Avrupa Birliği’nin geleneksel destinasyonlarından birini oluşturan İspanya, 2019 yılı itibariyle gerek uluslararası turist varışları açısından, gerekse uluslararası turizm gelirleri açısından Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü’nün ilk on ülke listesinin ikinci sırasında yer almıştır. İspanya’nın başarılı performansının arkasında, hiç kuşkusuz, turizm alanındaki paradigma değişimine ayak uydurmuş olması yatmaktadır. İspanya’nın Málaga kenti, Avrupa Birliği’nin sürdürülebilir, erişilebilir ve yenilikçi destinasyonları desteklemek üzere açtığı Avrupa Akıllı Turizm Başkentleri (European Capital of Smart Tourism) yarışmasında 2020 yılında birinciliği Hollanda’nın Gothenburg kenti ile birlikte paylaşmıştır. Bu çalışma, Málaga’nın Avrupa Akıllı Turizm Başkentleri arasında sıralanmasında etken olan unsurların derlenmesi ve başarılı uygulamaların paylaşılması amacıyla kaleme alınmıştır. Bu amaç doğrultusunda konuya yönelik yazın özeti verildikten sonra araştırma deseni tanımlanıp, başlıca araştırma bulgularından hareketle politika önerileri geliştirilmiştir.
Having been one of the traditional destinations of the European Union, Spain was ranked in the second row of the top ten list of the United Nations World Tourism Organisation in terms of international tourist arrivals and international tourism receipts as of 2019. Obviously, the successful performance of Spain lays in its adaptation to the paradigm shift in the field of tourism. The city of Málaga in Spain was awarded the European Capital of Smart Tourism (2020) prize together with the city of Gotheburg in the Netherlands at the competition organized by the European Union in order to support the sustainable, accessible and innovative destinations. This paper aims at compiling the aspects leading Málaga to be enumerated as the European Capital of Smart Tourism and sharing the best practices. To this end, after providing a summary of the literature on the topic, the research pattern is defined, and policy recommendations based on the findings of the research are developed.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2022 |
Submission Date | February 4, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |