Electronic marketing (e-marketing) means
introducing produced goods and services on web environment and carrying out
marketing activities in this environment. E-Marketing provides direct
communication between accommodation organizations and customers by means of
Internet. The aim of this study is to determine how and to what extent four and
five-star hotels operating in Konya use Internet resources. Face to face
interview method is used as data collecting tool. In this context, interviews
composed of 24 questions are made with sales managers and sales representatives
of nine four and five-star hotels in Konya. As a result, it has seen that, for
advertising and publicity, hotels use their own web sites and for e-marketing
activities, they mostly use social networking sites.
Elektronik pazarlama (e-pazarlama), üretilen mal
ve hizmetlerin web ortamında tanıtılması ve pazarlama faaliyetlerinin yine bu
ortamda gerçekleşmesidir. E-Pazarlama, internet aracılığıyla konaklama
işletmeleri ve müşteriler arasında doğrudan iletişim kurulmasını sağlamaktadır.
Bu araştırmanın amacı, Konya’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı otel
işletmelerinin internet imkânlarını nasıl ve ne düzeyde kullandıklarını
belirlemektir. Veri toplama aracı olarak yüz yüze mülakat tekniği kullanılmıştır.
Bu kapsamda, Konya’da faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı dokuz otel işletmesinin
satış müdürleri ve satış sorumluları ile 24
sorudan oluşan mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, otel işletmelerinin
reklam ve tanıtımlarını yapmak için kendi web sitelerini, e-pazarlama
faaliyetleri için çoğunlukla sosyal paylaşım sitelerini kullandıkları
görülmüştür.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |