Research Article
BibTex RIS Cite

Sürdürülebilirlik kavramının duygu ve Google Trends analizi

Year 2025, Volume: 1 Issue: 1, 26 - 40, 01.07.2025

Abstract

Sanayi devriminin sonuçlarıyla mücadele yöntemi olarak ortaya çıkan sürdürülebilirlik kavramı günümüzde oldukça önemli bir durum haline gelmiştir. Öyle ki artık yalnızca doğal kaynakların korunumunu değil ekonomik, sosyal ve çevresel olarak birçok farklı boyutta yapılan uygulamaları ifade etmektedir. Bu çalışmada sürdürülebilirlik kavramının Wikipedia üzerinde nasıl değerlendirildiği hangi anahtar kelimelerin daha sık kullanıldığı, hangi duyguların yoğunlukta olduğu ve Google Trends analizi incelenmiştir. Bu bağlamda duygu analizi için veri kazıma ve işleme uygulamaları Orange Data Mining programı ile gerçekleştirilmiştir. Bununla birlikte Google Trends analizi ile konunun arama sıklığı, hangi illerde daha sık arandığı bilgileri de ortaya koyulmuştur. Sonuç olarak “sürdürülebilirlik” kavramının geçmişten günümüze aranma sıklığının artarak devam ettiği ve pozitif duygular içerdiği tespit edilmiştir. Çalışmanın kavramın analizini ortaya koymasıyla alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

References

  • Akın, B., ve Gürsoy Şimşek, U. T. (2018). Sosyal medya analitiği ile değer yaratma: Duygu analizi ile geleceğe yönelim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(3), 797–811.
  • Aksoylu, S., ve Taşdemir, B. (2020). Kurumsal sürdürülebilirlik performans değerlendirmesi: BIST Sürdürülebilirlik Endeksinde bir araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 95–106.
  • Aksungur, N., ve Firidin, Ş. (2008). Su kaynaklarının kullanımı ve sürdürülebilirlik. SUMAE Yunus Araştırma Bülteni, 8(2), 29–35 (ör.).
  • Atılgan, K. Ö., ve Yoğurtçu, H. (2021). Kargo firması müşterilerinin Twitter gönderilerinin duygu analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 31–39.
  • Ayan, B. (2020). Yeni bir veri kaynağı olarak Google Trends: Gelecek yönelimi endeksi ile ilgili bir değerlendirme. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 4(1), 61–78.
  • Aydın, S. (2017). İletişim yaklaşımıyla sürdürülebilirlik kavramı, yeşil kavramı ve yerel küresel yansımaları ile ilgili bir inceleme örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi).
  • Becan, C. (2024). Markaların sürdürülebilirlik iletişimi çerçevesinde tüketiciyle etkileşimin analizi: Metin madenciliği ve duygu analizi yöntemiyle ödüllü reklamlara yönelik bir inceleme. In Ulusal Marka Yönetimi Kongresi Bildiri Kitabı (s. 8).
  • Caradonna, J. L. (2014). Sustainability: A history. Oxford University Press.
  • Choi, H., & Varian, H. (2012). Predicting the present with Google Trends. Economic Record, 88, 2–9.
  • Çiçekdağı, M. (2021). Google Trends verilerine göre turizmde tanınmışlık ve talep tahmini. Çatalhöyük International Journal of Tourism and Social Research, 6, 45–59 (ör.).
  • Gedik, Y. (2020). Sosyal, ekonomik ve çevresel boyutlarla sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences, 3(3), 1–15 (ör.).
  • Google Trends. (2025, 26 Mart). FAQ about Google Trends data. https://support.google.com/trends/answer/4365533
  • Kaypak, Ş. (2010). Ekolojik turizmin sürdürülebilirliği. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 93–114.
  • Koca, G., ve Tunçay, Ş. (2022). Metaverse kavramı: Google Trends ve duygu analizi. In Yönetim ve Strateji Alanında Yaşanan Gelişmelere Akademik Yorumlar (pp. 147–156). Ekin Yayınevi.
  • Kocabıyık, T., Teker, T., ve Aksoy, E. (2020). Google Trends “dolar” aramaları ile dolar kuru arasındaki ilişkinin keşfi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (6), 258–71. https://doi.org/10.21733/ibad.655025
  • Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri (5. bs.). Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, F., ve Balcı, V. (2010). Doğada yapılan sportif etkinliklerde çevresel sürdürülebilirlik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2(2), 213–222.
  • Korkusuz, R. (2019). Futbola ilişkin Twitter paylaşımlarının duygu analizi [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi].
  • Kostak, N., ve Demirkol, İ. (2024). Sosyal medya kullanıcılarının kur korumalı mevduat sistemi hakkındaki yorumlarının duygu analizi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 20(Özel Sayı), 55–67 (ör.).
  • Kuhlman, T., & Farrington, J. (2010). What is sustainability? Sustainability, 2(11), 3436–3448. https://doi.org/10.3390/su2113436
  • Kumaş, E. (2021). Türkçe Twitter verilerinden duygu analizi yapılırken sınıflandırıcıların karşılaştırılması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 2(2), 1–5.
  • Kuşat, N. (2013). Yeşil sürdürülebilirlik için yeşil ekonomi: Avantaj ve dezavantajları – Türkiye incelemesi. Journal of Yaşar University, 29(8), 4896–4916.
  • Kuter, N., ve Ünal, H. E. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo kültürel etkileri. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 9(2), 146–156.
  • Littig, B., ve Griebler, E. (2005). Social sustainability: A catchword between political pragmatism and social theory. International Journal for Sustainable Development, 8(1/2), 65–79.
  • McKenzie, S. (2004). Social sustainability: Towards some definitions (Working Paper No. 27). Hawke Research Institute.
  • Nasukawa, T., ve Yi, J. (2003). Sentiment analysis: Capturing favorability using natural language processing. In Proceedings of the 2nd International Conference on Knowledge Capture (pp. 70–77). ACM.
  • Onan, A. (2017). Twitter mesajları üzerinde makine öğrenmesi yöntemlerine dayalı duygu analizi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 3(2), 1–14.
  • Orange. (2025). Orange Data Mining [Bilgisayar yazılımı]. https://orangedatamining.com/
  • Oxford Learner’s Dictionaries. (2025, 20 Mart). Sustainability. In Oxford Learner’s Dictionaries. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/sustainability
  • Özçelik, F. (2013). Sürdürülebilirlik performans karnesi. Journal of Yaşar University, 30(8), 4985–5008.
  • Özer, G., Balcıoğlu, Y. S., Merter, A. K., ve Çerez, S. (2023). Metin analizi yöntemi ile kurumsal sürdürülebilirlik raporlarının incelenmesi: BIST Sürdürülebilirlik 25 Endeksinde bir uygulama. Social Science Development Journal, 8(38), 178–186. https://doi.org/10.31567/ssd.953
  • Özsözgün Çalışkan, A. (2012). Sürdürülebilirlik raporlaması. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2012(1), 41–68.
  • Özyurt, B., ve Akcayol, M. A. (2018). Fikir madenciliği ve duygu analizi: Yaklaşımlar, yöntemler üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(4), 668–693. https://doi.org/10.15317/Scitech.2018.160
  • Polat, H., ve Ağca, Y. (2022). Tripadvisor kullanıcılarının Türkçe ve İngilizce yorumları kapsamında duygu analizi yöntemlerinin karşılaştırmalı analizi. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 901–916. https://doi.org/10.11616/asbi.1103992
  • Samirkas, M. C. (2020). Google aramaları ile Bitcoin fiyatı arasındaki ilişkinin tespiti. In 6th Global Business Research Congress (Vol. 11, pp. 67–72).
  • Şahinaslan, Ö., Dalyan, H., ve Şahinaslan, E. (2022). Naive Bayes sınıflandırıcısı kullanılarak YouTube verileri üzerinden çok dilli duygu analizi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 15(2), 55–66 (ör.).
  • Şeker, S. E. (2016). Duygu analizi (sentimental analysis). YBS Ansiklopedi, 3(3), 21–36.
  • Şentürk, B. (2019). Google Trends kuduz tarama verileri ile kuduz hastalığı mihrak ve frekans verileri arasındaki ilişkinin analizi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 3(2), 93–99.
  • Tokcaer, S. (2021). Türkçe metinlerde duygu analizi. Journal of Yaşar University, 16(63), 1514–1534.
  • Tuzcu, S. (2020). Çevrimiçi kullanıcı yorumlarının duygu analizi ile sınıflandırılması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 1(2), 1–5.
  • Uslu, E., ve Yıldırım, N. (2024). Multipl Skleroz hakkında merak edilenler: Google Trend verileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 736–742.
  • Usta, G. (2022). Google Trend özelinde kullanıcıların afetlere yönelik ilgi düzeylerinin belirlenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 96–118. https://doi.org/10.21733/ibad.1105973
  • Uyaroğlu Akdeniz, F. N., ve Cebeci, H. İ. (2021). Belediye hizmetlerin değerlendirilmesinde duygu analizi yaklaşımı: Sakarya ili örneği. Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi, 4(2), 127–135. https://doi.org/10.38016/jista.932762
  • Vosen, S., ve Schmidt, T. (2011). Forecasting private consumption: Survey based indicators versus Google Trends. Journal of Forecasting, 30(6), 565–578.
  • Yanık, S., ve Türker, İ. (2012). Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk raporlamasındaki gelişmeler (Tümleşik raporlama). İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 47, 291–308.
  • Yaşa, H. (2024). İnternet haber siteleriyle ilişkili kullanıcı arama sorgularının keşfi: Google Trends. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(4), 1386–1403. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1401884
  • Yelkikalan, N., ve Aydın, E. (2010). Aile işletmelerinin yaşamlarını sürdürebilmesinde sonraki kuşakların duygusal sahiplik algılamasının rolü ve önemi: Türkiye’deki kıdemli işletmeler üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 81–120.
  • Yeni, O. (2014). Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma: Bir yazın taraması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 181–208.
  • Yıldız, M. S. (2018). Google arama trendleri: Türkiye'de sağlık hizmetleri ile ilişkili aramalar için bir uygulama. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 4(2), 168–179.
  • Yücesoy Ayhan, H., Atmaca Aydın, E., ve Karaaslan, F. (2022). COVID 19 pandemisi sırasında anti romatizmal ilaçlara halkın ilgisi: Türkiye’deki Google Trends analizi, kesitsel çalışma. Sakarya Tıp Dergisi, 12(3), 552–559.
  • Yürük, M. F., ve Kaya, Z. (2022). Google Trends “altın” aramaları ile altın fiyatları arasındaki ilişkinin analizi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(3), 1425–1438.

Sentiment and Google Trends analysis of the concept of sustainability

Year 2025, Volume: 1 Issue: 1, 26 - 40, 01.07.2025

Abstract

The concept of sustainability, which emerged as a method of combating the consequences of the industrial revolution, has become a very important situation today. So much so that it now refers not only to the conservation of natural resources but also to practices in many different economic, social and environmental dimensions. In this study, how the concept of sustainability is evaluated on Wikipedia, which keywords are used more frequently, which emotions are intense and Google Trends analysis are analysed. In this context, data mining and processing applications for sentiment analysis were carried out with Orange Data Mining programme. In addition, with Google Trends analysis, the search frequency of the subject and in which provinces it is searched more frequently were also revealed. As a result, it has been determined that the search frequency of the concept of ‘sustainability’ has continued to increase from past to present and that it contains positive emotions. It is thought that the study will contribute to the field by revealing the analysis of the concept.

References

  • Akın, B., ve Gürsoy Şimşek, U. T. (2018). Sosyal medya analitiği ile değer yaratma: Duygu analizi ile geleceğe yönelim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(3), 797–811.
  • Aksoylu, S., ve Taşdemir, B. (2020). Kurumsal sürdürülebilirlik performans değerlendirmesi: BIST Sürdürülebilirlik Endeksinde bir araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(1), 95–106.
  • Aksungur, N., ve Firidin, Ş. (2008). Su kaynaklarının kullanımı ve sürdürülebilirlik. SUMAE Yunus Araştırma Bülteni, 8(2), 29–35 (ör.).
  • Atılgan, K. Ö., ve Yoğurtçu, H. (2021). Kargo firması müşterilerinin Twitter gönderilerinin duygu analizi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 31–39.
  • Ayan, B. (2020). Yeni bir veri kaynağı olarak Google Trends: Gelecek yönelimi endeksi ile ilgili bir değerlendirme. Uluslararası Ekonomi, İşletme ve Politika Dergisi, 4(1), 61–78.
  • Aydın, S. (2017). İletişim yaklaşımıyla sürdürülebilirlik kavramı, yeşil kavramı ve yerel küresel yansımaları ile ilgili bir inceleme örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi).
  • Becan, C. (2024). Markaların sürdürülebilirlik iletişimi çerçevesinde tüketiciyle etkileşimin analizi: Metin madenciliği ve duygu analizi yöntemiyle ödüllü reklamlara yönelik bir inceleme. In Ulusal Marka Yönetimi Kongresi Bildiri Kitabı (s. 8).
  • Caradonna, J. L. (2014). Sustainability: A history. Oxford University Press.
  • Choi, H., & Varian, H. (2012). Predicting the present with Google Trends. Economic Record, 88, 2–9.
  • Çiçekdağı, M. (2021). Google Trends verilerine göre turizmde tanınmışlık ve talep tahmini. Çatalhöyük International Journal of Tourism and Social Research, 6, 45–59 (ör.).
  • Gedik, Y. (2020). Sosyal, ekonomik ve çevresel boyutlarla sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma. International Journal of Economics, Politics, Humanities & Social Sciences, 3(3), 1–15 (ör.).
  • Google Trends. (2025, 26 Mart). FAQ about Google Trends data. https://support.google.com/trends/answer/4365533
  • Kaypak, Ş. (2010). Ekolojik turizmin sürdürülebilirliği. Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 2(2), 93–114.
  • Koca, G., ve Tunçay, Ş. (2022). Metaverse kavramı: Google Trends ve duygu analizi. In Yönetim ve Strateji Alanında Yaşanan Gelişmelere Akademik Yorumlar (pp. 147–156). Ekin Yayınevi.
  • Kocabıyık, T., Teker, T., ve Aksoy, E. (2020). Google Trends “dolar” aramaları ile dolar kuru arasındaki ilişkinin keşfi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (6), 258–71. https://doi.org/10.21733/ibad.655025
  • Koç, E. (2012). Tüketici davranışı ve pazarlama stratejileri (5. bs.). Seçkin Yayıncılık.
  • Koçak, F., ve Balcı, V. (2010). Doğada yapılan sportif etkinliklerde çevresel sürdürülebilirlik. Ankara Üniversitesi Çevrebilimleri Dergisi, 2(2), 213–222.
  • Korkusuz, R. (2019). Futbola ilişkin Twitter paylaşımlarının duygu analizi [Yüksek lisans tezi, Trakya Üniversitesi].
  • Kostak, N., ve Demirkol, İ. (2024). Sosyal medya kullanıcılarının kur korumalı mevduat sistemi hakkındaki yorumlarının duygu analizi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 20(Özel Sayı), 55–67 (ör.).
  • Kuhlman, T., & Farrington, J. (2010). What is sustainability? Sustainability, 2(11), 3436–3448. https://doi.org/10.3390/su2113436
  • Kumaş, E. (2021). Türkçe Twitter verilerinden duygu analizi yapılırken sınıflandırıcıların karşılaştırılması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 2(2), 1–5.
  • Kuşat, N. (2013). Yeşil sürdürülebilirlik için yeşil ekonomi: Avantaj ve dezavantajları – Türkiye incelemesi. Journal of Yaşar University, 29(8), 4896–4916.
  • Kuter, N., ve Ünal, H. E. (2009). Sürdürülebilirlik kapsamında ekoturizmin çevresel, ekonomik ve sosyo kültürel etkileri. Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 9(2), 146–156.
  • Littig, B., ve Griebler, E. (2005). Social sustainability: A catchword between political pragmatism and social theory. International Journal for Sustainable Development, 8(1/2), 65–79.
  • McKenzie, S. (2004). Social sustainability: Towards some definitions (Working Paper No. 27). Hawke Research Institute.
  • Nasukawa, T., ve Yi, J. (2003). Sentiment analysis: Capturing favorability using natural language processing. In Proceedings of the 2nd International Conference on Knowledge Capture (pp. 70–77). ACM.
  • Onan, A. (2017). Twitter mesajları üzerinde makine öğrenmesi yöntemlerine dayalı duygu analizi. Yönetim Bilişim Sistemleri Dergisi, 3(2), 1–14.
  • Orange. (2025). Orange Data Mining [Bilgisayar yazılımı]. https://orangedatamining.com/
  • Oxford Learner’s Dictionaries. (2025, 20 Mart). Sustainability. In Oxford Learner’s Dictionaries. https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/sustainability
  • Özçelik, F. (2013). Sürdürülebilirlik performans karnesi. Journal of Yaşar University, 30(8), 4985–5008.
  • Özer, G., Balcıoğlu, Y. S., Merter, A. K., ve Çerez, S. (2023). Metin analizi yöntemi ile kurumsal sürdürülebilirlik raporlarının incelenmesi: BIST Sürdürülebilirlik 25 Endeksinde bir uygulama. Social Science Development Journal, 8(38), 178–186. https://doi.org/10.31567/ssd.953
  • Özsözgün Çalışkan, A. (2012). Sürdürülebilirlik raporlaması. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 2012(1), 41–68.
  • Özyurt, B., ve Akcayol, M. A. (2018). Fikir madenciliği ve duygu analizi: Yaklaşımlar, yöntemler üzerine bir araştırma. Selçuk Üniversitesi Mühendislik, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6(4), 668–693. https://doi.org/10.15317/Scitech.2018.160
  • Polat, H., ve Ağca, Y. (2022). Tripadvisor kullanıcılarının Türkçe ve İngilizce yorumları kapsamında duygu analizi yöntemlerinin karşılaştırmalı analizi. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 22(2), 901–916. https://doi.org/10.11616/asbi.1103992
  • Samirkas, M. C. (2020). Google aramaları ile Bitcoin fiyatı arasındaki ilişkinin tespiti. In 6th Global Business Research Congress (Vol. 11, pp. 67–72).
  • Şahinaslan, Ö., Dalyan, H., ve Şahinaslan, E. (2022). Naive Bayes sınıflandırıcısı kullanılarak YouTube verileri üzerinden çok dilli duygu analizi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 15(2), 55–66 (ör.).
  • Şeker, S. E. (2016). Duygu analizi (sentimental analysis). YBS Ansiklopedi, 3(3), 21–36.
  • Şentürk, B. (2019). Google Trends kuduz tarama verileri ile kuduz hastalığı mihrak ve frekans verileri arasındaki ilişkinin analizi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 3(2), 93–99.
  • Tokcaer, S. (2021). Türkçe metinlerde duygu analizi. Journal of Yaşar University, 16(63), 1514–1534.
  • Tuzcu, S. (2020). Çevrimiçi kullanıcı yorumlarının duygu analizi ile sınıflandırılması. ESTUDAM Bilişim Dergisi, 1(2), 1–5.
  • Uslu, E., ve Yıldırım, N. (2024). Multipl Skleroz hakkında merak edilenler: Google Trend verileri. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(2), 736–742.
  • Usta, G. (2022). Google Trend özelinde kullanıcıların afetlere yönelik ilgi düzeylerinin belirlenmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (13), 96–118. https://doi.org/10.21733/ibad.1105973
  • Uyaroğlu Akdeniz, F. N., ve Cebeci, H. İ. (2021). Belediye hizmetlerin değerlendirilmesinde duygu analizi yaklaşımı: Sakarya ili örneği. Zeki Sistemler Teori ve Uygulamaları Dergisi, 4(2), 127–135. https://doi.org/10.38016/jista.932762
  • Vosen, S., ve Schmidt, T. (2011). Forecasting private consumption: Survey based indicators versus Google Trends. Journal of Forecasting, 30(6), 565–578.
  • Yanık, S., ve Türker, İ. (2012). Sürdürülebilirlik ve sosyal sorumluluk raporlamasındaki gelişmeler (Tümleşik raporlama). İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Dergisi, 47, 291–308.
  • Yaşa, H. (2024). İnternet haber siteleriyle ilişkili kullanıcı arama sorgularının keşfi: Google Trends. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 14(4), 1386–1403. https://doi.org/10.48146/odusobiad.1401884
  • Yelkikalan, N., ve Aydın, E. (2010). Aile işletmelerinin yaşamlarını sürdürebilmesinde sonraki kuşakların duygusal sahiplik algılamasının rolü ve önemi: Türkiye’deki kıdemli işletmeler üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 8(2), 81–120.
  • Yeni, O. (2014). Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir kalkınma: Bir yazın taraması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 181–208.
  • Yıldız, M. S. (2018). Google arama trendleri: Türkiye'de sağlık hizmetleri ile ilişkili aramalar için bir uygulama. Uluslararası Sağlık Yönetimi ve Stratejileri Araştırma Dergisi, 4(2), 168–179.
  • Yücesoy Ayhan, H., Atmaca Aydın, E., ve Karaaslan, F. (2022). COVID 19 pandemisi sırasında anti romatizmal ilaçlara halkın ilgisi: Türkiye’deki Google Trends analizi, kesitsel çalışma. Sakarya Tıp Dergisi, 12(3), 552–559.
  • Yürük, M. F., ve Kaya, Z. (2022). Google Trends “altın” aramaları ile altın fiyatları arasındaki ilişkinin analizi. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 21(3), 1425–1438.
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Big Data, Data Management and Data Science (Other), Quantitative Decision Methods
Journal Section Research Article
Authors

Yeşim Ankara 0000-0001-6901-1777

Submission Date April 16, 2025
Acceptance Date June 2, 2025
Publication Date July 1, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Ankara, Y. (2025). Sürdürülebilirlik kavramının duygu ve Google Trends analizi. Sürdürülebilirlik, Yönetim & Ekonomi Dergisi, 1(1), 26-40.