Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrenci ve öğretmenlerinin, öğretme ve öğrenme kavramlarına ilişkin metaforik algılarını araştırmaktır. Bu yüzden, öğrencilerin öğrenme ve öğretmeye ilişkin metaforik algıları ve öğretmenlerin öğretmen olmaya ve öğretmeye ilişkin metaforik algılarıaraştırılmıştır. Araştırma modeli olarak fenomenolojik yaklaşım benimsenmiştir. Çalışma grubunu 2014-2015 eğitim öğretim yılında Kocaeli ilindeki bir ortaokuldan 8. Sınıftaki 48 öğrenci ve onların öğretmenleri (8 branş öğretmeni) oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılğı ile toplanmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi incelenmiştir. Araştırmanın bulguları öğrencilerin öğrenci olmayı ‘çaba ve gayret, gelişme ve büyüme, değişkenlik, zorlanma, bir amaca ulaşma’olarak algıladıklarını göstermiştir. Sınıfta öğrenmeye ilişkin olarak ise elde edilen metaforlar dokuz kategoride sınıflandırılmıştır. Sekiz branş öğretmeninden elde edilen metaforlardan öğretmen olmaya ve öğretmeye ilişkin ‘çaba ve gayret, gelişme ve yönlendirme ’ kategorileri ortaya çıkmıştır
The purpose of this paper is to explore perceptions of students and teachers about learning, and teaching concepts. Therefore, metaphorical perceptions of students about being a student and learning, and metaphorical perceptions of teachers about being a teacher and teaching were examined. The phenomenology approach was chosen as a research model. The study group consists of 8 8th grade students and their teachers (8 branch teachers of those classes) from a secondary school in Kocaeli in the 2014-2015 educational year. Research data was collected through semi-structured forms developed by the researchers.The data were analyzed through content analysis. The results indicated that students’ perceptions of being a student are categorized as ‘effort and struggle’, ‘improvement and growth’, ‘achieving a goal’, ‘versatility’, and ‘being forced’. Nine categories related to the metaphors about learning in their classroom were revealed. Teachers developed metaphors categorized as ‘effort and struggle’, ‘improvement’, and ‘leading’
Other ID | JA43EU76CD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |