BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 01.02.2014

Öz

This article aims to answer this question “what is the primary responsibility of human being from the Qur’anic perspective?” In this context, the responsibility of human being can be separated into two parts, theoretical and practical. Theoretical responsibility is listening, while practical one is following that which is the best. Thus, we can understand that listening or heeding is more than just hearing a voice; in fact listening is a comprehensive term that includes thinking as well. Moreover, the expression of ‘following the best’ will be analysed below. As a result, we can understand that thinking and acting together make it possible for people to fulfil their responsibilities and thus attain eternal happiness

Kaynakça

  • Abu al-Bakā, Kulliyāt Ebi al-Bekā (ed. D. Adnān Dervish), Beirut: Muassasat ar- Risāle 1993. al-Āmidī, Sayf al-Dīni Abkāru al-afkār, fī usūl al-dīn (ed. Ahmad Muhammad al- Mahdī), Cairo: Dār al-Kutub we al-Vasāik al-Qavmiyya 2002.
  • See : al-Bakara 2/ 170; al-Māide 5/104. an-Nahl 16/125; al-Isrā 17/53; al-‘Ankebût 29/46. an-Nisā 4/63. Omer Mahir Alper, “itaat” TDV. Islam Ansiklopedisi, Istanbul 2001, XXIII, 444-445. az-Zumar 39/18. an-Nūr 24/51.
  • Alper, Hulya, Bir Kelam Problemi Olarak Imanın Psikolojik Yapisi, Istanbul: Ragbet 200 Alper, Hulya, “Imam Māturīdī'de Akıl-Vahiy Iliskisi: Aklin Onceliği ve Vahyin Gerekliligi” Milel ve Nihal: Inanc, Kultur ve Mitoloji Arastirmaları Dergisi, VII/2 (2010), pp. 7-29.
  • Alper, Hulya, Imam Māturīdī’de Akil-Vahiy Iliskisi, Istanbul: Iz 2009, p. 169.
  • Alper, Omer Mahir “itaat” TDV. Islam Ansiklopedisi, Istanbul 2001, XXIII, 444-445.
  • Aydin, Mehmet, “Allah’in Varligina Inanmanin Akliligi”, İslāmī Araştırmalar, I/2 (Ankara 1986), p. 18-19. al-Baghdādī, Abdulkāhir, Usūl al-dīn (ed. Ahmad Shams al-Dīn), Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 2002.
  • Fakhr al-Dīn al-Rāzī, Mafātīhu al-ghayb, Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 2000.
  • Fakhr al-Dīn al-Rāzī, Muhassal afkār al-mutaqaddīm wa-l-muta’akhkhirīn min al- ‘ulamā’ wa-l-hukamā’ wal-mutakallimīn (ed. H Atay), Cairo: Maktaba Dār al-Turās 1991
  • Heer, Nicholas, “The Priority of Reason in the Interpretation of Scripture: Ibn Taymiyyah and The Mutakallimūn”, Literary Heritage of Classical Islam Arabic and Islamic Studies in Honor of James A. Bellamy (Ed. Mustansir Mir), Princeton: The Darwin Press 1993, pp. 181-195.
  • Ibn Fūrak, Mujarrad maqālāt al-Shaykh Abī al-Hasan al-Ash‘arī, (ed. Daniel Gimaret), Beirut: Dār al-Mashriq 1986.
  • Izzet Derveze, Siretu’l Rasul Kur’an’a Göre Hz. Muhammed’in Hayatı (Mekke Dönemi) (trans. Mehmet Yolcu), Istanbul: Yonelis 1995.
  • Jurjānī, Sayyid Sharīf ,Sharh al-Mawāqif, Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 1998. al-Juwaynī, Imām al-Haramayn, A Guide to Conclusive Proofs for the Principles of
  • Belief Kitāb al-irshād ilā qawāti‘ al-adilla fī usūl al-i‘tiqād (trans. Paul E. Walker) Lebanon: Garnet n.d. Kıvāmuddīn Mānkdīm, Ta‘līk ‘alā Sharh al-Usūl al-hamse, (ed. Abdulkerīm Usman) Cairo: Maktabatu Vahba 1996.
  • Konuk, A. Avni, Mesnevī-i Scherīf Sherhi (ed. Mustafa Tahralı et al.), Istanbul: Kitabevi 2004. al-Māturīdī, Ta’wīlāt al-Qur’ān ( scientific control: Bekir Topaloglu), Istanbul: Mizan 2005-2010.
  • Nasafī, Tabsira al-adilla (ed. Claude Salamé), Damascus: Institut Français de Damas 1990- al-Raghib al-Isfahānī, Müfredātu elfāz al-Qur’ān (ed. Safvān Adnān Dāvūdî),
  • Damascus: ad-Dār al-Shamiyya1992.

The Primary Responsibility of Human Beings from the Qur'anic Perspective: Heeding and Following the Best

Yıl 2014, Cilt: 12 Sayı: 1, 0 - , 01.02.2014

Öz

Bu makale, Kur’ân-ı Kerîm’e göre, insanın en temel sorumluluğunun ne olduğu sorusuna cevap verme amacıyla kaleme alınmıştır. Bu bağlamda insanın sorumluluğu teorik ve pratik olarak ikiye ayrılmış ve teorik sorumluluk dinlemek; pratik sorumluluk ise sözün en güzeline uymak şeklinde belirlenmiştir. Burada dinlemenin bir sesi duymanın ötesinde anlamlar taşıdığı ve aslında düşünmeyi de içeren kapsamlı bir kavram olduğu üzerinde durulmuş; daha sonra da sözün en güzeline uymanın anlam alanı tahlil edilmiştir. Sonuçta ise Kur’ân’dan anlaşıldığına göre ancak düşünme ve eyleme birlikteliğiyle insanın sorumluluğunu yerine getirmiş olacağı ve böylece ebedî saadette ulaşma imkânını elde edeceği vurgulanmıştır. 

Kaynakça

  • Abu al-Bakā, Kulliyāt Ebi al-Bekā (ed. D. Adnān Dervish), Beirut: Muassasat ar- Risāle 1993. al-Āmidī, Sayf al-Dīni Abkāru al-afkār, fī usūl al-dīn (ed. Ahmad Muhammad al- Mahdī), Cairo: Dār al-Kutub we al-Vasāik al-Qavmiyya 2002.
  • See : al-Bakara 2/ 170; al-Māide 5/104. an-Nahl 16/125; al-Isrā 17/53; al-‘Ankebût 29/46. an-Nisā 4/63. Omer Mahir Alper, “itaat” TDV. Islam Ansiklopedisi, Istanbul 2001, XXIII, 444-445. az-Zumar 39/18. an-Nūr 24/51.
  • Alper, Hulya, Bir Kelam Problemi Olarak Imanın Psikolojik Yapisi, Istanbul: Ragbet 200 Alper, Hulya, “Imam Māturīdī'de Akıl-Vahiy Iliskisi: Aklin Onceliği ve Vahyin Gerekliligi” Milel ve Nihal: Inanc, Kultur ve Mitoloji Arastirmaları Dergisi, VII/2 (2010), pp. 7-29.
  • Alper, Hulya, Imam Māturīdī’de Akil-Vahiy Iliskisi, Istanbul: Iz 2009, p. 169.
  • Alper, Omer Mahir “itaat” TDV. Islam Ansiklopedisi, Istanbul 2001, XXIII, 444-445.
  • Aydin, Mehmet, “Allah’in Varligina Inanmanin Akliligi”, İslāmī Araştırmalar, I/2 (Ankara 1986), p. 18-19. al-Baghdādī, Abdulkāhir, Usūl al-dīn (ed. Ahmad Shams al-Dīn), Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 2002.
  • Fakhr al-Dīn al-Rāzī, Mafātīhu al-ghayb, Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 2000.
  • Fakhr al-Dīn al-Rāzī, Muhassal afkār al-mutaqaddīm wa-l-muta’akhkhirīn min al- ‘ulamā’ wa-l-hukamā’ wal-mutakallimīn (ed. H Atay), Cairo: Maktaba Dār al-Turās 1991
  • Heer, Nicholas, “The Priority of Reason in the Interpretation of Scripture: Ibn Taymiyyah and The Mutakallimūn”, Literary Heritage of Classical Islam Arabic and Islamic Studies in Honor of James A. Bellamy (Ed. Mustansir Mir), Princeton: The Darwin Press 1993, pp. 181-195.
  • Ibn Fūrak, Mujarrad maqālāt al-Shaykh Abī al-Hasan al-Ash‘arī, (ed. Daniel Gimaret), Beirut: Dār al-Mashriq 1986.
  • Izzet Derveze, Siretu’l Rasul Kur’an’a Göre Hz. Muhammed’in Hayatı (Mekke Dönemi) (trans. Mehmet Yolcu), Istanbul: Yonelis 1995.
  • Jurjānī, Sayyid Sharīf ,Sharh al-Mawāqif, Beirut: Dār al-Kutub al-‘Ilmiyya 1998. al-Juwaynī, Imām al-Haramayn, A Guide to Conclusive Proofs for the Principles of
  • Belief Kitāb al-irshād ilā qawāti‘ al-adilla fī usūl al-i‘tiqād (trans. Paul E. Walker) Lebanon: Garnet n.d. Kıvāmuddīn Mānkdīm, Ta‘līk ‘alā Sharh al-Usūl al-hamse, (ed. Abdulkerīm Usman) Cairo: Maktabatu Vahba 1996.
  • Konuk, A. Avni, Mesnevī-i Scherīf Sherhi (ed. Mustafa Tahralı et al.), Istanbul: Kitabevi 2004. al-Māturīdī, Ta’wīlāt al-Qur’ān ( scientific control: Bekir Topaloglu), Istanbul: Mizan 2005-2010.
  • Nasafī, Tabsira al-adilla (ed. Claude Salamé), Damascus: Institut Français de Damas 1990- al-Raghib al-Isfahānī, Müfredātu elfāz al-Qur’ān (ed. Safvān Adnān Dāvūdî),
  • Damascus: ad-Dār al-Shamiyya1992.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Hülya Alper

Yayımlanma Tarihi 1 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

ISNAD Alper, Hülya. “The Primary Responsibility of Human Beings from the Qur’anic Perspective: Heeding and Following the Best”. KADER Kelam Araştırmaları Dergisi 12/1 (Şubat 2014). https://doi.org/10.18317/kader.37960.