Destinasyonların pazarlanmasında gastronomik unsurlardan yararlanılması son yıllarda giderek artmaktadır. Destinasyonların pazarlanmasında kentin yemek kültürünün dikkate alınarak yerel unsurlardan yararlanılması turistleri kente çekmekte, markalaşmayı sağlamakta ve bunun sonucu olarak kentin ekonomisi gelişmektedir. Bir destinasyonun gastronomik kültürü de o destinasyonun sadece yemek çeşitliliğini değil; halkın yaşayışını, tarihini, geleneklerini ve değerlerini göstermektedir. Çalışmada, Diyarbakır’da faaliyet gösteren yerel ürünlere ilişkin üretim, pazarlama ve satışlarını yapan işletmelerin sahipleri, işletme müdürleri ve diğer çalışanları ile görüşülmüş ve Diyarbakır’daki gastronomik kültürün kentin pazarlama ve markalaşmasına etkileri hakkındaki görüşleri alınmıştır. Hazırlanan 150 adet anket formunun 112 adedi cevaplandırılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Buna göre işletmeler, verdikleri hizmetin kaliteli ve hijyenik olduğunu; ürettikleri ürünlerin lezzetli, geleneksel, özel ve Diyarbakır’ın tarihinden geldiğini savunmaktadırlar. Buna karşın bu işletmeler Diyarbakır’daki konaklama yerlerinde müşterilere Diyarbakır’ın yerel yemeklerinin yeteri kadar sunulmadığına ve Diyarbakır ili dışındaki işletmelerin Diyarbakır’ın yemeklerine yönelik tanıtımı olumlu gerçekleştiremediklerine dair ortak düşünceyi paylaşmaktadırlar.
Anahtar Sözcükler: Gastronomi Turizmi, Kent Markalaşması, Pazarlama.
Jel Kodları: M19, L83
Benefiting from a gastronomic element in the marketing of destinations is gradually increasing in recent years. Taking into account local factors benefiting from the city's food cultivated in the marketing of destinations to attract tourists to the city, to provide branding and developing the economy of the city as a result. The gastronomic culture is also a destination that is not the only destination dining diversity; people's lives, history shows traditions and values. In the study, production for local products in Diyarbakır, the owners of enterprises engaged in marketing and sales, business managers and other employees with negotiated and gastronomic culture in Diyarbakır views on the effects of the city's marketing and branding to be taken. Prepared a questionnaire of 150, 112 were answered. Data were analyzed using SPSS reviewed. Accordingly, businesses, and that the hygienic quality of the services they provide; the products they produce delicious, traditional, argue that since it's private and Diyarbakır. However whether these businesses are offered enough share of customers in Diyarbakır, local food and accommodation in Diyarbakır common sense realized that they could hardly favorable for the promotion of food business outside the province of Diyarbakır.
Keywords: Gastronomy Tourism, City Branding, Marketing.
Jel Classification: M19, L83
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |