Research Article
BibTex RIS Cite

WATTPAD HAKKINDA YAPILAN TEZLER ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2022, Issue: 10, 108 - 128, 30.12.2022
https://doi.org/10.48131/jscs.1188871

Abstract

Günümüz gençliği önceki kuşaklardan oldukça farklı olarak çok erken yaşlardan itibaren internet, teknoloji ve dijitalleşme temelli gelişmelere maruz kalarak büyümüş, bunların etkisiyle şekillenmiştir. Günlük hayatlarının hemen her alanında internet temelli teknolojilerle yaşayan bu gençliğin yapabildiğince fazla şeyi internet üzerinden halletme yoluna gittiği bilinmektedir. Gençlik, kitap okumak gibi klasik aktiviteleri bile internet temelli uygulamalar/siteler üzerinden sürdürebilmektedir. Bu bağlamda Wattpad, çoğunlukla Z kuşağı olarak adlandırılan 2000 sonrası gençliğin popüler olarak kullandığı bir kitap okuma-yazma ve sosyalleşme platformu olarak karşımıza çıkmaktadır. Wattpad içerisinde gençler tarafından farklı kategorilerde yazılan, okunma oranı milyonları aşmış çok fazla sayıda kitabı barındırmaktadır. Kitapların yazarları hariç okuyucularının da çoğunlukla benzer yaş grubundaki gençler olduğu bilinmektedir. Wattpad’de kitaplara yorum yapma özelliği bulunması yazar ve okuyucu gençler arasındaki sosyalleşme yönünü oluşturmaktadır. Tüm bu özellikleriyle Wattpad’in incelenmesi de gençlik konusu başta olmak üzere birçok konuda veri sunmaktadır. Bu bağlamda bu araştırma Wattpad’i konu alan lisansüstü tezlere odaklanmaktadır. Araştırmada amaç Wattpad konusundaki literatürü derlemek, tezlerin ortak ve farklı yönlerini ortaya koymak, bundan sonraki Wattpad konulu araştırmalara yön göstermektir. Araştırmada YÖK’ün Ulusal Tez Merkezi sitesinde “Wattpad” kelimesi taratıldığında bulunan lisansüstü tezler nitel araştırma doküman analizi yöntemiyle incelenmiş, Maxqda programı ile veriler analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda Wattpad’in oldukça az araştırılmış bir alan olduğu, tezlerin sınırlı sayıda Wattpad kitabını incelediği, bazı araştırmacılar tarafından aynı kitapların tekrar incelendiği, Wattpad kullanıcıları ve özelliklerine dair sadece bir araştırma olduğu görülmüştür.

References

  • Ağır, M. (2017). Wattpad ve görünmeyen tehlikeleri. Yeşilay Dergisi, 996, 24-27
  • Akar, G. (2019). Gender dıscourse ın Wattpad as a youth subculture [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Aytekin, M.,&Yavuz, B. B. (2018). Wattpad'in Lisede Eğitim Gören Kız Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. SADAB II. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu, Antalya, 173-179.
  • Cayhan, C. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Wattpad uygulaması kullanımı ile okuma ve yazma öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Çoban, O. (2015). Yoksa Sen Daha Okumadın Mı?: Bir Online Okuma Platformu Olarak Wattpad ve Sanal Dünyanın Gençlerinde Sanal Okuma Kültürü. T. Şimşek, B. V. Yıldız (Ed.), II. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, 23-24 Ekim 2015, (s. 593-598).
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Konuk, S. (2018). Gençlerin Okuma ve Yazma Alışkanlıklarındaki Değişimlerin İncelenmesi. SDU International Journal of Educational Studies, 5(2), 13-32.
  • Lüküslü, D. (2020). İmtiyazlı bir kitleden işsizlik ordusuna değişen gençlik algısı. Alternatif Politika, 2020, 12 (2), 336-352
  • Neşeli, D. (2019). Türkiye’de kitap yayıncılığı ve Wattpad yayınları [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özkan, A. (2020). Geleneksel anlatı türlerinin popüler romanlardaki dönüşümü: Wattpad örneği [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Pedro, F. (2006). The new millenium learners: Challenging our Views on ICT and Learning. OECD-CERI, 2-17
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital ımmigrants. On the Horizon, NCB University Press, 9, 5
  • Sağlam, S. G. (2020). Kitap olarak basılan Wattpad hikayelerindeki dini ve ahlaki unsurlara yönelik içerik analizi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Sivri, T. (2021). Yeni muhafazakâr popüler Türk edebiyatında toplumsal cinsiyet kurguları: Wattpad roman(s)larına feminist eleştirel bir bakış [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu (2022, Eylül 6). Gençlik. https://sozluk.gov.tr/
  • Wattpad (2022, Eylül 6) Wattpad About. https://company.wattpad.com

AN ANALYSIS OF THESES ABOUT WATTPAD

Year 2022, Issue: 10, 108 - 128, 30.12.2022
https://doi.org/10.48131/jscs.1188871

Abstract

Today's youth, quite different from previous generations, has grown up by being exposed to internet, technology and digitalization-based developments from a very early age, and has been shaped by the influence of these. It is known that this youth, who lives with internet-based technologies in almost every aspect of their daily lives, tries to do as much as they can over the internet. Youth can continue even classic activities such as reading books through internet-based applications / sites. In this context, Wattpad emerges as book reading-writing and socializing platform popularly used by the post- 2000 youth, which is mostly called Z generation. Wattpad contains a large number of boks written by young people in different categories, with the reading rate exceeding millions. Except for the authors of the books, it is known that the readers of the books are mostly young people in the same age group. The feature of commenting on books on Wattpad constitutes the socialization aspect between young writers and young readers. With all these features, the examination of Wattpad also provides data on many subjects, especially on the topic of youth. In this context, this research focuses on postgraduate theses about to Wattpad. The aim of this research is to compile the literature on Wattpad, to reveal the common and different aspects of the theses, and to guide the future research on Wattpad.In this research, the postgraduate theses found when the word "Wattpad" was searched on the National Thesis Center website of YÖK were examined by qualitative research, document analysis method and the data were analyzed with the Maxqda program. As a result of the research, it was seen that Wattpad is a very little researched area, the theses examined a limited number of Wattpad books, the same books were reviewed by some researchers, and there was only one research on Wattpad users and their features.

References

  • Ağır, M. (2017). Wattpad ve görünmeyen tehlikeleri. Yeşilay Dergisi, 996, 24-27
  • Akar, G. (2019). Gender dıscourse ın Wattpad as a youth subculture [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Yeditepe Üniversitesi.
  • Aytekin, M.,&Yavuz, B. B. (2018). Wattpad'in Lisede Eğitim Gören Kız Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. SADAB II. Uluslararası Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Sempozyumu, Antalya, 173-179.
  • Cayhan, C. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Wattpad uygulaması kullanımı ile okuma ve yazma öz yeterlilikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Siirt Üniversitesi.
  • Çoban, O. (2015). Yoksa Sen Daha Okumadın Mı?: Bir Online Okuma Platformu Olarak Wattpad ve Sanal Dünyanın Gençlerinde Sanal Okuma Kültürü. T. Şimşek, B. V. Yıldız (Ed.), II. Uluslararası Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu Bildirileri, 23-24 Ekim 2015, (s. 593-598).
  • Karaosmanoğlu, P. (2019). Wattpad kitapları üzerine bir içerik çözümlemesi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Konuk, S. (2018). Gençlerin Okuma ve Yazma Alışkanlıklarındaki Değişimlerin İncelenmesi. SDU International Journal of Educational Studies, 5(2), 13-32.
  • Lüküslü, D. (2020). İmtiyazlı bir kitleden işsizlik ordusuna değişen gençlik algısı. Alternatif Politika, 2020, 12 (2), 336-352
  • Neşeli, D. (2019). Türkiye’de kitap yayıncılığı ve Wattpad yayınları [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özkan, A. (2020). Geleneksel anlatı türlerinin popüler romanlardaki dönüşümü: Wattpad örneği [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi.
  • Pedro, F. (2006). The new millenium learners: Challenging our Views on ICT and Learning. OECD-CERI, 2-17
  • Prensky, M. (2001). Digital natives, digital ımmigrants. On the Horizon, NCB University Press, 9, 5
  • Sağlam, S. G. (2020). Kitap olarak basılan Wattpad hikayelerindeki dini ve ahlaki unsurlara yönelik içerik analizi [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Sivri, T. (2021). Yeni muhafazakâr popüler Türk edebiyatında toplumsal cinsiyet kurguları: Wattpad roman(s)larına feminist eleştirel bir bakış [Yayınlanmamış Doktora Tezi]. Yıldız Teknik Üniversitesi.
  • Türk Dil Kurumu (2022, Eylül 6). Gençlik. https://sozluk.gov.tr/
  • Wattpad (2022, Eylül 6) Wattpad About. https://company.wattpad.com
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sociology
Journal Section Research Articles
Authors

Berivan Kavas 0000-0002-8470-5133

Publication Date December 30, 2022
Submission Date October 13, 2022
Published in Issue Year 2022 Issue: 10

Cite

APA Kavas, B. (2022). WATTPAD HAKKINDA YAPILAN TEZLER ÜZERİNE BİR İNCELEME. Toplum Ve Kültür Araştırmaları Dergisi(10), 108-128. https://doi.org/10.48131/jscs.1188871

“Journal of Social and Cultural Studies” (J-SCS) is published in Turkish and English. “Journal of Social and Cultural Studies” (J-SCS) is published only in electronic form through its website and adopts open access policy. The journal is published twice a year, in June and December. No fees are charged for publications, no fees are paid to the editors, the editorial board and the referees and their owners. It is accepted that the authors who submit articles to the contact address for publication in the journal should read and acknowledge this copyright statement.

“Journal of Social and Cultural Studies” is open to the work of all researchers who have the title “PhD” or “PhD student”. It is not obligatory that the second, third and fourth authors of the article have the title “PhD” or “PhD student”. An article should has been written by max. four authors. The articles prepared in accordance with the writing rules are presented to the referee for review after they have passed the editorial review. The reviewer may ask for a correction to the article, directly refuse or accept it. For the articles declined as a result of the reviewer evaluation, a second reviewer may be requested by the author, If the editors’ board finds that the request is appropriate, the article will be sent to a second reviewer.

The articles previously published in another publication or in the evaluation stage by another publication are not accepted into “Journal of Social and Cultural Studies” publication process. All the ethical and legal responsibilities related to the published articles belong to the authors.