Akıllı turizm uygulamalarının kullanıldığı şehirler, turistlere kolaylık sağlamakta ve rekabet üstünlüğü elde etmektedir. Çalışmanın amacı, turizm destinasyonu olan Bursa’nın akıllı turizm uygulaması kapsamında ‘GoBursa’ uygulamasını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada öncelikli olarak akıllı şehirlerde bulunan akıllı turizm ile ilgili kavramsal çerçeve incelenmiştir. Akıllı turizme yönelik verilerin elde edilebilmesi için örnek olay üzerinden durum çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda Bursa’nın sahip olduğu akıllı turizm uygulamasının dil seçenekleri konusunda sınırlılık göstermesi, uygulamada şehrin otellerine yer verilmemiş olması, döviz kurlarına ilişkin bilgilerin yer almaması gibi eksiklikler tespit edilmiştir. Akıllı turizm destinasyonu olabilmesi için söz konusu uygulamaya eklenmesi gereken alanlar tespit edilerek paydaşlara önerilerde bulunulmuştur.
Cities where smart tourism applications are used provide convenience to tourists and gain competitive advantage. The aim of the study is to examine the 'GoBursa' application within the scope of the smart tourism application of Bursa, which is a tourism destination. For this purpose, the conceptual framework of smart tourism in smart cities has been examined in the study. In order to obtain data for smart tourism, a case study was carried out on a case study. As a result of the study, it has been determined that the smart tourism application of Bursa is limited in language options, the city's hotels are not included in the application, and the information about exchange rates is not included. In order to be a smart tourism destination, the areas that should be added to the application were determined and suggestions were made to the stakeholders.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Submission Date | January 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |