Research Article
BibTex RIS Cite

EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 39, 30.12.2016

Abstract

Değerler
Eğitimi, okulların bünyesinde eğitimin yeniden
yapılandırılması için desteklenen ve geliştirilerek uygulanan bir projedir. Bu projenin amacı daha
huzurlu, mutlu bir dünya, toplum
oluşturmak ve birey için milli, manevi ve evrensel değerlerin farkına varan kaliteli insan
yetiştirmektir. Bu çalışmamızın giriş bölümünde
değerler eğitimin bir proje olarak nasıl ortaya çıktığına yer verilmiştir. Daha sonra değer, eğitim,
değerler eğitimi tanımlanarak bunların
kavramsal olarak ne anlama geldiği belirtilmiştir. Çalışmamız boyunca küreselleşen modern bilgi çağının
sıkıntıları, değerleri nasıl
yozlaştırdığı üzerinde durulmuş,
okulların bu dönemde
sadece öğretime ve bireysel
başarıya odaklanarak insana
kazandırması gereken değerleri kazandırmadaki yetersizliği ve
bireylerin sahip oldukları olumsuz
nitelikler ve davranışlar vurgulanmıştır. Bu çerçevede niçin Değerler Eğitimine ihtiyaç duyulduğu
irdelenmiştir. Eğitim sürecinin insana
değerler kazandırmada ve bu değerlerle toplumu, insanı biçimlendirmede rolü büyüktür. Bu çalışmanın ana amacı bireye kazandırılmak istenilen değerlerin
eğitimin bizzat kendisi olduğunu belirtmek ve insanı değerler ile tanımlamaktır.

References

  • Aydın, M.Z - Akyol Gürler, Ş. (2013). Okullarda Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Akademik Yayınları. Bilecik, S. (2015), "Değerler Eğitimi Din Eğitimine Alternatif Mi?" Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, Editör: Cengiz Gündoğdu, cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 277-292. Bircan, H. H, (2015), Değerler Bilançosu, (Edittör: Hasan Hüseyin Bircan vd.), Konya: Çizgi Kitabevi, 1-35. Cereci, S. (2015), "Değerlerin Oluşmasında ve Yitiminde Medyanın Rolü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 13-26. Cevizci Ahmet, Felsefe Sözlüğü Ceyhan ,M. S. - Zelka, M. (2015). "Değerler Erozyonun Tüketim Harcamalarına Etkisi", Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 83-125. Çapçıoğlu, İ.- Çapçıoğlu, F. (2015), "Popüler Kültürün Metalaştırdığı Değerlerimizi Nasıl Yeniden İnşa Edelim?" Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 21-29. Dölek, A. (2015), "Değerlerin Yeniden İnşasında İman-Ahlak Bütünlüğü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 75-87. Genç, S. Z. - Eryaman, M. Y. (2008), "Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Proğramları", Sosyal Bilimler Dergisi, 89- 102 Gözütok, Ş. (2015), "Günümüzde Değer Üretme Problemi ve Önerileri", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 315-320. Güllüce, V, (2015), "İnsani Değerlerin İnşasında İman Esaslarının Rolü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt.I, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 69-73. Illıch, I. (2016), Okulsuz Toplum, (Çev. Mehmet Özsoy), Şule Yayınları. Kale, N. (2004), "Nasıl Bir Değerler Eğitimi", Değerler ve Eğitimi Uluslar Arası Sempozyum, 313-322. Kant, I, (2013). Eğitim Üzerine, 3. Baskı, (Çev: Ahmet Aydoğan), Say Yayınları, 33-36. Keskin, Y. (2016), Değerler Eğitimi Yaklaşımları, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 73-101. Keskin, Y.(2016), Değerlere Genel Bakış: Tanımı, Özellikleri, İşlevi ve Sınıflandırılması, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1.Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 19-52. Kızılçelik, S. - Erjem, Y. (1994). .Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü, Ankara: Atilla Kitapevi. Köylü, M. (2016), Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1.Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Küçükşen, K. (2015), “Modernitenin Gölgesindeİktisat Ahlakı ve Değerlerimiz”, Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası II, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Erzurum,: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 143-156. Ömerustaoğlu, A. (2015), "Değerler Eğitimin Değeri", Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 345-348. Özden, Y.(2008), Eğitimde Yeni Değerler Eğitimde Dönüşüm, 6.Baskı, Ankara: Pegem Akadem. Özlem, D. (2001). Günümüzde Felsefi Disiplinler, İstanbul: İnkılâp Kitapevi. Özlem, D. (2004). Etik Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Pieper, A. (1999), Etiğe Giriş, (Çev: Veysel Atayman-Gönül Sezer), Ayrıntı Yayınları. Şeriati, A. (2016), Bilim ve Eşekleştirme, (çev: Murat Demirkol), Ankara: Fecr Yayınları. Şerati, A. (2014), Gençlik, Batı Kültürü ve İslam İrfanı,(Çev: S.Kılıç), Bilgi Adamlar Yayınları. Topçu, N. (2016), Türkiyenin Maarif Davası, 23.Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Türkçe Sözlük, (2011), 11. Baskı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 607. Yaman, E. (2016), Değerler Eğitimi Eğitimde Yeni Ufuklar, 4.Baskı, Ankara:Akçay Yayınları. Yazıcı, K. (2006). “Değerler Eğitimine Genel Bir Bakış”, TÜBAR XIX, Niğde, 499-522.

Redefinition of Education with Values

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 39, 30.12.2016

Abstract

References

  • Aydın, M.Z - Akyol Gürler, Ş. (2013). Okullarda Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Akademik Yayınları. Bilecik, S. (2015), "Değerler Eğitimi Din Eğitimine Alternatif Mi?" Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, Editör: Cengiz Gündoğdu, cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 277-292. Bircan, H. H, (2015), Değerler Bilançosu, (Edittör: Hasan Hüseyin Bircan vd.), Konya: Çizgi Kitabevi, 1-35. Cereci, S. (2015), "Değerlerin Oluşmasında ve Yitiminde Medyanın Rolü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 13-26. Cevizci Ahmet, Felsefe Sözlüğü Ceyhan ,M. S. - Zelka, M. (2015). "Değerler Erozyonun Tüketim Harcamalarına Etkisi", Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 83-125. Çapçıoğlu, İ.- Çapçıoğlu, F. (2015), "Popüler Kültürün Metalaştırdığı Değerlerimizi Nasıl Yeniden İnşa Edelim?" Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 21-29. Dölek, A. (2015), "Değerlerin Yeniden İnşasında İman-Ahlak Bütünlüğü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 75-87. Genç, S. Z. - Eryaman, M. Y. (2008), "Değişen Değerler ve Yeni Eğitim Proğramları", Sosyal Bilimler Dergisi, 89- 102 Gözütok, Ş. (2015), "Günümüzde Değer Üretme Problemi ve Önerileri", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt:II, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 315-320. Güllüce, V, (2015), "İnsani Değerlerin İnşasında İman Esaslarının Rolü", Uluslarar Arası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), cilt.I, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 69-73. Illıch, I. (2016), Okulsuz Toplum, (Çev. Mehmet Özsoy), Şule Yayınları. Kale, N. (2004), "Nasıl Bir Değerler Eğitimi", Değerler ve Eğitimi Uluslar Arası Sempozyum, 313-322. Kant, I, (2013). Eğitim Üzerine, 3. Baskı, (Çev: Ahmet Aydoğan), Say Yayınları, 33-36. Keskin, Y. (2016), Değerler Eğitimi Yaklaşımları, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1. Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 73-101. Keskin, Y.(2016), Değerlere Genel Bakış: Tanımı, Özellikleri, İşlevi ve Sınıflandırılması, Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1.Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık, 19-52. Kızılçelik, S. - Erjem, Y. (1994). .Açıklamalı Sosyoloji Terimler Sözlüğü, Ankara: Atilla Kitapevi. Köylü, M. (2016), Teoriden Pratiğe Değerler Eğitim, (Editör: Mustafa Köylü), 1.Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Küçükşen, K. (2015), “Modernitenin Gölgesindeİktisat Ahlakı ve Değerlerimiz”, Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası II, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Erzurum,: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 143-156. Ömerustaoğlu, A. (2015), "Değerler Eğitimin Değeri", Uluslararası Sempozyum İnsani Değerlerin İnşası, (Editör: Cengiz Gündoğdu), Cilt:III, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınları, 345-348. Özden, Y.(2008), Eğitimde Yeni Değerler Eğitimde Dönüşüm, 6.Baskı, Ankara: Pegem Akadem. Özlem, D. (2001). Günümüzde Felsefi Disiplinler, İstanbul: İnkılâp Kitapevi. Özlem, D. (2004). Etik Ahlak Felsefesi, İnkılap Kitabevi, İstanbul. Pieper, A. (1999), Etiğe Giriş, (Çev: Veysel Atayman-Gönül Sezer), Ayrıntı Yayınları. Şeriati, A. (2016), Bilim ve Eşekleştirme, (çev: Murat Demirkol), Ankara: Fecr Yayınları. Şerati, A. (2014), Gençlik, Batı Kültürü ve İslam İrfanı,(Çev: S.Kılıç), Bilgi Adamlar Yayınları. Topçu, N. (2016), Türkiyenin Maarif Davası, 23.Baskı, İstanbul: Dergâh Yayınları. Türkçe Sözlük, (2011), 11. Baskı, Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları, 607. Yaman, E. (2016), Değerler Eğitimi Eğitimde Yeni Ufuklar, 4.Baskı, Ankara:Akçay Yayınları. Yazıcı, K. (2006). “Değerler Eğitimine Genel Bir Bakış”, TÜBAR XIX, Niğde, 499-522.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Deniz Yavuz

Publication Date December 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Yavuz, D. (2016). EĞİTİMİN DEĞERLERLE YENİDEN TANIMLANMASI. Kafdağı, 1(1), 29-39.

1994621774


21775