Education First (Önce Eğitim) İngilizce Yeterlilik Endeksi standardize edilmiş İngilizce seviye tespit sınavıdır ve amacı bir ülkenin İngilizce yeterlilik seviyesini ölçmektir. 2014 yılı endeksinin verilerine göre Türkiye, altmış üç ülkenin sıralamasında kırk yedinci sırada yer almıştır. Çalışmanın amacı İngilizce Yeterlilik Endeksi tarafından sunulan verilerin ve raporların bilgisi ışığında, kırk yedinci sırada yer alan Türkiye’deki İngilizce öğretimi uygulamalarını ve stratejilerini aynı endekste birinci sırada yer alan Danimarka ile karşılaştırma yöntemiyle araştırmaktır. Araştırmanın sonucunda, bir ülkenin İngilizce yeterlilik seviyesinin yüksek olmasında o ülkenin okullaşma oranının ve müfredat programlarında İngilizcenin zorunlu ders olarak okutulmasının en önemli etkenler olduğu saptanmıştır. Durum Türkiye ve Danimarka açısından değerlendirildiğinde Danimarka ’da neredeyse tüm öğrencilerin lise mezunu olması nedeniyle dünyada en iyi İngilizce bilenler seviyesine ulaştıkları buna karşılık Türkiye’nin Danimarka’nın gerilerinde yer aldığı görülmüştür. İngilizce yeterlilik sınavına Türkiye ve insani gelişme endeksine göre en gelişmiş ülkeler arasında yer alan Danimarka ile aynı koşullarda başlamamış olmaları bu durumun temel nedenleri arasında sayılabilir. Bununla birlikte Türkiye’de son dönemde dil öğretiminde gerçekleştirilen belirgin müfredat değişiklikleri ve özellikle de 2012 yılı reformunun Türkiye’ye hız kazandıracağı söylenebilir
The Education First English Proficiency Index is a standardized test aiming to measure a country’s level of English proficiency. The index gathered the measurements of adult English proficiency from a total of sixty three countries. According to the data of the 2014 index, Turkey ranks at the forty seventh position. Based on this index, the present research investigates why Turkey has scored so low by focusing on comparing Turkey’s various practices to those of Denmark, a country ranking at the first position on the index. According to the findings, the most important factors which are influential in enhancing a country’s level of English proficiency are the years of schooling and the defining of English proficiency as a core competency within the school curricula. In Denmark, a country which is classified to have very high human development, the majority of students have completed secondary education. From this aspect, it can be stated that in this proficiency test Turkey and Denmark have not participated on equal terms. However, contemporary efforts in the teaching of English in Turkey and notably the reform in education in 2012 have been influential in enhancing Turkey’s level of English proficiency
Other ID | JA49JA29FH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |