Conference Paper
BibTex RIS Cite

ANALYSIS OF WEBSITE CONTENTS OF FOUR AND FIVE STAR HOTELS IN THE MEDITERRANEAN REGION

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 138 - 151, 28.12.2020

Abstract

The Mediterranean Region is one of the regions that attract the most tourists with its touristic values. Antalya, which is especially one of the regional provinces, has a high attraction in terms of domestic and foreign visitors within the scope of maritime tourism. Today, visitors who want to take advantage of the convenience of the internet want to make reservations and payment transactions from the websites of hotels, and quickly access detailed information about hotel businesses and their locations. Therefore, hotel businesses equip their websites with a variety of information and features and design them functionally. The aim of the research is to analyze the contents of the websites of 4 and 5 star hotels operating in the Mediterranean region. During the analysis, each website was visited and examined through the evaluation form. As a result of the research, it has been understood that all hotels included "reservation phone number”, “hotel features”, “hotel introduction”, “phone number”, “address”, “e-mail address”, “sitemap” and “link to Facebook account” informations and features on their websites, and that all hotels cared to “recency of informations on website”. On the other hand, it has been determined that they are weak in terms of “employment opportunities”, “promotions”, “virtual tours”, “fax number”, “frequently asked questions”, “feedback form” and “loading time of the website”.

Supporting Institution

Conference on Managing Tourism across Continents Kongresi

References

  • Adana İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://adana.ktb.gov.tr/TR-220079/konaklama-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Aktaş, C. (2007). İnternetin Gazeteciliğe Getirdiği Yenilikler. Selçuk İletişim, 5(1), 30-41.
  • Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Bastida, U. & Huan, T.C. (2014). Performance Evaluation of Tourism Websites’ Information Quality of Four Global Destination Brands: Beijing, Hong Kong, Shanghai and Taipei. Journal of Business Research, 67, 167-170.
  • Bayram, M. (2008). Elektronik Ticarette Web Site Tasarımının Önemi: Türkiye Otel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Burdur İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://burdur.ktb.gov.tr/TR-251656/bakanlik-belgeli-oteller.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Haas, R. (2002). The Austrian Country Market: A European Case Study on Marketing Regional Products And Services in a Cyber Mail. Journal of Business Research, 55(8), 637-664.
  • Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://isparta.ktb.gov.tr/TR-71101/bakanlik--belgeli-oteller-ve-pansiyonlar.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 51-92.
  • Kim, Y.H., Yuan, J., Goh, B.K. & Antun, J.M. (2009). Web Marketing in Food Tourism: A Content Analysis of Web Sites in West Texas. Journal of Culinary Science & Technology, 7, 52-64.
  • Konak, S. & Özhasar, Y. (2019). Türkiye’deki Glamping İşletmelerinin Web Site İçeriklerinin Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 937-949.
  • Kuzu, Ö. (2010). Termal Otel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim Adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/62268,2018-yili-turizm-isletme-ve-yatirim-belgeli-tesis-istat-.xlsx?. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Leong, C.C. (2007). Effectiveness of The Hotel Websites in Singapore: A Perpective from Business to Business (B2B) Organizations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 8(2), 38-47.
  • Maksüdünov, A. (2019). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Bişkek’te Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (KMUSEKAD), 21(37), 186-196.
  • Mersin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://mersin.ktb.gov.tr/TR-73389/turizm-isletme-belgeli-oteller-ve-tesisler.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Osmaniye İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://osmaniye.ktb.gov.tr/TR-160913/turizm-isletme-belgeli-oteller.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Pamukçu, H. & Tanrısever, C. (2019). Turizm Endüstrisinde Dijital Dönüşüm. Turizm 4.0: Dijital Dönüşüm (1. Basım) içinde (1-28). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2018). Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 607-636.
  • Üngüren, E. & Çevirgen, A. (2016). Alanya’daki Konaklama İşletmelerinin Genel Yapısının Analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2223-2236.
  • Wan, C.S. (2002). The Web Sites of International Tourist Hotels and Tour Wholesalers in Taiwan, Tourism Management, 23, 155-160.

AKDENİZ BÖLGESİ’NDE BULUNAN DÖRT VE BEŞ YILDIZLI OTELLERİN WEB SİTE İÇERİKLERİNİN ANALİZİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 138 - 151, 28.12.2020

Abstract

Günümüzde internetin kolaylıklarından yararlanmak isteyen ziyaretçiler rezervasyon ve ödeme işlemlerini otel işletmelerinin web sitelerinden yapmak istemekte ve otel işletmeleri ile işletmelerin bulundukları bölgeler hakkında ayrıntılı bilgiye hızlı bir şekilde ulaşmak istemektedir. Bu nedenle otel işletmeleri web sitelerini çeşitli bilgi ve özelliklerle donatmakta ve işlevsel biçimde tasarlamaktadır. Araştırmanın amacı, Akdeniz Bölgesi’nde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinin web sitelerinin içeriklerini analiz etmektir. Analiz süresince her bir web sitesi ziyaret edilerek değerlendirme formu aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda, otellerin tamamının web sitelerinde “rezervasyon telefon numarası”, “otel özellikleri”, “otelin tanıtımı”, “telefon numarası”, “adres”, “e-posta adresi”, “site haritası” ve “Facebook hesabına bağlantı” bilgi ve özelliklerine yer verdiği ve “sitedeki bilgilerin güncelliği” ne özen gösterdiği anlaşılmıştır. Öte yandan, “istihdam fırsatları”, “promosyonlar”, “sanal gezintiler”, “faks numarası”, “sık sorulan sorular”, “geri bildirim formu” ve “web sitesinin yüklenme zamanı” bilgi ve özellikleri konusunda zayıf oldukları tespit edilmiştir. Bu doğrultuda Akdeniz Bölgesi’nde yer alan otel işletmelerine çeşitli öneriler getirilmiştir.

References

  • Adana İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://adana.ktb.gov.tr/TR-220079/konaklama-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Aktaş, C. (2007). İnternetin Gazeteciliğe Getirdiği Yenilikler. Selçuk İletişim, 5(1), 30-41.
  • Antalya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Bastida, U. & Huan, T.C. (2014). Performance Evaluation of Tourism Websites’ Information Quality of Four Global Destination Brands: Beijing, Hong Kong, Shanghai and Taipei. Journal of Business Research, 67, 167-170.
  • Bayram, M. (2008). Elektronik Ticarette Web Site Tasarımının Önemi: Türkiye Otel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Ankara.
  • Burdur İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://burdur.ktb.gov.tr/TR-251656/bakanlik-belgeli-oteller.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Haas, R. (2002). The Austrian Country Market: A European Case Study on Marketing Regional Products And Services in a Cyber Mail. Journal of Business Research, 55(8), 637-664.
  • Hatay İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/TR-9579/turizm-tesisleri.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Isparta İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://isparta.ktb.gov.tr/TR-71101/bakanlik--belgeli-oteller-ve-pansiyonlar.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Karamustafa, K., Biçkes, D.M. & Ulama, Ş. (2002). Türkiye’deki Konaklama İşletmelerinin İnternet Web Sitelerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19, 51-92.
  • Kim, Y.H., Yuan, J., Goh, B.K. & Antun, J.M. (2009). Web Marketing in Food Tourism: A Content Analysis of Web Sites in West Texas. Journal of Culinary Science & Technology, 7, 52-64.
  • Konak, S. & Özhasar, Y. (2019). Türkiye’deki Glamping İşletmelerinin Web Site İçeriklerinin Analizi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 937-949.
  • Kuzu, Ö. (2010). Termal Otel Web Sitelerinin Değerlendirilmesi. Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Afyonkarahisar.
  • Kültür ve Turizm Bakanlığı (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim Adresi: https://yigm.ktb.gov.tr/Eklenti/62268,2018-yili-turizm-isletme-ve-yatirim-belgeli-tesis-istat-.xlsx?. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Leong, C.C. (2007). Effectiveness of The Hotel Websites in Singapore: A Perpective from Business to Business (B2B) Organizations. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 8(2), 38-47.
  • Maksüdünov, A. (2019). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Bişkek’te Bir Araştırma. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi (KMUSEKAD), 21(37), 186-196.
  • Mersin İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://mersin.ktb.gov.tr/TR-73389/turizm-isletme-belgeli-oteller-ve-tesisler.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Osmaniye İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü (2019). Turizm İşletme Belgeli Oteller. Erişim adresi: https://osmaniye.ktb.gov.tr/TR-160913/turizm-isletme-belgeli-oteller.html. Erişim Tarihi: 05.12.2019.
  • Pamukçu, H. & Tanrısever, C. (2019). Turizm Endüstrisinde Dijital Dönüşüm. Turizm 4.0: Dijital Dönüşüm (1. Basım) içinde (1-28). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Ünal, A. & Çelen, O. (2018). Türkiye’deki Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(40), 607-636.
  • Üngüren, E. & Çevirgen, A. (2016). Alanya’daki Konaklama İşletmelerinin Genel Yapısının Analizi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(43), 2223-2236.
  • Wan, C.S. (2002). The Web Sites of International Tourist Hotels and Tour Wholesalers in Taiwan, Tourism Management, 23, 155-160.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Gizem Kara 0000-0003-1668-9343

Mete Sezgin

Publication Date December 28, 2020
Submission Date October 4, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Kara, G., & Sezgin, M. (2020). AKDENİZ BÖLGESİ’NDE BULUNAN DÖRT VE BEŞ YILDIZLI OTELLERİN WEB SİTE İÇERİKLERİNİN ANALİZİ. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 3(2), 138-151.