Purpose: The aim of this study was to compare some selected biomotoric characteristics of 10-year-old boys and girls who regularly participate in sports schools and train in individual and team sports and to determine the differences between them.
Method: The sample of the study consisted of a total of 200 children in team sports and individual sports who performed at the level of sports schools. Within the scope of the study, balance, vertical jump and flexibility, which are among the biomotoric characteristics, were measured and recorded in accordance with the test protocols. SPSS 24 package program was used to analyze the data in the study. The normality analysis of the obtained data was performed with Shapira Wilk test. Since the data did not show normal distribution, Mann-Whitney U test was used to compare paired groups and the significance level was accepted as p<0.05. Categorical variables are presented as frequency (N) and percentage (%) and continuous variables are presented as arithmetic mean (X) and standard deviation (SD).
Results: According to the results of the statistical analysis of the data obtained within the scope of the research; no statistically significant difference was found in the balance parameter in both groups of the participants. In the vertical jump parameter, it was determined that there were differences between athletes competing in male individual sports and athletes competing in female individual sports and female team sports, and in the flexibility parameter, differences were found between male team sports and male individual sports and female individual sports and female team sports.
Conclusion: As a result of the research, we think that the significant difference between the selected basic motoric characteristics of the students in individual and team sports is due to the training applied in the branches and the branches that develop basic motoric characteristics at different levels.
Amaç: Sunulan bu araştırma düzenli olarak spor okullarına katılarak bireysel ve takım sporlarında eğitim alan 10 yaş grubu kız ve erkek çocukların seçilmiş bazı biyomotorik özelliklerinin karşılaştırılması ve aradaki farklılıkların belirlenmesi amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın örneklemini spor okulları düzeyinde performans sergileyen takım sporlarında ve bireysel sporlarda toplam 200 çocuk oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında biyomotorik özelliklerden denge, dikey sıçrama ve esneklik ölçümleri test protokolleri doğrultusunda alınarak kaydedilmiştir. Araştırmadaki verilerin çözümlenmesinde SPSS 24 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normallik analizi Shapira Wilk testi ile yapılmıştır. Veriler normal dağılım göstermediği için ikili grupların karşılaştırılmasında Mann-Whitney U testi uygulanarak, anlamlılık düzeyi p<0.05 olarak kabul edilmiştir. Kategorik değişkenler; frekans (N) ve yüzde (%) ve sürekli değişkenler ise aritmetik ortalama (X), standart sapma (SS) olarak gösterilmiştir
Bulgular: Araştırma kapsamında elde edilen sonuçlara göre; katılımcıların her iki grupta da denge parametresinde istatistiksel olarak anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Dikey sıçrama parametresinde erkek bireysel sporlarda mücadele eden çocuklar ile kadın bireysel sporlar ve kadın takım sporlarında mücadele eden çocuklar arasında olduğu ve esneklik parametresinde ise erkek takım sporları ile erkek bireysel sporlar ve kadın bireysel sporlar ile kadın takım sporlarında eğitim alan çocuklar arasında olduğu tespit edilmiştir.
Sonuç: Araştırma sonucunda bireysel ve takım sporlarındaki öğrencilerin seçilmiş temel motorik özellikler arasında çıkan anlamlı farklılığın branşlarda uygulanan antrenmanların ve temel motorik özellikleri farklı düzeyde geliştiren branşların olmasından kaynaklandığı düşüncesindeyiz.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Engelliler için Beden Eğitimi, Spor ve Fiziksel Aktivite |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 4 |
Spor Bilimleri alanındaki çalışmaları içeren hakemli dergi olarak yayımlanan Kafkas Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi'nin Ekim 2024'te çıkacak olan sayısı için dergimizin kapsamı dahilinde olan konularla ilgili özgün araştırma ve derleme türünde makaleler kabul edilecektir. Bu anlamda ilgili sayı için makaleler 2024 yılının Ağustos ayı sonuna kadar gönderilebilir.
Bilgilerinize sunulur.
Editör
Dr. Tarkan HAVADAR