Research Article
BibTex RIS Cite

Günlük tur deneyiminde cinsiyetin rolü: Kapadokya örneği

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 59 - 70, 30.07.2020

Abstract

Deneyimsel pazarlama, tüketiciyi ürünlerin etrafında görmek yerine tüm organizasyonu tüketicinin etrafında geliştirmek anlamına gelmektedir. Bununla birlikte, tüketicinin duygusal olarak deneyime girmesi ve sonucunda seçim kararını etkilediği için pazarlama anlayışları arasında oldukça büyük önem arz etmektedir. Cinsiyet ise, davranışlarımızı ve deneyimlerimizi kadınlar ve erkekler olarak yapılandırmaya ve anlamaya yardımcı olmaktadır. Cinsiyet birçok alanda araştırmacılar için merak konusu olmuştur ve farklı alanlarda farklı konularda sıkça ele alınmıştır. Deneyimsel pazarlama alanında ise cinsiyet, uluslararası literatüre istinaden yerli literatürde daha az araştırma konusu olmuş ve yerli literatürdeki bu eksikliği gidermek için bu çalışmanın gerçekleştirilmesine ihtiyaç duyulmuştur. Bu kapsamda çalışmanın amacı, günlük turlara katılan yerli ve yabancı turistlerin cinsiyetleri ve katılmış oldukları tura ilişkin deneyim algılamalarının farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesidir. Araştırma verileri Nevşehir merkezli Kapadokya bölgesindeki yerli ve yabancı turistlerden elde edilmiştir. Veriler anket aracılığıyla toplanmış olup Ocak, Şubat, Mart 2020 tarihleri arasında günlük Kapadokya turlarına katılan 133 yerli ve 167 yabancı olmak üzere toplam 300 turiste, profesyonel turist rehberleri aracılığıyla yüz yüze ve tur sonunda online olarak uygulanmıştır. Elde edilen sonuca istinaden duyusal deneyimin cinsiyete göre farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır.

References

  • Abebe, J. O. (2015). The Role of Gender in Enhancing the Development Agenda of Any Country. SSRN Electronic Journal (December 20), 1-7
  • Alagöz Başaran, S. ve Ekici, N. (2014). Experiential Marketing and Vacation Experience: The Sample of Turkish Airlines. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150, 500-510.
  • Aracı Erdoğan, Ü. (2016). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Tatmini ve Davranışsal Niyete Etkisi: Yiyecek İçecek İşletmelerinde Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Başar, B. (2015). Kültür ve Sanat Faaliyetlerinde Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Sadakatine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Blackstone, A. M. (2003). Gender Roles and Society, (Eds: R. Miller, Richard, M. Lerner, Lawrence, B. Schiamberg). In Human Ecology: An Encyclopedia of Children, Families, Communities and Environments. pp. 335-338. Santa-Barbara, CA: ABC-CLIO.
  • Brakus, J. J., Schmitt B. H. ve Zarantonello, L. (2009). Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty? Journal of Marketing, 73, 52-68.
  • Carrie, D. ve Heitzler, L. D. (2008). Bringing “Play” to Life the Use of Experiential Marketing in the Verb Campaign. American Journal of Preventive Medicine, 34(6), 188-193.
  • Chang L. P. ve Chieng H. M. (2006). Building Consumer–Brand Relationship: A Cross-Cultural Experiential View. Psychology & Marketing.
  • Chen, J., Ching, R. K. H., Luo, M. M. ve Liu, C. C. (2008). Virtual Experiential Marketing on Online Customer Intentions and Loyalty. 41st Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Coşkunoğlu, H. (2019). Konaklama İşletmelerinde Çalışanların Otel Özelliklerine Göre Deneyimsel Pazarlama Algısı: Trabzon İline Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Çiçek, B. (2015). Deneyimsel Pazarlama ve Satın Alma Karar Sürecine Etkisi: Termal Turizm Sektöründe Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deligöz, K. (2014). Deneyimsel Pazarlama Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Kahve Dünyası ve Starbucks Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Demirhan, M. (2019). Deneyimsel Pazarlama Perspektifinden Mobil Bankacılıkta Algılanan Değer ve Davranışsal Sonuçları: Nevşehir İli Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Efe, E., Bek, Y. ve Şahin, M. (2000). SPPS’te Çözümleri ile İstatistik Yöntemler II. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü. Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18, 39–50.
  • Genç, B. (2009). Deneyimsel Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Graham, P. ve Howard, B. (2008). The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity. Ashgate Publishing Limited.
  • Güney, D. (2015). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Sadakatine Etkisi: Muğla'daki Butik Otellere Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), 217-234.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. ve Tatham, R. L. (2006). Multivariate Data Analysis, Volume 6 (Upper Saddle River, Nj: Pearson Prentice Hall).
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (Seventh Ed.). Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson New International Edition. Pearson Higher Ed.
  • Houston, M. J., Childers, T. L. ve Heckler, S. (1987). Picture-Word Consistency and Elobarative Processing of Advertisements, Journal of Marketing Research, 24, 539-551.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). “Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria versus New Alternatives”. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
  • Kao, F. Y, Huang, S. L. ve Wu, H. C. (2008). Effects of Theatrical Elements on Experiential Quality and Loyalty Intentions for Theme Parks. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 13(2), 163-174.
  • Khan, I. ve Rahman Z. (2014). Influence of Experiential Marketing on Customer Purchase Intention: A Study of Passenger Car Market. Management and Labour Studies, 39(3), 319-328.
  • Kim, D. Y., Lehto, X. Y. ve Morrison, A. M. (2007). Gender Differences in Online Travel İnformation Search: Implications For Marketing Communications on The İnternet. Tourism Management 28, 423-433.
  • Karslıoğlu D. (2019). Deneyimsel Pazarlamanın Alışveriş Merkezleri Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, K. (2006). An Examination of the Relationship between Experiential Marketing Strategy and Guests’ Leisure Behavior in Taiwan Hot-Spring Hotels. (Unpublished Doctoral Dissertation). United States Sports Academ, Alabama.
  • Marsh, H. W. ve Hocevar, D. (1988). “A New, More Powerful Approach to Multitrait‐Multimethod Analyses: Application of Second‐Orde Confirmatory Factor Analysis.” Journal of Applied Psychology, 73(1), 107‐117.
  • Meng, F. ve Uysal, M. (2008). Effects of Gender Differences on Perceptions of Destination Attributes, Motivations, and Travel Values: An Examination of a Nature-Based Resort Destination. Journal of Sustainable Tourism 16(4), 445-466.
  • Melnyk, V. ve Van Osselaer, S. M. J. (2012). Make Me Special: Gender Differences in Consumers’ Responses to Loyalty Programs. Marketing Letters, 23(3), 545–559.
  • Önder, E. ve Taş, A. (2014) Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 141-164.
  • Özen, S. (2009). Dünya Turizminde Tüketici Tercihlerinde Yaşanan Değişimlerin Konaklama İşletmelerine Yansımaları: Antalya’da Temalı Otel Örnekleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Porter, C. E., Donthu, N., ve Baker, A. (2012). Gender Differences in Trust Formation in Virtual Communities. Journal of Marketing Management, 20(1), 39–58.
  • Saruhanoğlu A. (2020). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma: Glorıa Jean’s Coffees Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Schmitt, B. (1999). Experiential Marketing. Journal of Marketing Management, 15, 53-67.
  • Steiger, J. H. (2007). Understanding the Limitations of Global Fit Assessment in Structural Equation Modeling. Personality and Individual Differences, 42(5), 893-898.
  • TÜİK (2020) Retrieved July 05, 2020 from https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=74&locale=tr
  • Unnava, H. R., Agarwal, S., ve Haugvedt, C. P. (1996). Interactive Effects of Presentation Modality and Message Generated Imagenery on Recall of Adverstising Information. The Journal of Customer Research, 23(1), 81-88.
  • Vatandaş, D. (2011). Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Rollerinin Algılanışı. Istanbul Journal of Sociological Studies, 35, 29-56.
  • West, S. G., Finch, J. F. ve Curran, P. J. (1995). Structural Equation Models with Nonnormal Variables and Remedies. Akt: Hoyle, R.H. (Ed.) (1995). Structural Equation Modeling: Concepts, Issues and Applications. Sage: London.
  • Wu J. H. C. ve Liang D. R. (2009). Effect of Experiential Value on Customer Satisfaction with Service Encounters in Luxury-Hotel Restaurants. International Journal of Hospitality Management, 28(4), 586-593.
  • Yarkın, D. (2013). Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı ve Kurum İmajı İlişkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Yıldırım, M. ve Ceylan, O. (2018). Lise Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması (Amasya İli Örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 734-746.

Role of gender in the daily tour experience: The case of Cappadocia

Year 2020, Volume: 1 Issue: 1, 59 - 70, 30.07.2020

Abstract

Experiential marketing means developing the whole organization around the consumer, rather than seeing the consumer around the products. However, it is very important among the marketing concepts as it affects the emotional experience of the consumer and ultimately affects the choice decision. Gender, on the other hand, helps to structure and understand our behaviors and experiences as women and men. Gender has been the subject of curiosity for researchers in many areas and has been frequently addressed in different areas on different topics. In the field of experiential marketing, gender has been the subject of less research in the domestic literature compared to the international literature. This study was necessary to overcome this shortcoming in the domestic literature. The purpose of the study in this context is to examine whether the perception of experience of local and foreign tourists participating in daily tours is different according to their gender. The research data were obtained from local and foreign tourists in the Nevşehir city of Cappadocia region. The data was collected through a questionnaire and was applied face to face and online at the end of the tour through professional tourist guides to 133 local and 167 foreign tourists who participated in daily Cappadocia tours between January, February and March 2020. Based on the result obtained, it was concluded that the sense experience differs according to gender.

References

  • Abebe, J. O. (2015). The Role of Gender in Enhancing the Development Agenda of Any Country. SSRN Electronic Journal (December 20), 1-7
  • Alagöz Başaran, S. ve Ekici, N. (2014). Experiential Marketing and Vacation Experience: The Sample of Turkish Airlines. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 150, 500-510.
  • Aracı Erdoğan, Ü. (2016). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Tatmini ve Davranışsal Niyete Etkisi: Yiyecek İçecek İşletmelerinde Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Başar, B. (2015). Kültür ve Sanat Faaliyetlerinde Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Sadakatine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Blackstone, A. M. (2003). Gender Roles and Society, (Eds: R. Miller, Richard, M. Lerner, Lawrence, B. Schiamberg). In Human Ecology: An Encyclopedia of Children, Families, Communities and Environments. pp. 335-338. Santa-Barbara, CA: ABC-CLIO.
  • Brakus, J. J., Schmitt B. H. ve Zarantonello, L. (2009). Brand Experience: What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty? Journal of Marketing, 73, 52-68.
  • Carrie, D. ve Heitzler, L. D. (2008). Bringing “Play” to Life the Use of Experiential Marketing in the Verb Campaign. American Journal of Preventive Medicine, 34(6), 188-193.
  • Chang L. P. ve Chieng H. M. (2006). Building Consumer–Brand Relationship: A Cross-Cultural Experiential View. Psychology & Marketing.
  • Chen, J., Ching, R. K. H., Luo, M. M. ve Liu, C. C. (2008). Virtual Experiential Marketing on Online Customer Intentions and Loyalty. 41st Hawaii International Conference on System Sciences.
  • Coşkunoğlu, H. (2019). Konaklama İşletmelerinde Çalışanların Otel Özelliklerine Göre Deneyimsel Pazarlama Algısı: Trabzon İline Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Avrasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Çiçek, B. (2015). Deneyimsel Pazarlama ve Satın Alma Karar Sürecine Etkisi: Termal Turizm Sektöründe Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bozok Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yozgat.
  • Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G. ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal Bilimler için Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Deligöz, K. (2014). Deneyimsel Pazarlama Uygulamalarının Marka Tercihi Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma (Kahve Dünyası ve Starbucks Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Demirhan, M. (2019). Deneyimsel Pazarlama Perspektifinden Mobil Bankacılıkta Algılanan Değer ve Davranışsal Sonuçları: Nevşehir İli Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Nevşehir.
  • Efe, E., Bek, Y. ve Şahin, M. (2000). SPPS’te Çözümleri ile İstatistik Yöntemler II. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü. Bilgisayar Araştırma ve Uygulama Merkezi.
  • Fornell, C. ve Larcker, D. F. (1981). Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error. Journal of Marketing Research, 18, 39–50.
  • Genç, B. (2009). Deneyimsel Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Graham, P. ve Howard, B. (2008). The Ashgate Research Companion to Heritage and Identity. Ashgate Publishing Limited.
  • Güney, D. (2015). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Sadakatine Etkisi: Muğla'daki Butik Otellere Yönelik Bir Uygulama. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muğla.
  • Gürbüz, A. (2009). Safranbolu’yu Ziyaret Eden Turistlerin Demografik Özelliklerine Göre Turistik Ürünleri Algılama Durumu. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 10(2), 217-234.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E. ve Tatham, R. L. (2006). Multivariate Data Analysis, Volume 6 (Upper Saddle River, Nj: Pearson Prentice Hall).
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2009). Multivariate Data Analysis: A Global Perspective (Seventh Ed.). Upper Saddle River: Prentice Hall.
  • Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J. ve Anderson, R. E. (2013). Multivariate Data Analysis: Pearson New International Edition. Pearson Higher Ed.
  • Houston, M. J., Childers, T. L. ve Heckler, S. (1987). Picture-Word Consistency and Elobarative Processing of Advertisements, Journal of Marketing Research, 24, 539-551.
  • Hu, L. ve Bentler, P. M. (1999). “Cutoff Criteria for Fit Indexes in Covariance Structure Analysis: Conventional Criteria versus New Alternatives”. Structural Equation Modeling: A Multidisciplinary Journal, 6(1), 1-55.
  • Kao, F. Y, Huang, S. L. ve Wu, H. C. (2008). Effects of Theatrical Elements on Experiential Quality and Loyalty Intentions for Theme Parks. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 13(2), 163-174.
  • Khan, I. ve Rahman Z. (2014). Influence of Experiential Marketing on Customer Purchase Intention: A Study of Passenger Car Market. Management and Labour Studies, 39(3), 319-328.
  • Kim, D. Y., Lehto, X. Y. ve Morrison, A. M. (2007). Gender Differences in Online Travel İnformation Search: Implications For Marketing Communications on The İnternet. Tourism Management 28, 423-433.
  • Karslıoğlu D. (2019). Deneyimsel Pazarlamanın Alışveriş Merkezleri Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Lin, K. (2006). An Examination of the Relationship between Experiential Marketing Strategy and Guests’ Leisure Behavior in Taiwan Hot-Spring Hotels. (Unpublished Doctoral Dissertation). United States Sports Academ, Alabama.
  • Marsh, H. W. ve Hocevar, D. (1988). “A New, More Powerful Approach to Multitrait‐Multimethod Analyses: Application of Second‐Orde Confirmatory Factor Analysis.” Journal of Applied Psychology, 73(1), 107‐117.
  • Meng, F. ve Uysal, M. (2008). Effects of Gender Differences on Perceptions of Destination Attributes, Motivations, and Travel Values: An Examination of a Nature-Based Resort Destination. Journal of Sustainable Tourism 16(4), 445-466.
  • Melnyk, V. ve Van Osselaer, S. M. J. (2012). Make Me Special: Gender Differences in Consumers’ Responses to Loyalty Programs. Marketing Letters, 23(3), 545–559.
  • Önder, E. ve Taş, A. (2014) Üniversite Bölüm Başkanları ve Araştırma Görevlilerinin Değer Tercihlerinin Karşılaştırması (SDÜ ve MAKÜ Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 141-164.
  • Özen, S. (2009). Dünya Turizminde Tüketici Tercihlerinde Yaşanan Değişimlerin Konaklama İşletmelerine Yansımaları: Antalya’da Temalı Otel Örnekleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Porter, C. E., Donthu, N., ve Baker, A. (2012). Gender Differences in Trust Formation in Virtual Communities. Journal of Marketing Management, 20(1), 39–58.
  • Saruhanoğlu A. (2020). Deneyimsel Pazarlamanın Müşteri Memnuniyeti Üzerindeki Etkisine Yönelik Bir Araştırma: Glorıa Jean’s Coffees Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Aydın Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Schmitt, B. (1999). Experiential Marketing. Journal of Marketing Management, 15, 53-67.
  • Steiger, J. H. (2007). Understanding the Limitations of Global Fit Assessment in Structural Equation Modeling. Personality and Individual Differences, 42(5), 893-898.
  • TÜİK (2020) Retrieved July 05, 2020 from https://biruni.tuik.gov.tr/medas/?kn=74&locale=tr
  • Unnava, H. R., Agarwal, S., ve Haugvedt, C. P. (1996). Interactive Effects of Presentation Modality and Message Generated Imagenery on Recall of Adverstising Information. The Journal of Customer Research, 23(1), 81-88.
  • Vatandaş, D. (2011). Toplumsal Cinsiyet ve Cinsiyet Rollerinin Algılanışı. Istanbul Journal of Sociological Studies, 35, 29-56.
  • West, S. G., Finch, J. F. ve Curran, P. J. (1995). Structural Equation Models with Nonnormal Variables and Remedies. Akt: Hoyle, R.H. (Ed.) (1995). Structural Equation Modeling: Concepts, Issues and Applications. Sage: London.
  • Wu J. H. C. ve Liang D. R. (2009). Effect of Experiential Value on Customer Satisfaction with Service Encounters in Luxury-Hotel Restaurants. International Journal of Hospitality Management, 28(4), 586-593.
  • Yarkın, D. (2013). Deneyimsel Pazarlama Yaklaşımı ve Kurum İmajı İlişkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Yıldırım, M. ve Ceylan, O. (2018). Lise Öğrencilerinin Kitap Okuma Alışkanlıklarının Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması (Amasya İli Örneği). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(55), 734-746.
There are 46 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Berfin Keskin 0000-0003-0144-938X

Bekir Bora Dedeoğlu 0000-0002-0722-3392

Publication Date July 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Keskin, B., & Dedeoğlu, B. B. (2020). Günlük tur deneyiminde cinsiyetin rolü: Kapadokya örneği. Journal of Tourism Research Institute, 1(1), 59-70.