Bu araştırmanın amacı farklı kuşaklara mensup öğretmenlerin imajlarını Z kuşağı mensubu öğrenci görüşleri doğrultusunda tanımlamaktır. Bu çalışma nitel bir araştırma olup fenomenografi deseni ile gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen çalışma grubunu Fen Lisesi, Anadolu Lisesi, İmam Hatip Lisesi ve Mesleki-Teknik Liselerde öğrenim gören lise son sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma verileri odak grup görüşmesi yöntemiyle elde edilmiş olup, bu veriler içerik analiz tekniği ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Y kuşağı öğretmenlerinin modern, şık, iletişim kurma ve mesleki beceriler açısından istekli ancak tecrübesiz; X kuşağı öğretmenlerinin görsel olarak klasik bir tarza sahip, iletişim becerileri gelişmiş, öğrencilerle mesafesini ayarlayabilen, mesleki olarak donanımlı ve tecrübeli ancak tartışmacı bir tutuma sahip; bebek patlaması kuşağı öğretmenlerinin ise demode, öğrenciyle mesafeli, iletişim kurmayan, bilgi olarak donanımlı ama isteksiz bir imaj algısı oluşturdukları belirlenmiştir
The aim of this research is define the virtual, behavioral and professional images of teachers belonging to different generations, and to determine the intergenerational differences in teacher image. This is a qualitative study conducted through phenomenographic design. The study group was determined by purposive sampling method composes senior high school students in the Science High School, Anatolian High School, Religious Vocational High School and Technical Vocational High School. The data were gathered through focus group discussion and commented with content analysis method. The findings showed that Generation Y teachers are modern, fashionable, enthusiastic about communication and professional skills, but less experienced; Generation X teachers have a traditional appearance, improved communication skills, can arrange the needed distance for students, are professionally experienced, but hold an argumentative attitude; Baby Boomer teachers are old-fashioned, hold themselves at a distance from students, do not communicate with others, are equipped with knowledge but show a reluctant image
Other ID | JA59GV88HG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |