Bu çalışmada KOBİ’lerde tutundurma
faaliyetlerinin işletme performansına olan etkisi çözümlenmeye çalışılmıştır.
Araştırma kapsamında pazarlama faaliyetlerinin performans ölçütleri, finansal
ve finansal olmayan ölçütler olarak değerlendirmeye alınmıştır. Çalışma ile
ilgili olarak Karabük İlinde faaliyet gösteren 92 adet işletme ile yüz yüze
anket yöntemi uygulanmıştır. Elde edilen veriler frekans, varyans ve t-testi
analizlerine tabi tutularak değerlendirilmiştir. Çalışma sonucu, kişisel satış
ve satış geliştirme faaliyetlerinin KOBİ’lerin finansal performanslarında daha
etkili olduğunu göstermiştir. Pazarlama departmanı bulunan ve bulunmayan
KOBİ’lerin finansal performansları arasında ve KOBİ’lerin büyüklük ölçeği ile
pazarlama departmanının mevcudiyeti arasında anlamlı bir farklılık olduğu
sonuçlarına ulaşılmıştır.
In this study,
the effect of publicity activities on the performance of SMEs has been studied.
Within the scope of the research, performance measures of marketing activities
were evaluated as financial and non-financial criteria. In relation to the
study, 92 face-to-face surveys were conducted in Karabük. The data were
evaluated by frequency, variance and t-test analysis. The result of the study
showed that personal sales and sales development activities were more effective
in the financial performance of SMEs. Among the financial performances of SMEs
with and without marketing department, it was concluded that there was a
significant difference between the size scale of SMEs and the presence of
marketing department.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |