Personel atama problemi yıllık ortalama personel hizmet puanı personel atama problemlerinde rotasyon
Personel atama problemi yıllık ortalama personel hizmet puanı personel atama problemlerinde rotasyon
Personel atama problemi genel olarak m tane personelin n adet görev eşleştirilmesi olarak tanımlanabilir. Atama problemi 1950’li yıllardan günümüze kadar birçok alanda karşımıza çıkmaktadır. Atama maliyetleri, personel tercihleri, hizmet puanları, personel ve görev nitelikleri gibi kurumdan kuruma değişen atama kriterlerine göre personel atamaları yapılmaktadır. Bu çalışmada; Türkiye’de güvenlik hizmeti veren bir kamu kurumunun atama sistemini dikkate alan atama problemi tanımlanmıştır. Çalışma; sosyal gelişmişlik, mesafe, okul/eğitim durumu vb. birçok sebeple personelce tercih edilmeyen görev kadrolarına hakkaniyetli bir şekilde personelin atanması için, yeni ve dengeli bir atama modelini hedeflemiştir. Küçük ve tercih edilmeyen yerleşim yerlerindeki görevlerde çalışan personelin gelişmiş ve çok tercih edilen yerleşim yerlerindeki görevlere, gelişmiş ve çok tercih edilen yerleşim yerlerindeki görevlerde çalışan personelin ise küçük ve tercih edilmeyen yerleşim yerlerindeki görevlere atanması için bölgeler arası rotasyonu sağlayan, bir atama modeli önerilmiştir. Literatürdeki çalışmalarda kullanılan “birikimli hizmet puanı” yerine “ortalama hizmet puanları” ile “görev yeri puanları” birlikte kullanılmıştır. Hizmet puanı ve görev puanlarında oluşan denge ile kritik olup tercih edilmeyen görevlere tecrübeli personelin atanması sağlanacaktır. Ayrıca bu model ile karar vericiye toplam atama maliyetinde ve personelin öncelikli tercihlerine atanması konusunda alternatif seçenekler sunulmaktadır. Önerilen matematiksel model ile kurumun atama problemi çözülmüş ve hesaplamalı analiz sonuçları sunulmuştur
Personel atama problemi yıllık ortalama personel hizmet puanı personel atama problemlerinde rotasyon
Personnel assignment problem can be defined as matching “m” personnel to “n” positions. The assignment problem has been encountered in many areas since the 1950s. Personnel assignments are made according to assignment criteria that vary from institution to institution, such as assignment costs, personnel preferences, service scores, personnel and job qualifications. In this study, the assignment problem, which takes into account the assignment system of a public institution providing security services in Turkey, is defined. The study aimed at a new and balanced assignment model, in order to provide equitable assignments by taking into account preferability criteria such as; social development, distance from centers, vocational institutions, etc. of a settlement. An assignment model is proposed that provides inter-regional rotation for the assignment of personnel working in small and non-preferred settlements to positions in developed and highly preferred settlements and personnel working in posts in developed and highly preferred settlements to tasks in small and non-preferred settlements. In the model, instead of the "cumulative personnel service score" used in the literature, "average personnel service scores" and "settlements scores" is used together. Balancing in service time and service score, it will be ensured that experienced personnel are assigned to critical and not preferred tasks. In addition, with this model, alternative options are offered to the decision makers in terms of total assignment cost and assignment of personnel to their priority preferences. With the proposed mathematical model, the assignment problem of the institution was solved and the results of the computational analysis were presented.
Personnel assignment problem annual average personnel service score rotation in personnel assignment problems Personel atama problemi yıllık ortalama personel hizmet puanı personel atama problemlerinde rotasyon
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Industrial Engineering |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2022 |
Submission Date | June 9, 2022 |
Acceptance Date | August 23, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |