Conference Paper
BibTex RIS Cite

KIŞ TURİZMİNDEN BEKLENEN FAYDALAR: Y KUŞAĞI ÖRNEĞİ

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 100 - 113, 28.12.2020

Abstract

Bu çalışmada, Y kuşağı yabancı turistlerin Gürcistan kayak merkezlerindeki kış tatillerinden elde ettikleri faydaların belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla veriler, 25 Ocak - 28 Şubat 2019 tarihleri arasında Bakuriani ve Goderdzi kayak merkezlerinde kolayda örnekleme ile toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmış ve anket Türkçe, İngilizce ve Rusça dillerinde uygulanmıştır. Toplam 227 kullanılabilir anket toplanmıştır. Araştırmada aritmetik ortalama, medyan, mod ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Ayrıca t testi, ANOVA ve faktör analizi kullanılmıştır. Faktör analizi sonucunda 5 fayda faktörü elde edilmiştir. Bu faktörlere "heyecan", "rahatlama", "etkinlikler", "sosyalleşme" ve "yeni deneyimler" adı verilmiştir.

References

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). Y Kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma. Turkish Studies – International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 15-31.
  • Anbar, A. (2020). Kuşaklar ve kuşakların finansal analizleri. İktisadi ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar (Ed. Z. Gölen, Y. A. Unvan & S. Özer). Montenegro: Ivpe Cetinje, 95-118. Erişim adresi: http://www.uakb.org/source/2020%20MART%20 KITAPLARI/%C4%B0ktisadi%20ve%20%C4%B0dari%20Bilimlerde%20Akademik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar.pdf#page=102
  • Andrea, B., Gabriella, H. C. & Tímea, J. (2016). Y and Z Generations at workplaces. Journal of Competitivenes, 8(3), 90-106. doi: 10.7441/joc.2016.03.06
  • Aydın, B. (2016). Van ve Bitlis illerinde kış turizm potansiyelinin belirlenmesi ve planlamaya yönelik öneriler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Ayaz, N. & Apak, C. Ö. (2017). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat davranışları: Erciyes Kayak Merkezi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 49 (1), 27-43. doi.org/10.18070/erciyesiibd.323900
  • Başgöze, P. & Bayar, N. A. (2014). Eko otellerden hizmet satın alımında kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130. doi.org/10.17233/se.40582
  • Gibson, H. & Chang, S. (2012). Cycling in mid and later life: Involvement and benefits sought from a bicycle tour. Journal of Leisure Research, 44(1), 23-51. doi.org/10.1080/00222216.2012.11950253
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multi variate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River: PrenticeHall.
  • Jang, Y. J., Kim, W. G. & Bonn, M. A. (2011). Generation Y consumers’ selection attributes and behavioral intentions concerning gren restaurants. International Journal of Hospitality Management, 30 (4), 803-811. doi.org/10.1016/j.ijhm.2010.12.012
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikler. Ankara: Dinamik Akademi.
  • Kim, H.,Chang, H., Lee, J. W. & Huh, C. (2011). Exploring gender differences on generationY’s attitudes towards green practices in a hotel. In 16th Graduate Students Research Conference in Hospitality, Houston, TX: 16th Graduate Students Research Conference; 2011 Jan 6-8.
  • Koday, S., Koday, Z., & Karakuzulu, Z. (2007). Gürcistan’da Barum-Poti Arasında Coğrafi Gözlemler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 19-38. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32052
  • Koşan, A. (2013). Kış Sporları Turizmi-kayak turistlerinin kış turizm merkezlerini algı ve değerlendirmelerine ait bir araştırma (Palandöken’de bir uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 293-324. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32404
  • Mursalov, M. (2009). Bir turistik ürün çeşitlendirmesi olarak kış turizmi ve kış turizmi açısından Azerbaycan’ın Guba-Haçmaz turizm bölgesinin arz potansiyeli (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi. T.C. Turizm Bakanlığı. Ankara: Devran Matbaacılık.
  • Papadimitriou, D. & Gibson, H. (2008). Benefits sought and realized by active mountain sport tourists in Epirus, Greece: Pre-and post-tripanalysis. Journal of Sport&Tourism, 13(1), 37-60. Doi.org/10.1080/14775080801972056
  • Pehlivan, A. E., Kılıçsal, L. & Kızıldağ, D. (2019). X ve Y Kuşaklarının Politik Davranış Algılarının Karşılaştırılması. Business and Economics Research Journal, 10(1), 219-231. doi:10.20490/berj.2019.164
  • Vanat, L. (2012). 2012 International report on mountain tourism. Overview of the key industry figures for ski resorts. Erişim adresi: http://www.vanat.ch/RM-world-report-2012.pd
  • Vanat, L. (2017). 2017 International Report on SnowandMountainTourism, Cenevre. Erişim adresi: https://www.boardsportsource.com/2017/04/18/2017-international-report-snow-mountain-tourism/
  • Vanat, L. (2018). 2018 International Report on SnowandMountainTourism, Cenevre. Erişim adresi: https://www.vanat.ch/international-report-on-snow-mountain-tourism
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). Tüketici Karar Verme Tarzlarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1392-1402. doi.org/10.17755/esosder.49225

EXPECTED BENEFITS FROM WINTER TOURISM: GENERATION Y CASE

Year 2020, Volume: 3 Issue: 2, 100 - 113, 28.12.2020

Abstract

In this study, it is aimed to determine the benefits sought by the Y-generation foreign tourists from winter holidays in Georgian ski resorts. For this purpose, the data were collected between January 25 - February 28, 2019 in Bakuriani and Goderdzi ski resorts with convenience sampling. Questionnaire technique was used as a data collection tool and the questionnaire was applied in Turkish, English and Russian languages. A total of 227 usable questionnaires were collected. Descriptive statistics such as arithmetic mean, median, mode and standard deviation were used in the study. In addition, t-test, ANOVA and factor analysis were used. As a result of factor analysis, 5 benefit factors were obtained. These factors were called "excitement", "relaxation", "activities", "socialization" and "new experiences".

References

  • Albayrak, A. & Özkul, E. (2013). Y Kuşağı turistlerin destinasyon imaj algıları üzerine bir araştırma. Turkish Studies – International Periodical for The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(6), 15-31.
  • Anbar, A. (2020). Kuşaklar ve kuşakların finansal analizleri. İktisadi ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar (Ed. Z. Gölen, Y. A. Unvan & S. Özer). Montenegro: Ivpe Cetinje, 95-118. Erişim adresi: http://www.uakb.org/source/2020%20MART%20 KITAPLARI/%C4%B0ktisadi%20ve%20%C4%B0dari%20Bilimlerde%20Akademik%20%C3%87al%C4%B1%C5%9Fmalar.pdf#page=102
  • Andrea, B., Gabriella, H. C. & Tímea, J. (2016). Y and Z Generations at workplaces. Journal of Competitivenes, 8(3), 90-106. doi: 10.7441/joc.2016.03.06
  • Aydın, B. (2016). Van ve Bitlis illerinde kış turizm potansiyelinin belirlenmesi ve planlamaya yönelik öneriler (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Ayaz, N. & Apak, C. Ö. (2017). Kış turizmine katılan yerli ziyaretçilerin seyahat davranışları: Erciyes Kayak Merkezi örneği. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 49 (1), 27-43. doi.org/10.18070/erciyesiibd.323900
  • Başgöze, P. & Bayar, N. A. (2014). Eko otellerden hizmet satın alımında kuşaklar arası farklılaşmalar üzerine bir çalışma. Sosyoekonomi, 23(24), 118-130. doi.org/10.17233/se.40582
  • Gibson, H. & Chang, S. (2012). Cycling in mid and later life: Involvement and benefits sought from a bicycle tour. Journal of Leisure Research, 44(1), 23-51. doi.org/10.1080/00222216.2012.11950253
  • Hair, J. F. Jr., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multi variate data analysis (7th ed.). Upper Saddle River: PrenticeHall.
  • Jang, Y. J., Kim, W. G. & Bonn, M. A. (2011). Generation Y consumers’ selection attributes and behavioral intentions concerning gren restaurants. International Journal of Hospitality Management, 30 (4), 803-811. doi.org/10.1016/j.ijhm.2010.12.012
  • Kalaycı, Ş. (2017). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikler. Ankara: Dinamik Akademi.
  • Kim, H.,Chang, H., Lee, J. W. & Huh, C. (2011). Exploring gender differences on generationY’s attitudes towards green practices in a hotel. In 16th Graduate Students Research Conference in Hospitality, Houston, TX: 16th Graduate Students Research Conference; 2011 Jan 6-8.
  • Koday, S., Koday, Z., & Karakuzulu, Z. (2007). Gürcistan’da Barum-Poti Arasında Coğrafi Gözlemler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(2), 19-38. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32052
  • Koşan, A. (2013). Kış Sporları Turizmi-kayak turistlerinin kış turizm merkezlerini algı ve değerlendirmelerine ait bir araştırma (Palandöken’de bir uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 293-324. Erişim adresi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32404
  • Mursalov, M. (2009). Bir turistik ürün çeşitlendirmesi olarak kış turizmi ve kış turizmi açısından Azerbaycan’ın Guba-Haçmaz turizm bölgesinin arz potansiyeli (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. İzmir.
  • Ülker, İ. (1992). Dağ Turizmi. T.C. Turizm Bakanlığı. Ankara: Devran Matbaacılık.
  • Papadimitriou, D. & Gibson, H. (2008). Benefits sought and realized by active mountain sport tourists in Epirus, Greece: Pre-and post-tripanalysis. Journal of Sport&Tourism, 13(1), 37-60. Doi.org/10.1080/14775080801972056
  • Pehlivan, A. E., Kılıçsal, L. & Kızıldağ, D. (2019). X ve Y Kuşaklarının Politik Davranış Algılarının Karşılaştırılması. Business and Economics Research Journal, 10(1), 219-231. doi:10.20490/berj.2019.164
  • Vanat, L. (2012). 2012 International report on mountain tourism. Overview of the key industry figures for ski resorts. Erişim adresi: http://www.vanat.ch/RM-world-report-2012.pd
  • Vanat, L. (2017). 2017 International Report on SnowandMountainTourism, Cenevre. Erişim adresi: https://www.boardsportsource.com/2017/04/18/2017-international-report-snow-mountain-tourism/
  • Vanat, L. (2018). 2018 International Report on SnowandMountainTourism, Cenevre. Erişim adresi: https://www.vanat.ch/international-report-on-snow-mountain-tourism
  • Yüksekbilgili, Z. (2016). Tüketici Karar Verme Tarzlarının Kuşaklara Göre Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 1392-1402. doi.org/10.17755/esosder.49225
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Sevda Sahilli Birdir 0000-0002-1568-5837

Magdana Paksadze 0000-0001-8785-9296

Kemal Birdir 0000-0003-1353-3618

Publication Date December 28, 2020
Submission Date October 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Sahilli Birdir, S., Paksadze, M., & Birdir, K. (2020). KIŞ TURİZMİNDEN BEKLENEN FAYDALAR: Y KUŞAĞI ÖRNEĞİ. Journal of Tourism Intelligence and Smartness, 3(2), 100-113.