Bu çalışmanın amacı Belek
bölgesindeki beş yıldızlı otellerde konaklama yapmayı tercih eden yabancı
turistlerin, bu otellere yönelik kurumsal itibar düzeylerini saptamak ve
kurumsal itibar düzeylerini demografik özellikler açısından incelemektir. Bu
amaca ulaşmak için öncelikle itibar, kurumsal itibar ve kurumsal itibarın
bileşenleri incelenmiştir. Kurumsal itibar kavramının otel işletmeleri için
öneminden bahsedilmiştir. Turizm sektörü ve bu sektör içinde faaliyet gösteren
işletmeler için kurumsal itibarın ne ifade ettiği açıklanmıştır. Araştırmanın
örneklemi Belek’te beş yıldızlı otellerde konaklama yapmış yabancı
ziyaretçilerden oluşan toplam 343 kişidir. Araştırmada veri toplama yöntemi
olarak anket tekniği kullanılmıştır. Kullanılan anket formu, Fombrun, Gardberg
ve Sever (2000) tarafından geliştirilen soruların otel işletmelerine
uyarlanması ile oluşturulmuştur. Elde edilen sonuçlara göre, yabancı turistler
Belek’teki beş yıldızlı otel işletmelerinin kurumsal itibarlarını genel olarak
orta seviyede değerlendirmektedirler. Bununla birlikte, mal ve hizmetler ile
duygusal cazibe boyutlarını çok daha olumlu değerlendirdikleri belirlenmiştir.
Diğer yandan, yabancı turistlerin; cinsiyet, yaş, gelir ve daha önce Belek’e
gelme durumlarına göre, otel işletmelerinin itibar düzeylerini farklı
değerlendirdikleri ortaya çıkmıştır
The purpose of this study is
to determine the level of corporate reputation of five-star hotels in Belek for
foreign tourists who prefer to stay in this region, and to examine how
demographic characteristics of tourists affect corporate reputation level of
these hotels. To achieve this aim, first, reputation, corporate reputation and
the components of reputation have been examined. The importance of corporate
reputation for hotels has been mentioned. What corporate reputation means for
the tourism sector and for the enterprises operating in this sector has been
explained. The sample of the study is a total of 343 persons of foreign
tourists who have stayed in five-star hotels in Belek. Survey technique has
been used as data collection method in the study. The questionnaire form has
been composed by adapting the questions, which were developed by Fombrun,
Gardberg and Sever (2000), to hotel operations. According to the results
obtained, foreign tourists generally evaluate the corporate reputation of
five-star hotels in Belek in middle level. Nevertheless, it has been determined
that products and services, and emotional appeal dimensions are evaluated as
more favorable. It is also revealed that foreign tourists, depending on gender,
age, income and whether they visited Belek earlier, evaluate the reputation
levels of hotels differently.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |