Bu çalışmada İzmir Yarımada örneği üzerinde yerel yemeklerin turistler açısından ne derecede çekicilik unsuru oluşturduğu araştırılmıştır. Çalışma kapsamında İzmir Yarımadası’nı ziyaret eden yerli ve yabancı turistler üzerinde (n=430) bir alan araştırması yapılarak, turistlerin düşünceleri ve algılamaları çerçevesinde ortaya çıkan veriler irdelenmiştir. Çalışma sonucunda turistlerin Yarımada’yı tercihlerinde yerel yemeklerin belirleyici bir rol oynamadığı, ancak yerel yemekleri beğendikleri ve tanıtım eksikliğinin söz konusu olduğu belirlenmiştir.
This study aims to present the attractiveness level of local food for tourists visiting İzmir Peninsula. Within the scope of this study, a field study was done on foreign tourists and domestic tourists visiting İzmir Peninsula (n=430) and data obtained from ideas and perceptions of tourists were examined. As a result of this study, local food did not play a determinant role in tourists’ destination choice of the peninsula; however they enjoyed the local food and there was a lack of promotion and advertising.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |