Değerler
Eğitimi, okulların bünyesinde eğitimin yeniden
yapılandırılması için desteklenen ve geliştirilerek uygulanan bir projedir. Bu projenin amacı daha
huzurlu, mutlu bir dünya, toplum
oluşturmak ve birey için milli, manevi ve evrensel değerlerin farkına varan kaliteli insan
yetiştirmektir. Bu çalışmamızın giriş bölümünde
değerler eğitimin bir proje olarak nasıl ortaya çıktığına yer verilmiştir. Daha sonra değer, eğitim,
değerler eğitimi tanımlanarak bunların
kavramsal olarak ne anlama geldiği belirtilmiştir. Çalışmamız boyunca küreselleşen modern bilgi çağının
sıkıntıları, değerleri nasıl
yozlaştırdığı üzerinde durulmuş,
okulların bu dönemde
sadece öğretime ve bireysel
başarıya odaklanarak insana
kazandırması gereken değerleri kazandırmadaki yetersizliği ve
bireylerin sahip oldukları olumsuz
nitelikler ve davranışlar vurgulanmıştır. Bu çerçevede niçin Değerler Eğitimine ihtiyaç duyulduğu
irdelenmiştir. Eğitim sürecinin insana
değerler kazandırmada ve bu değerlerle toplumu, insanı biçimlendirmede rolü büyüktür. Bu çalışmanın ana amacı bireye kazandırılmak istenilen değerlerin
eğitimin bizzat kendisi olduğunu belirtmek ve insanı değerler ile tanımlamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |