kaygı ve okul yönetimi merkezli kaygı düzeyleri arasında negatif yönlü ilişkiler saptanmıştır.

References

  • Adıgüzelli, Y. (2015). Examination of Occupational Concern of Pre-Service Teachers Based on Various Variables in Turkey. Educational Research and Reviews, 10(4), 397-402.
  • Akgün, A. Gönen, S. & Aydın, M. (2007). İlköğretim fen ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 283-299.
  • Alemdağ, C. (2015) Beden Eğitimi Öğretmeni Adaylarinin Epistemolojik İnançlari. Akademik Öz-Yeterlikleri ve Öğrenme Yaklaşimlari. Doktora Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dali. Trabzon.
  • Altun, F. & Yazıcı, H. (2012). Üstün Yetenekli Öğrencilerin Benlik Kavramları ve Akademik Öz-Yeterlik İnançları: Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1 (23), 319-334.
  • Aslan, C. (2010). Türkçe Eğitimi Programlarında Lisansüstü Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0 (19), 87-115.
  • Aydın, A. & Tekneci, E. (2013). Zihin Engelliler Öğretmenliği Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ile Kaygı Düzeyleri. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(2), 01-12.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: Theexercise of control. New York: W.H. Freemanand Company.
  • Bilgici, B. G. & Deniz, Ü. (2016). Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleki kaygılarının bazı demografik özelliklere göre incelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(1), 53-70.
  • Biricik, Y.S. (2015). Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterliklerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yönetimi Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Bozdam, A. (2008). Öğretmen Adaylarının Mesleki Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Bozkurt. N. (2009) Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler, Eğitim ve Bilim. 29(133). 52–59.
  • Cabı, E. &Yalçınalp, S. (2013). Öğretmen Adaylarına Yönelik Mesleki Kaygı Ölçeği (MKÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 44 (44), 85-96.
  • Cüceloğlu, D. (2016). İnsan ve Davranışı Psikolojinin Temel Kavramları. (28. Baskı). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çağır, G. & Gürgan, U. (2008, Eylül). Öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. XVII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye
  • Çakmak. Ö. & Hevedanlı (2005). M. Eğitim ve Fen-Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi 4 (14). s.115-127
  • Çelik, M. (2017). Türkçe öğretmeni adaylarının kişilik özellikleri ve mesleki kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Çetinkaya, T. & Ulucan, H. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. International Journal of Recreation and Sports Science, 1(1), 22-29.
  • Çolak, İ. &Yorulmaz, Y. İ. & Altınkurt, Y. (2017). Öğretmen Öz-yeterlik İnancı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (1), 201-32.
  • Çubukçu, Z. & Dönmez, A. (2011). The examination of the professional anxiety levels of teacher candidates. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 7(1), 3-25.
  • Çuhadar, C., Gündüz, Ş. & Tanyeri, T. (2013). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü Öğrencilerinin Ders Çalışma Yaklaşımlarının ve Akademik Öz-yeterlik Algılarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 251-259.
  • Dilmaç, O. (2010). Görsel sanatlar öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 24, 49-65.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının akademik öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 10(1), 69- 77.
  • Ekinci, E. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Öz Yeterlik Düzeyleri ve Akademik Erteleme Davranışlarının Öğrenilmiş Çaresizlik Düzeylerini Yordama Gücü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Izgar, H. & Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı Öğretmenlerin Özyeterlik Algıları ve Epistemolojik İnançlarının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20), 437-446.
  • Jerusalem, M. & Schwarzer, R. (1981). Fragebogen zur Erfassung von" Selbstwirksamkeit. Skalen zur Befindlichkeit und Persoenlichkeit In R. Schwarzer (Hrsg.). (Forschungsbericht No. 5). Berlin: Freie Universitaet, Institut fuer Psychologie.
  • Kalemoğlu Varol, Y., Erbaş, M. K., & Ünlü, H. (2014). Beden eğitimi öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını yordama gücü. Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Dergisi, 12(2), 113-123.
  • Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramlar, ilkeler, teknikler. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Morgan, C. T. (2000). Psikolojiye Giriş. (Çev: H. Arıcı, O. Aydın, R. Bayraktar, O. İmamoğlu, S. Karakaş, I. Savaşır, S. Topçu, P. Uçman, S. Hovardaoğlu, D. Şahin, B. Tegin, R. Eski, A. Gülerce, G. Acar, R. Coştur, İ. Dinç, G. Uraz), 14. Baskı, Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü Yayınları.
  • Pajares, F. (1997). Current directions in Self-efficacy Research. Advances in motivation and achievement, 10(149), 1-49.
  • Pekel, A. (2016). Spor Yöneticiliği Bölümünde Öğrenim Gören Öğrencilerin Akademik Öz Yeterlikleri ve Üniversite Yaşam Kalitesi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Sürücü, F. (2012). Matematik Öğretmen Adaylarının Gelecek Kaygıları. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Şahin, O. (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmen Adaylarında Akademik Öz-Yeterlik ve Mesleki Kaygı Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim dalı, Doktora Tezi. Kayseri
  • Şeker, S. (2014). Müzik öğretmeni adaylarının akademik özyeterlik düzeyleri ile çalgı çalışmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Fine Arts, 9 (3), 135-149.
  • Taşğın, Ö. (2006). Beden eğitimi ve spor yüksekokulunda okuyan öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (2), 679-686.
  • Temiz, E. (2011). Güzel sanatlar eğitimi bölümü öğretmen adaylarının mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve alan değişkenleri açısından incelenmesi. NWSA: Fine Arts, 6(2), 303-310.
  • Tschannen-Moran, M. & Hoy, A. W. (2001). Teacher efficacy: Capturing an elusive construct. Teaching and Teacher Education, 17(7), 783-805.
  • Türk, N. (2009). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin özyeterlik düzeylerinin incelenmesi, Yayımlanmış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Ünlü, H. & Erbaş, M. (2018). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Akademik Öz-Yeterlikleri ve Mesleki Kaygıları. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 2 (1), 15-25.
  • Ünlü, H., Sünbül, A., M. & Aydos, L. (2008). Beden eğitimi öğretmenleri yeterlilik ölçeği geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 9(2), 23-33.
  • Varol, B. (2007). Beden Eğitimi ve Spor Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Öz Yeterlilikleri, Niğde Örneği, Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Yılmaz, M, Gürçay, D. & Ekici, G. (2007). Akademik Özyeterlik Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33 (33), 253-259.
There are 41 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Research Articles
Authors

Nuray Satılmış 0000-0002-2086-1436

Publication Date December 31, 2022
Submission Date November 22, 2022
Acceptance Date December 12, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Satılmış, N. (2022). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin akademik öz-yeterlik ve mesleki kaygılarının incelenmesi. Herkes için Spor Ve Rekreasyon Dergisi, 4(2), 52-59. https://doi.org/10.56639/jsar.1208608

Creative Commons Lisansı

Herkes için Spor ve Rekreasyon dergisi tarafından yayınlanan eserler Creative Commons Atıf-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) ile lisanslanmaktadır.

Flag Counter