Bu çalışmanın amacı, Covid-19 pandemisi sürecinde uzaktan eğitim ile ilgili Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini incelemektir. Doğal afet gibi durumlarda da eğitim-öğretim faaliyetlerinin kesintiye uğraması söz konusu olabilmektedir, bu durumda doğal afetlerin Sosyal bilgiler eğitiminde yer alan bir konu olması itibarı ile çalışmaya ayrı bir önem katmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma modellerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kayseri ilinde yer alan ortaokullarda görev yapmakta olan 20 Sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak açık uçlu sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonunda, Sosyal bilgiler öğretmenlerinin salgın hastalık ve pandemi kavramları hakkında yeterli bilgiye sahip oldukları ortaya çıkmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşlerine göre uzaktan eğitimin tek başına yeterli olmadığı ve öğrenme veriminin yüz yüze eğitime göre düşük olduğu, öğrenciler arası fırsat eşitsizliği yaşandığı, zaman ve mekan açısından sınırlama yaşanmadığı ve geniş kitlelere hitap edilebildiği gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Ayrıca uzaktan eğitimde, öğrenciden dönüt alınamama, ders takibi sıkıntılarının olması, öğrencilerin derse katılımda pasif kalması gibi olumsuz sonuçlarının yanında, öğretmenlerin daha kolay materyal paylaşabildiği gibi olumlu sonuçlara da ulaşılmıştır. Öğrencilerin derslere katılımının genel olarak düşük olduğu, öğretmenlerin dersleri EBA ve zoom programları üzerinden verdiği, derslerde daha çok düz anlatım yöntemini ve soru-cevap tekniğini kullandığı, derslerde kullandığı materyallerin videolar, haritalar, sunumlar ve ders kitabı olduğu gibi bulgulara da ulaşılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmenlerine göre bu süreçte, öğrencilerin araç-gereç ve internete erişim sıkıntılarının giderilmesi ve derslere öğrenci devam zorunluluğun getirilmesi gibi önerilere de ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | December 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 2 |
Cappadocia Journal of Education (KAPED) is indexed by H.W. Wilson Index Education Source Coverage List, H.W. Wilson Education Source Ultimate Database Coverage List, EBSCO, EuroPub Database, Directory of Research Journal Indexing, Idealonline, ROAD Index, Turkish Religious Foundation Islamic Studies Center (ISAM), Eurasian Scientific Journal Index, AcarIndeks, and OJOP. The review process for many other indexes continues.
The content of the Cappadocia Journal of Education (KAPED) is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-Share Alike Licence 4.0 (CC BY-NC-SA 4.0).