The Mediterranean Region is one of the regions that attract the most tourists with its touristic values. Antalya, which is especially one of the regional provinces, has a high attraction in terms of domestic and foreign visitors within the scope of maritime tourism. Today, visitors who want to take advantage of the convenience of the internet want to make reservations and payment transactions from the websites of hotels, and quickly access detailed information about hotel businesses and their locations. Therefore, hotel businesses equip their websites with a variety of information and features and design them functionally. The aim of the research is to analyze the contents of the websites of 4 and 5 star hotels operating in the Mediterranean region. During the analysis, each website was visited and examined through the evaluation form. As a result of the research, it has been understood that all hotels included "reservation phone number”, “hotel features”, “hotel introduction”, “phone number”, “address”, “e-mail address”, “sitemap” and “link to Facebook account” informations and features on their websites, and that all hotels cared to “recency of informations on website”. On the other hand, it has been determined that they are weak in terms of “employment opportunities”, “promotions”, “virtual tours”, “fax number”, “frequently asked questions”, “feedback form” and “loading time of the website”.
Conference on Managing Tourism across Continents Kongresi
Günümüzde internetin kolaylıklarından yararlanmak isteyen ziyaretçiler rezervasyon ve ödeme işlemlerini otel işletmelerinin web sitelerinden yapmak istemekte ve otel işletmeleri ile işletmelerin bulundukları bölgeler hakkında ayrıntılı bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmak istemektedir. Bu nedenle otel işletmeleri web sitelerini çeşitli bilgi ve özelliklerle donatmakta ve işlevsel biçimde tasarlamaktadır. Araştırmanın amacı, Akdeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin web sitelerinin içeriklerini analiz etmektir. Analiz süresince her bir web sitesi ziyaret edilerek değerlendirme formu aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, otellerin tamamının web sitelerinde “rezervasyon telefon numarası”, “otel özellikleri”, “otelin tanıtımı”, “telefon numarası”, “adres”, “e-posta adresi”, “site haritası” ve “Facebook hesabına bağlantı” bilgi ve özelliklerine yer verdiği ve “sitedeki bilgilerin güncelliği” ne özen gösterdiği anlaşılmıştır. Öte yandan, “istihdam fırsatları”, “promosyonlar”, “sanal gezintiler”, “faks numarası”, “sık sorulan sorular”, “geri bildirim formu” ve “web sitesinin yüklenme zamanı” bilgi ve özellikleri konusunda zayıf oldukları tespit edilmiştir. Bu doğrultuda Akdeniz Bölgesi’nde yer alan otel işletmelerine çeşitli öneriler getirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2020 |
Submission Date | October 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |