Öğrenme stratejileri üzerine yapılan çalışmalar, strateji öğretiminin öğrenciler için faydalı olabileceğini ortaya koymuştur. Özetleme becerisi de tüm üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu önemli bir çalışma ve akademik yazma becerisidir. Stratejilerin doğrudan öğretiminin rolü ve etkisi bilindiği için bu karma yöntem araştırması, özetleme stratejisinin doğrudan öğretiminin etkisini incelemiştir. Araştırmanın nicel verileri yarı-deneysel olarak gerçekleştirilen uygulama sonucunda elde edilmiştir. Bu amaçla geliştirilen başarı testi, deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Her iki grubun ön ve son test sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını sınamak amacıyla Karışık Desenler İçin Varyans Analizi uygulanmıştır. Varyans analizi sonuçlarına göre doğrudan özetleme stratejisi öğretimi alan deney grubunun ortalama puanları, özetleme stratejisi öğretimi almayan kontrol grubunun ortalama puanlarından istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek çıkmıştır. Öğrencilerle gerçekleştirilen yapılandırılmamış görüşmeler ise araştırmanın temel nitel verilerini sağlamış ve deneysel işlemin öğrenciler tarafından yararlı bulunduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, gerçekleştirilen deneysel işlemin –özetleme stratejisinin doğrudan öğretiminin- öğrencilerin özetleme becerileri üzerinde anlamlı derecede olumlu etkisinin olduğu bulunmuştur
Öğrenme stratejileri öğrenme stilleri özet yazma becerileri anlamlandırma stratejileri stratejik öğrenciler
Studies on learning strategies showed that explicit strategy instruction may be productive. Summarizing is an important study and academic writing skill that all tertiary level students need. Considering the role and impact of explicit strategy instruction, this mixedmethod research study investigated the impact of explicit instruction of summarizing strategy. The quantitative data were collected through a quasi-experimental design by administering an achievement test as a pre and post-test to the control and experimental groups. Split Plot ANOVA test was conducted to test the statistically significant difference between the two groups and it revealed that the mean scores of experimental group who took explicit summarizing instruction were significantly higher than the mean scores of control group who didn’t take any instruction. The qualitative data were collected through unstructured interviews conducted with students and they also supported the statistical data. It was concluded that explicit instruction of summarizing strategy had a significantly positive effect on students’ summarizing skills
learning strategies learning styles summarizing skills elaboration strategies strategic students
Other ID | JA32BM66GZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |