Abstract
Aile ekonomisi teorileri, çocuklar için yapılan insan sermayesi yatırımlarının belirlenmesinde kardeş cinsiyet bileşiminin önemli bir etken olduğunu belirtmektedir. Bu çalışmada, rassal etkileri tahmin etme yöntemi çerçevesinde aileler arasındaki kız kardeş sayısındaki değişkenlik kullanılarak, kardeş cinsiyet bileşiminin çocukların ilköğretim ve lise mezunu olma olasılıklarına olan etkileri incelenmiştir. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından gerçekleştirilen 2000 Genel Nüfus Sayım sonuçlarından elde edilen bulgular, kız kardeş sayısındaki artışın çocukların eğitimsel erişimlerini arttırdığını göstermektedir. Bu olumlu etkinin, ailesi düşük ve orta sosyo-ekonomik konumda olan çocuklar için daha büyük olduğu bulunmuştur. Ayrıca, kız kardeş sayısının eğitimsel erişimlerdeki erkek-kız farkını etkilemediği gözlenmiştir.